Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termomodernizacja Dachu Płaskiego.


kikszak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem studentem inżynierii środowiska na Politechnice Warszawskiej. Niestety moja wiedza nie jest wystarczająca na konkretną odpowiedz na dane zagadnienie.

Chodzi o remont dachu płaskiego o pow. około 90m2 ( budynek budowany 30 lat temu). Warstwy z jakich się składa dach:
-stop dz3 - 23cm,
-szlaka ( jako materiał izolacyjny stosowany 30 lat temu) 15-40cm ( spad w 2 strony, na kalenicy 40cm szlaki, na krańcach 15cm)
-wylewka bet.
-papa x2,

Problem jest w tym iż, dziadkowie z braku pieniędzy nie remontowali dachu nigdy, i zaczął przeciekać w wielu miejscach przez dziurawą papę, wewnątrz na suficie mokre plany i pleśń.
Rodzice dziedzicząc dom, chcą go doprowadzić do dobrego stanu. I nie mam pojęcia jakby wykonać owy dach poprawie i niedużymi nakładami pieniężnymi.

Mój pomysł:
-zerwanie papy,
-wyrównanie wylewki,
-styropapa 10 lub 15 cm,
-oraz w kalenicy 2 kominki wentylujące, żeby woda(para) która jest zawarta w szlace mogła spokojnie się wydostawać.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 odpowiedz jest prosta, zerwać papę ,zerwać beton ,wywalić szlakę ,jeśli jest konieczność zrobić wylewkę wyrównującą na to styropian aby uzyskać spady i na to styroporopapa lub styropian i płyta osb i papa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sambor poradnik trochę mi rozświetlił ale tylko to iż są lepsze materiały niż stary dobry lepik, aczkolwiek niewiele wniósł do mojego przypadku.

 

Automatyk to co piszesz wydaję się rozsądne, ale powiedz mi w jaki sposób przymocować płytę osb do styropianu na powierzchni około 90 m2.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrobię tak:

 

-zerwę wszystko,

-wyrównam strop i ze spadkiem zrobie delikatną wylewkę,

-folia paroizolacyjna,

-styropian,

-papa podkladowa

-papa termozgrzewalna?