Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak Dostępu Do Zaworu Klapowego


katopo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem że to forum o instalascjach CO i CWU ale mam problem dotyczący instalacji wodnej w samochodzie pożarniczym.

w instalcji jest zawór klapowy do którego mam straszny dostęp (muszę się wciskać w bardzo małą szczelinę)

Mam pytanie o jakieś propozycjie dotyczące możliwości "przedłużenia" tego zaworu. Chdzi oto żeby w każdej chwili można było szybko otworzyć i zamknąć ten zawór. Ja jestem zielony w tych sprawch ale może koledzy z tego forum mają jakieś patenty na to. Może jakaś przekałdnia może jakiś silniczek sterujący. Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad rozwiązniem problemu i mam taki pomysł:

 

Może można by wykorzystać coś w stylu żmijki do rur jak na przykładowym zdjęciu:

http://krak-met.eu/allegro/zdjecia/Spirala_kanalizacyjna.jpg

 

trzeba by jakoś wykombinować mocowanie jednego końca do wajchy od przepustnicy a drugi do konsoli z boku samochodu.

Co wy o tym sądzicie? takie coś zdało by egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już się poprawiam. Zawór wygląda tak:

02-tehaco.jpg

 

na obrazku w linku poniżej widać miejsce pontażu tego zaworu. TAm gdzie wydzą dwa duże węże gumowe to zaraz za tym dalszym jest stary orginalny zawór. Teraz jest tam założony zawór klapowy z rączką skierowaną ku górze.

http://www.otofotki.pl/img23/obrazki/mt701_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzasz z tym brakiem dostępu? Z tyłu widać żaluzję, zdjęcie też jakoś zrobiłeś. Jeśli jestem w błędzie, to jedyna rada podpatrzeć rozwiązania oryginalne i coś podobnego wykombinować. Pomyślałbym o przekładni redukcyjnej napędzanej jakimś silnikiem prądu stałego 12V. Taki prąd w aucie zawsze masz a odpowiednie przełożenie reduktora może być napędzane nawet silnikiem wycieraczek. Dorobienie wyłączników krańcowych to drobnostka, a zmiana biegunów odwróci działanie silnika i przekładni.

 

Ewentualnie jakieś koło zębate i "ręczny" wałek ze ślimacznicą (z imadła?) plus konstrukcja.

 

Jest jeszcze rotacyjny przydział obsługi zaworu (jak się inni przekonają o uciążliwości, to i szybciej zbiorą fundusze na siłownik), zorganizowanie festynu dobroczynnego na rzecz doposażenia jednostki, albo przyjęcie "młodego" i w ramach frycowego oddanie mu przyjemności kręcenia zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O brak dostępu chodziło mi raczej że nie można operować tym zaworem z boku samochodu.

Prąd w tym samochodzie to 24v a nie 12v.

Co do rozwiązań finansowych to nie ma kasy a w świetle altualnych przepisów strach robić jakikolwiek festyny ( wynajęta ochrona, kasa fiskalna, pozwolenia, a i tak jak coś się stanie to jest prze...ane)

Dodatkowo osoby decyzyjne nie używają tego sprzętu i lekceważą uciążliwości z jego używaniem.

Auto jest pożarnicze i nie chodzi o to że gdy trzeba podać jak najszybciej wodę ktoś wyjnował ze skrytki sprzęt(z tej skrytki robiłem zdjęcie) i wchodził do środka otwierał zawór. Bo jak przyjdzie wozić wodę do pożaru to za każdym zbiornikiem procedura będzie się powtarzać.

 

Dlatego cenię wasze porady dotyczące chałupniczego rozwiąznania problemu.

 

Ostatnio wpadł mi pomysł wykorzystujący taką przekładnię kontową:

m_047_A77.jpg

 

Wystarczyło by przymocować jeden koniec do zaworu a drugi przedłużyć do boku samochodu i będzie można operować zaworem z boku samochodu.

 

Koszt nowej przekłądni ~130zł a nie wiem czy nie mam gdzieś takiej starej w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w orginalnym rozwiązaniu jest zawór kulowy tego typu:

zk52_clip_image004.jpg.thumb_164x220.jpg

był on zamontowany w ten sposób że wajcha wychodzi z boku (pod kątem 90 stopni do podłoża) jest tam przedłużenie z rury zakończone wajchą która jest na panelu sterowania pompy (widać jego tył na moim zdjęciu)

Niestety zawór wył do wymiany i podczas remontu dowodzący wymiyślili że włożą inny typ zaworu. Po dorobieniu flansz mocujących i zmontowaniu wszystkiego wyszło że wajcha jest do góry i nie da się jej umiejscowić z boku jak była przy starym zaworze (tak przynajmniej twierdzą dowodzący i mechanicy)

 

Dlatego ja zwykły użytkownik muszę teraz kombinować aby usprawnić wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie z samochodu przedstawiające umiejscowienie zaworu.

7cpp.jpg

Czy rączkę zaworu da się obrócić o 180 stopni? A możne cały zawór da się obrócić o 180 stopni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie dot.  mechaników. Na jakiej podstawie twierdzą, że przepustnica (zawór klapowy) musi być zamontowana w takiej pozycji? Pytam bo dostarczałem swojego czasu tego typu osprzęt do producentów wozów pożarniczych i nigdy takiego problemu nie było.  www.rexair.pl Zaopatrzenie Przemysłu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przeczytać instrukcję obsługi.

Najczęściej zasada montażu jest taka:

Jak na korpusie zaworu producent nie zaznaczył kierunku przepływu to można go montować dowolnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.