Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest tu nowy więc witam :)

 

proszę was o rady jak ustawić piec z podajnikiem retortowym mam Urlich kombodual KD21 z sterowanie Ht Tronic 500 , palę ekogroszkiem.

Do ogrzania 90m2 oraz CWU...

to moja pierwsza zima z takiem cudem nie miałem nigdy doczynienia z takim piecem więc jestm zielony <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem mam tego typu że nie wiem jak go ustawić aby spalał dobrze opał i grzał właściwie. A dwa jeżeli chcę zwiększyć temperaturę w domu to podność tylko temperaturę kotła czy coś jeszcze ? NIe miałem nicgdy do czynienia z takim czym i jestem zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dwa jeżeli chcę zwiększyć temperaturę w domu to podność tylko temperaturę kotła czy coś jeszcze ?

Stanowczo wybij sobie takie coś z głowy raz na zawsze... :-)

 

Od sterowania temperaturą w domu są różne urządzenia, ale w żadnym wypadku nie podnoszenie i zmniejszanie temp na kotle stałopalnym.

Kocioł stałopalny ma pracować przy stałej temperaturze zadanej bez względu na warunki pogodowe, a do regulacji temp w domu masz zawory mieszające, zawory termostatyczne, różne układy hydrauliczne, których zastosowanie sprawia, że energia z kotła jest dozowana w ilościach stosownych do aktualnego zapotrzebowania.

 

Co do ustawień, to poczytaj trochę forum, jest tu mnóstwo materiałów, które Ci pomogą rozwiać wątpliwości.

 

Najprościej i najogólniej można powiedzieć, że w takim kotle sterujesz sobie czasy podawania i czasy przerwy między podaniami oraz ustawiasz nadmuch - mniejszy lub większy.

Obserwujesz i korygujesz to, co uzyskałeś, aż do płomienia o barwie jasnożółtej, palącego się spokojnie bez iskrzenia i bez dymienia.

 

Temp ustawiasz raczej wysoko - poczytaj sobie instrukcję obsługi kotła i tam będziesz mieć wytyczne co do utrzymywanej temperatury.

Czyścisz go co kilka dni, wybierasz popiół i zasypujesz opał. Ot i cała filozofia :-)...