Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Optymalne Ustawienia Sterownika Proton


Destructor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Posiadam kocioł c.o do ogrzewania domu o powierzchni 120m2 który był składany z części(nie orginalnie zakupiony) oraz sterownik proton z funkcja pid, dmuchawa RV-14 oraz panel pokojowy(pilot R).

Po zakupieniu dotychczasowych urządzeń sterujących i ustawieniu ich według własnych upodobań wydaje mi się, że nie zrobiłem tego do końca dobrze chodzi mi o przedmuchy moc dmuchawy itp.

Nie znam się zbytnio na tym więc proszę o pomoc w ustawieniu tych parametrów, tak aby piec jak najdłużej wytrzymał załadowany węglem, dodam, że występują u mnie od początku palenia tej zimy czyli po zmianie sterownika wybuchy gazów z pieca co może być spowodowane złym ustawieniem sterownika. Proszę o pomoc, nakierowanie mnie na poprawne ustawienie parametrów dostępnych w tych urządzeniach.

Po przepompowaniu wody do kaloryferów następuje spadek i gdy nagrzewa piec temperatura potrafi iść nawet 20C więcej od nastawy. Piec działa na ustawieniach pilota R czyli do temperatury 22C działa według ustawień sterownika na piecu(60 C), a po osiagnieciu tej temperatury przechodzi w sterowanie pookojem czyli utrzymywanie tej temperatury(55 C).

P.S. Nie posiadam podajnika. W razie gdybym o czymś zapomniał proszę pytać.

Dotychczasowe ustawienia:

maksymalna prędkość dmuchawy-50 bieg (1-50)

czas przedmuchu-30sekund

przerwa miedzy przedmuchami-15 minut

zalaczenie pompy-40C

temperatura nastawy-60C

wylaczenie pompy-5 stopni mniej od zalaczenia

moc biegu najwyzszego( w moim przypadku 50)- 75%

moc biegu najnizszego(1)- 30%

moc dmuchawy podczas przedmuchu- 40%

Pilot R w pokoju:

histeraza temperatury pokojowej fabrycznie-0.2C

czas odlaczenia pompy -15 minut, załączenie na 30 sekund(nie ma mozliwosci zmiany)

obniżenie temperatury kotła-5C(czyli w moim przypadku po osiagnieciu temperatury 22C temeratura zadana zmienia się z 60C na 55C)