Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Kocioł Zamulony Przez Żeliwne Kaloryfery?


Piwoslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na jesieni 2012 zainstalowano nam jednofunkcyjny kocioł kondensacyjny (Ariston Clas Premium Evo System) do starej instalacji (grube rury, żeliwne kaloryfery). Kupiony od i zainstalowany przez autoryzowanego serwisanta. W sezonie 2012/13 działał świetnie. We wrześniu 2013 zaprosiłem tegoż serwisanta na przegląd, czyszczenie filtrów, przedłużenie gwarancji, itd. Wg niego wszystko OK, aż się dziwił że kociołek wygląda na nieużywany.

 

Tydzień temu kocioł nie włączył się gdy zażądał tego termostat pokojowy - na czerwono migał przycisk RESET, a na ekranie naprzemiennie wyświetlało się 'RESET' i '104'. Po naciśnięciu RESET wyświetliły się 'OK', 'ERROR' i '1P1' (wg instrukcji 104 i 1P1 oznaczają za mały przepływ wody w kotle), i kocioł zaczął normalnie pracować. W piątek (wg relacji teścia, ja byłem w pracy) przyjechał serwisant, wyczyścił filtry i pojechał. Ale teść zauważył że błąd się powtórzył i ściągnął go z powrotem. Ten podłubał ze 2-3h zanim znów pojechał, ale teść nie jest w stanie mi powiedzieć co dokładnie zrobił ani co stwierdził.

 

W sobotę rano - znowu błąd, więc dzwonię do serwisanta, a ten mi zaczyna tłumaczyć, że zawsze jest tak, nowe kotły z cienkimi rurkami w wymiennikach zamulają się po roku gdy są montowane w starych, żeliwnych instalacjach. Powiedział że muszę kupić jakiś specyfik do czyszczenia instalacji (1 litr za 170zł na 60 litrów, u mnie potrzeba ze 3 litry, czyli 500zł), wlać do grzejników, po 3 dniach spuścić i napełnić czystą wodą z domieszką innego płynu.

 

Gdy wyraziłem zdziwienie iż nie ma w instrukcji informacji/ostrzeżenia o niekompatybilności kotla z instalacją starego typu i możliwych konsekwencjach, serwisant odpowiedział: "No tak, zapomniałem powiedzieć, bo montowaliśmy w pośpiechu".

 

Zwracam się do Was z pytaniem: Czy takie tłumaczenie, że instalacje starego typu zamulają nowe kotły w ciągu 1-2 sezonów, ma sens? Co ma zatykać wymiennik, czego nie zatrzymają filtry (które były czyste)? Jakie syfy spływają z instalacji, która rzadko widzi temperatury powyżej 45°, a której wodę całkowicie wymieniono podczas instalacji nowego kotła?

 

Druga sprawa: Co mogę dalej robić? Zażądać wyczyszczenia/wymiany kotła w ramach gwarancji? Zwrócić się do firmy Ariston w tej sprawie, czy najpierw do serwisanta (który chyba nie do końca wie skąd ten błąd)? Uzasadnić to tym, że gdybym miał pełniejsze informacje o kosztach konserwacji, to wybrałbym inny model lub inną firmę.

 

Czy są dostępne lepsze filtry niż te powszechne rurki z drucianej siatki?

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, że wina jest po stronie instalacji. Najprawdopodobniej doszło do zamulenia wymiennika kotła i znacznego ograniczenia przepływu. Serwisant nie ponosi za to żadnej winy. Jeśli chodzi zaś o utrzymanie instalacji w należytym stanie to jest to całkowicie obowiązek właściciela instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.