Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozdzielacz Z Mieszaczem Przy Kotle Kondensacyjnym


nevar

Rekomendowane odpowiedzi

No możliwe, i tak było przez wiele wiele dni. 

Dobra. Co może być z kotłem nie tak? Mam komin ze wsadem ceramicznym do gazowego z kondensatem. Średnica 12 http://www.lzmo.pl/pl/oferta/izostar_sps

Kocioł ma komin chyba 6/10 i kupowałem u Vieśka jakąś bardzo drogą przejściówkę. 

Jeżeli to co innego, to co to może być? Brak termostatów na grzejnikach? Serwisant uruchamiający kocioł dał mi wydruk z analizatora spalin i tam niby było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nic z niczego nie ma jak kocioł będzie chodził na 50 st . to też będzie kondensował i na sprawności dużo nie straci  gdzieś ta energia musi prędzej czy później wyjść i tak jak pisałem wcześniej rozdzielacz jaki jest teraz omawiany będzie przy zimnej podłogówce wolniej się rozgrzewał niż taki którego zasilanie z kotła jest bezpośrednio wtłaczane do obwodów . Po godzinie wszystko się wyrówna. Skrytykował bym tu jedynie instalatora za to że można było tą instalacje spokojnie wykonać na 2 a nie 3 pompach i dlatego pewnie ktoś tu napisał że ta instalacja jest ,,przesadzona"

.

Na pewno zaletą tego typu rozdzielacza jest to że pod względem hydraulicznym jest lepszym rozwiązaniem niż rozdzielacz z zaworem 3d , ma dużo możliwości regulacji które wybaczają niektóre błędy które powstały podczas budowy różnej instalacji , których niestety niektórzy instalatorzy nie mogli zrozumieć, nie mówiąc już o zasadzie działania. Rozdzielacze z zaworem 3d są bardzo proste w obsłudze, ale też trzeba je dobrze dobierać do instalacji aby nie przesadzić z ze zbyt dużą pompą ( szumy w instalacji ) .    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest wszystko Ok,

Tylko jeszcze Tomku wytłumacz inwestorowi problemy z ew zastosowaniem  w układzie sterowników WLM2 - tu albo trzeba wyłączyć całe pompy mieszające i przy powrocie będzie problem z długim dochodzeniem do zadanej temperatury - czyli oszczędność żadna lub przy zastosowaniu siłowników na poszczególne pętle problemem będzie ustawienie przepływów w czynnych pętlach - wzrosną przepływy, gdyż jest stały układ by passu i stałe przepływy w pompie - marginalną sytuacją jest zamknięcie np 9 na 10 pętli.

Nie wiemy czy układ automatyki kotła będzie prawidłowo współpracował z sygnałami ze sterownika WLM2

 

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlm2 wyłączy pompy mieszające gdy ostatni siłownik na rozdzielaczu się zamknie , sterownik ten posiada też styk bez-potencjałowy pod który można podłączyć kocioł który też się wyłączy gdy ostatni siłownik się zamknie . Bajpas który znajduje się na rozdzielaczy odciąży pompę mieszającą gdy ta będzie mieszała tylko jeden obwód .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie, 

Kolejny sezon grzewczy z moim cudem opisanym wczesniej. Działa toto już pod kontrolą WLM2 z termostatami pokojowymi i działa dobrze. Zużycie gazu też nie jest duże mimo 22 stopni dzień i noc. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że WLM2 jest w kilku wersjach a niektóre z nich nie obsługują zewnętrznej pogodówki. Taką wersję mi sprzedali i  tego powodu muszę raz na jakiś czas kręcić głowicą termostatyczną. Z tego jestem niezadowolony i powinienem był sie bardziej zagłębić w temat zanim zakupu dokonałem.

Druga sprawa, że w mieszaczach są te nieszczęsne pompy WILO w klasie energetycznej F. Czy orientujecie się czy można w prosty sposób wymienić te pompy na inne w klasie energetycznej A z silnikami komutowanymi elektronicznie ?? Prosty sposób, tzn wykręcam stare a wkręcam nowe bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh powrót na forum... 

Problem jest następujący: Instalacja, jak wspomniałem wyżej działa dobrze, oprócz momentu w którym automatyka WLM2 każe pompom mieszaczy pracować, a kocioł postanawia w tym momencie grzać c.w.u  i na dodatek wszystkie 4 głowice termostatyczne na grzejnikach są zamknięte (2 przy drabinkach i 2 zwykłe grzejniki) W tym momencie słychać dźwięk jakby ktoś zaczynał wiercić z udarem w podłodze mojej kotłowni. Dźwięk ustaje natychmiast jak zwiększe numerek na głowicy termostatycznej grzejnika i powraca jak zmniejszam. Tak się dzieje tylko w momencie grzania c.w.u podczas pracy pomp mieszacza i przy zamknietych głowicach. W innej konfiguracji nie występuje. Wskaźnik ciśnienia na kotle zachowuje się jakby przeżywał małe trzęsienie ziemi. 

Instalator twierdzi ze kocioł przestawia sie na grzanie cwu i zamyka powrót c.o. w tym momencie mieszacz powinien pchać wodę do grzejników ale ponieważ niby oszczędzam to nie ma tej wody gdzie pchać. Rozwiązania podał dwa: albo instalacja sprzęgła hydraulicznego (drogo) albo zdjęcie jednej głowicy z dowolnego grzejnika co zapewni przepływ przez ten moment kiedy kocioł grzeje c.w.u.

Zadna z tych opcji mi nie pasuje. Jakieś może pomysły?

Dodam jeszcze ze planuje zdjęcie drabinek na wiosnę i likwidację jednego grzejnika, bo są one nie potrzebne, czyli w instalacji zostałby tylko jeden grzejnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam serdecznie. Czy mógłbym dostać do pana numer telefonu. Mam podobny problem i chciałbym porozmawiać na ten temat ale wolałbym telefonicznie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odkopuję temat. Mam, a właściwie będę miał identyczny układ ogrzewania jak w poście #41 tj. 3 grzejniki (kotłownia i garaż) + 2 drabinki (łazienki) + o.p. parter 8 obwodów (65 m2 podłogi) + o.p. poddasze 10 obwodów (95m2 podłogi). Mieszacze Tece takie jak w poście #1 lub ewentualnie z zaworem 3d natomiast piec gazowy kondensacyjny ok 12 do 14 kw(jeszcze nie wybrałem konkretnego). Mój hydraulik stwierdził, że do jedyna słuszna konfiguracja, aby wszystko dobrze chodziło. A ponieważ hydraulikiem jest kuzyn to przyjmuje, że ma dobre intencje. Jednak po przeczytaniu tego tematu trochę się przeraziłem. Oczywiście zależy mi na ekonomicznej pracy kotła, bo nie po to wrzucam super izolacje, żeby żarł jak smok.

Czy są inne możliwości konfiguracji takiego ogrzewania dla bardziej efektywnej pracy kotła niż na takich mieszaczach? Czy może poniesione nakłady na inną konfigurację jest mało opłacalny z punktu ekonomicznego (będzie się zwracała latami)?  Chciałbym mieć argument do rozmowy, że jedyne i słuszne - według hydraulika - mieszacze nie są takie jedyne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zrobić wg.schematu jak w załączniku.Na schemacie pominięto filtry przed pompami i zawory odcinające które to elementy oczywiście powinny być.Musisz wybrać kocioł który obsługuje dwa obiegi grzewcze.

Jeżeli woda  użytkowa będzie grzana przez zasobnik to kocioł 14kW może mieć za małą moc na potrzeby CWU

post-32948-0-77757500-1524462777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Użytkuje ten system juz 4 lata i jest on ekonomiczny. Wczesniejsze sygnaly o duzym zuzyciu gazu byly spowodowane rozgrzewaniem sie domu. 

Na dzień dzisiejszy wyrzuciłbym grzejniki z tego systemu i zrobilbym ogrzewanie podlogowe w garażu. Na twoim etapie koszt podobny do zakupu grzejnikow. Natomiast drabinki kupilbym elektryczne. Koszt uzytkowania minimalny, bo podłogówka i tak daje rade, a elektrycznymi mozesz suszyc reczniki nawet latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakich parametrach chodzi piec w sezonie?? Zachodzi proces kondensacji?? Kaloryfery masz rozkręcone na max, czy skręcone do minimum, aby tylko utrzymać dodatnią temperaturę w garażu?

 

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Witam,

 

Kondensat leje sie strumieniami, kocioł chodzi na 49-51 stopni, podłoga na zasilaniu 30-32. Kaloryfery ustawiony na gwiazdke, drabinki na 4 na głowicach termostatycznych. Automatyka włącza i wyłącza poszczególne sekcje jak jej się tam podoba. Ten system WLM jest rewelacyjny, odkąd przestałem się tym bawić i zostawiłem samemu sobie utrzymuje zadaną temperature, rzadko bo rzadko zdarza jej sie przegrzać o 2-3 stopnie, kiedy jest nagłe ocieplenie na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

mam podobny układ z mieszaczem TECA typ 7733 20 15  jeden rozdzielacz na parterze z pięcioma pętlami   (u góry pięć grzejników) - dom 160m2. Jest to mój pierwszy sezon grzania (instalacja w poprzednim sezonie była wygrzewana) nie potrafię odpowiednio wyregulować instalacji. Ostatnio wzrosło spalanie gazu z 7 na 14m3 na dobę Piec ustawiony na 50stC. Jakie masz dzienne zużycie gazu u siebie?

Podłogówka u mnie słabo grzeje jednak dziś zwróciłem uwagę iż instalator ustawił wszystkie przepływy przepływy rotametrów na max wartość 5. Jakie wartości masz ustawione w twoim rozdzielaczu? Od dwóch miesięcy próbuję to wszystko ustawić jednak komfort ciepła na podłogówce znacznie spadł grzejniki dobrze grzeją. Czy mam ustawić piec na 55stC i zwiększyć temperaturę w rozdzielaczu jednak to może spowodować jeszcze większe spalanie gazu. Może lepiej wymienić rozdzielacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wkradła się literówka było 3,5l/min zdjęcie rozdzielacza w załączeniu. Wczoraj odpowietrzyłem instalację przez zakręcenie zasilania i powrotu pompa na najwyższy bieg i każdą z pętli otwierałem po 10-15min. Rotametry ustawiłem na 1,9-2,1l/min przy najdłuższych 1l/min krótkich pętlach 1. Temperatura posadzki po nocy 23stC łazienki 17stCkorytarz 22,4stC salon temperatura na zasilaniu rozdzielacza 32stC. Komfort w pomieszczeniach nadal słaby. Pompę ustawiłem na średnim biegu (3) może powinienem zwiększyć prędkość. Czy przepływy w grzejnikach może mieć wpływ na tak słabe grzanie może powinienem go zmniejszyć (wszystkie otwarte na max). Jaka powinna być temperatura podłogi przy ustawionej na rozdzielaczu 32stC?

 

20181204_214608.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał1 napisał:

. Jaka powinna być temperatura podłogi przy ustawionej na rozdzielaczu 32stC?

 

Nie ma takiego parametru w obliczeniach ani w pomiarach, zakłada się tyko max temp podłogi ze względu na komfort i zdrowie , ta temp to 29C w pom mieszkalnych oraz 32C w łazienkach.

Aby taki rozdzielacz działał prawidłowo musi być przed nim temp o 20C wyższa niż temp wody w podłodze.

Czyli dla 32C w podłodze przed rozdzielaczem powinna być temp wody ok 50C lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie możliwości podniesienia temp.podłogi a co za tym idzie temp.pomieszczania.Zwiększenie temp.wody zasilającej podłogówkę oraz zwiększenie przepływu na rotametrach.Tylko w tych regulacjach jak już wspominano nie należy przekroczyć dopuszczalnej temp.podłogi czyli tych 29st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.