Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór 3D Plus Pompa Do Podmiesznia Powrotu.


yareka

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się(lub nie) sklecić takie coś jak niżej ;) Jako ze nie jestem hydraulikiem to potrzebuje porady co mogłem sknocić i trzeba to poprawić zanim wszystko ocieplę i uporządkuje prowizorki. Zmieniałem tylko instalację przy kotle, w założeniu ma to być 3d z regulacją siłownikiem plus powrót z pomieszaniem pompką. Teraz mam wątpliwości czy nie zamienić miejscami trójnika od podmieszania z trójnikiem od naczynia przeponowego(niby się wszystko ładnie napełniło).

 

I jeszcze pytanie jak ustawić pompę alpha2 czy na auto adapt czy może stałe ciśnienie nie mam pojęcia. Jest tak że im mniej wskazuje watów tym większa delta pomiędzy zasilaniem i powrotem z grzejników. W sumie to nawet można dwie delty ustawiać bo i na kotle drugą przez regulację podmieszania. Ma ktoś jakieś doświadczenia czy ustawiać większą czy mniejsza deltę ?

post-13985-0-10721800-1389958330_thumb.jpg

post-13985-0-44677100-1389958388_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę. Trzeba było zainstalować wymiennik a nad kotłem naczynie otwarte.

Wymiennik zabezpieczyłby temperaturę powrotu kotła a zbiornik otwarty uczyniłby instalacje bezpieczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci 3D do regulacji temperatury na grzejniki przy takiej odłegłości kotłowni od domu? Jest całkowicie zbędny przy grzejnikowej instalacji CO. Za to zdecydowanie potrzeba Ci ochrony powrotu i jeżeli ta pompka działa  ze sterownikiem do układów mieszających to jak najbardziej może spełnić swoją funkcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę. Trzeba było zainstalować wymiennik a nad kotłem naczynie otwarte.

Wymiennik zabezpieczyłby temperaturę powrotu kotła a zbiornik otwarty uczyniłby instalacje bezpieczną.

To w końcu można robić na układ zamknięty czy nie przy zastosowaniu zaworów schładzających 

Odnośnik do komentarza