Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże Spalanie W Sezonie ?


NagGazie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie mam doświadczenia w ogrzewaniu gazem i mam pytanie dot. zużycia gazu. Od roku ogrzewam mieszkanie w bloku o pow. 73 m2 (parter, narożne, nowe budownictwo, budynek ocieplony, okna szczelne) piecem dwufunkcyjnym Ariston Bs 24cf - ogrzewanie mieszkania i ciepła woda oraz gotowanie na kuchence gazowej, rodzina 3 osobowa, temp. utrzymywana praktycznie całą dobę w zakresie 21-22 stopni C. Ostatnio za 12 m-cy łącznie  za gaz zapłaciłem  4400 zł. Obecnie za styczeń 2014 zużycie wynosi 300 m3, to dużo czy mało  ? Prosze o opinie, porady i Wasze doświadczenia. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy.

Na minus trzeba zaliczyc parter, narozne mieszkanie, budynek od dewelopera, brak reku.

Mimo wszystko, 300m3 przez 28 dni to sporo.

Dla porownania, takie zuzycie to powinno byc w 200m domu wybudowanym normowo.

Podaj lokalizacje, to policze Ci zapotrzebowanie Twojego mieszkania w kW i zeszloroczne zuzycie w kW/m, choc juz widze, ze wynik nie bedzie najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę sporo,ja na ogrzanie ( temp. wewnątrz 21/22 st. ) 160 m2 docieplonego domu z lat 80-tych + ciepła woda + gotowanie ( ale to raczej symbolicznie ) od 29.10. 2012 do dzisiaj zużyłem  2800 m3  -  Kocioł Termet Eco Condens Crystal 20 1-f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapottzebowanie Twojego mieszkania to 18,5kW przy -20'C, niestety to kiepski wynik dla 73m2 - jakies 250W/m2 w szczycie.

Za rok zuzyles gaz za 4400, czy

i jakies 2000m3 gazu, czyli wspolczynnik Ek wyniosl 274kWh/m2/rok. Czyli Ep z projektu na poziomie 286kWh/m2/rok jest prawdziwy.