Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena 2X Podłogówka 1X Grzejniki 1X Cwu


Irekbak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nie znalazłem odpowiedzi więc zakładam nowy temat

Jestem laikiem w ogrzewnictwie ale potrzebuję zrozumieć jak ma wyglądać moje ogrzewanie bo mam wrażenie, że "super hydrauliki" robią mi wodę z mózgu.

Za każdą informację będę wdzięczny, mogę pomóc w innej dziedzinie jak by ktoś potrzebował - napisałem w przywitaniu.

Dane z grubsza:

nowe budownictwo,ocieplony,okna 3 szyby, parter,piętro razem 210m2

kocioł SAS AGRO ECO 23KW

sterownik dedykowany MULTIFAN

kotłownia na miedzi

podłogówki pert/al/pert 16 mm

sterownik kotła powinien obsłużyć conajmniej dwa obiegi CO i obieg CWU 

sterowanie pokojowe - dodatkowo przez centralkę AURATON  8D kablowo

chciałem mieć tak:

sterowanie pogodowe w opcji do wyboru

kocioł sam się rozpala i gasi

tygodniowy program CO

tygodniowy program CWU

bez cyrkulacji gdyż wszystkie odbiorniki CWU są w promieniu do 5-6 mb od kotła w linii prostej

zbiornik CWU z podwójną wężownicą aby kiedyś dołożyć pompę powietrzną

piętro

- podłogówka, grzejnik jako suszarka w łazience z podłogówką

termostaty pokojowe -3 szt na 8 obwodów

parter

-podłogówka, dwa grzejniki jako suszarki w pomieszczeniach z podłogówką

termostaty pokojowe -2 szt na 7 obwodów

Moja rozmowa z hydraulikam ibyła krótka:

Macie już w kotłowni -kocioł, sterownik, zasobnik CWU, zmiękczacz wody, oczekiwania znacie, macie wykorzystać maksymalnie możliwości kotła i sterownika

jest tak:

kocioł chodzi jak chce- teraz wyłączony kilka dni

"hydrauliki" nie radzą sobie z podłączeniem pomp mieszających w podłogówce

na piętrze nie ma jeszcze podłogówki, jest tylko szafka rozdzielcza z pompą, by-pasem,honeywellem 

na dole rozdzielacz taki sam, plus gotowa podłogówka i grzejniki

kocioł steruje zaworem mieszającym pompą CO i CWU

podłogówka działa jak pompka w rozdzielni jest podpięta na krótko