szymoszek1986 Opublikowano 20 Października 2013 Autor #26 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 czyli co na te 30sC mam ustawić pompy czy jak bo do tej pory mam na zalączanie pomp 35sC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 20 Października 2013 #27 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Fakt tu nie powalczysz - a pompy próbowałeś odpowietrzać ? Trzeba kilka razy, jak pompy zaczną odbierać ciepło to bulgotanie powinno ustać. Jak dajesz went na max to masz kocioł też na max , trzeba to zmniejszyć przez zmniejszenie obrotów wentylatora, a nawet jego częściowe przysłonięcie. Teraz pogoda powyżej 0C to nie ma co myśleć o paleniu na max., poczekaj do -20C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 20 Października 2013 Autor #28 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Tak co jakis czas odpowietrzam pompy za pomocą tych nakrętek w pompach-nie wo iem czy jakoś inaczej też można. Z tym nawiewem to nie wiem bo u sąsiada jest ten sam piec tylko inna instalacja i tego efektu nie ma.Czytałem na innym forum,ze moze jest piec zle ustawiony i tworzy sie tam jakas poduszka powietrzna i stad te bulgotanie i trzaski sie biora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mak Opublikowano 21 Października 2013 #29 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Przy tak dużej mocy kotła rury stabi wyglądają na 25 czyli średnice wew to 17 mm to co ma to ciepło z tego kotła odebrać(???). Każde kolanko i zawór to kolejne przewężenie. No rozumiem oszczędności, systemy zgrzewane są tanie i proste w montażu, ale to co stworzone jest u kolegi to już głupota nie oszczędności Kolejna głupota to obieg kotłowy zamiast na stalowych rurach min 6/4" i takiej samej średnicy 4D daje się rurą stabi 25 i chyba dla dobrego samopoczucia instalatora z inwestorem pompa przed zaworem 4D. O czym tu dalej dyskutować, tą kotłownię trzeba poprawić i wykonać jak potrzeba a nie szukać przyczyn gdzie ich nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 21 Października 2013 Autor #30 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Dlatego muszę chyba tego instalatora sprowadzic zeby poprawil tu i owdzie. tylko na co mu zwrocic uwage zasugerowac bo z tego co tu koledzy pisza sam nie jestem w stanie usunac usterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidoman Opublikowano 21 Października 2013 #31 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Jak masz poddasze nieogrzewane to sobie zabezpiecz ten zbiorniczek przed zamarznięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert45 Opublikowano 21 Października 2013 #32 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Koledzy nie zwrócili uwagi na błędy w montażu elementów. Po pierwsze, co robi ten zawór kulowy zaraz za śrubunkiem kotła. Takie wykonanie jest niezgodne z zasadami bezpieczeństwa. I żaden szanujący się instalator nie zamontuje tego zaworu. Zawory zwrotne powinny być zamontowane za pompami , a nie przed. Połączenia mosiądz z ocynkiem, tak nie powinno być. Z biegiem lat nastąpi destrukcja złączek ocynkowanych. W instalacjach c.o. stosuje się złączki żeliwne lub stalowe. Zredukowanie średnic rur zaraz za kotłem na trójnikach z pewnością utrudnia przepływ wody. Kocioł dużej mocy, dlatego podgotowuje wodę. A najkrótsza droga to zbiornik przelewowy. Tak jak napisał kolega wyżej. Ustawić niższą temperaturę załączenia pompy co. Ewentualnie zwiększyć prędkość obrotową pompy c.o. Do czego służą te rozgałęzienia bez pomp, poniżej i powyżej ze spadkiem instalacji w dół? Co do cyrkulacji c.w.u. Jeśli jest to rozbudowana instalacja, i nie występuje cyrkulacja grawitacyjna , to musi trochę czasu upłynąć aby dotarła ciepła woda z zasobnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gersik Opublikowano 21 Października 2013 #33 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Brak napowietrzenia naczynia i rura bezpieczeństwa "PP" - śmiech na sali. Sprawdź czy czujnik sterownika masz dobrze wsunięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gersik Opublikowano 21 Października 2013 #34 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Wywal dmuchawę i wstaw miarkownik ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amber36 Opublikowano 21 Października 2013 #35 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Opisz co jest połączone rurami po kolei od najniższej ( przy piecu ) i jaką masz temperaturę powrotu ? Jeszcze jedno ten czujnik na wyjściu z kotła to od czego jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 21 Października 2013 Autor #36 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 pierwsza rura z zaworem ferro podpisana jest zasilanie podlogowki, wyzej z pompa idzie do bojlera(zasilanie czynnikiem grzewczym),kolejna z pompa idzie do zaworu czterodroznego,przedostatnia to idzie do skrzynki od podlogowki poddasza od gory na rozdzielaczu chyba zasilanie,ostatnia jest chyba przelew ze zbiornika wyrownawczego.dzisiaj jak bede rozpalal w piecu to ustawie zalanczanie pomp na 30sC,ponadto pompy ustawione sa na trzecim biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gersik Opublikowano 21 Października 2013 #37 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Przerost formy nad treścią. A ten twój monter to nie umie poodwracać pomp? Pierwsze powinna iść pompa do CWU następnie zawór 4d bez pompy dalej za zaworem rozdział poprzez pompy na podłogę i grzejniki. Złap tego "hydraulika" i niech przerabia na własny koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automatyk Opublikowano 21 Października 2013 #38 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Brak napowietrzenia naczynia i rura bezpieczeństwa "PP" - śmiech na sali. Sprawdź czy czujnik sterownika masz dobrze wsunięty. powiedz tu wszystkim co ty chcesz od PP przecież to więcej wytrzyma niż miedz lutowana na miękko .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automatyk Opublikowano 21 Października 2013 #39 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 a kolega niech prawidłowo podłączy ten zbiornik bo zapewne takie podłączenie napowietrza wodę i stąd ten układ staje co chcwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sybiga Opublikowano 21 Października 2013 #40 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Mnie zainteresowało to naczynie wzbiorcze na strychu.. co jest podpięte do tego trójnika na jego szczycie? od dołu naczynie, z boku rura PP- gdzie ona prowadzi? A co jest na górze tego trójnika bo nie bardzo widać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gersik Opublikowano 21 Października 2013 #41 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Z tego co mi wiadomo to rury PP są przeznaczone do transportu cieczy nie przekraczającej 90 oC.i jest dopuszczalny tylko chwilowy przepływ wody o większej wartości. Nic nie pisałem o miedzi. Może jest ona gorsza w tym wypadku. Polska norma przewiduje jedynie średnice wewnętrzną nie mniejszą jak 25 mm. ale nie pisze z jakiego materiału ma buc rura bezpieczeństwa. Pisze tam też że wewnętrzna średnica rury przelewowej nie powinna być mniejsza niż wewnętrzna średnica RB i RW. A na pokazanym zdjęciu jest chyba inaczej. Na górze tego naczynia w trojaku ( może nie miał kolana) jest chyba korek ( to dobrze bo napowietrzenie powinno być z boku tam gdzie idzie przewał). Podłączenie tego naczynia; z góry RB z boku RP z dołu RW . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automatyk Opublikowano 21 Października 2013 #42 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 no widzisz i dlatego proszę abyś nie przekreślał PP ,bo norma nie określa a najpewniejsza powinna być stal a już widziałem rozwaloną miedz po ciężkim gotowaniu wody bo ktoś sobie 20 l zbiornik przelwowy zamontował wg zładu wody ale to tak na marginesie a tutaj zbiornik jest zle podłączony i tyle musi to poprawić i się rawdopodobnie sprawa uspokoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 22 Października 2013 Autor #43 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Na końcu trójnika jest przykręcony korek z wywierconym otworem przez który niby ma się odpowietrzac cały układ.Ta cienka rurka PP jak się nie mylę to idzie do kratki ściekowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amber36 Opublikowano 22 Października 2013 #44 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Zapytam jeszcze raz jaką masz temperaturę powrotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 22 Października 2013 Autor #45 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 kurcze tylko nie wiem co to jest temp. powrotu. Na sterowniku ustawiona jest temp 56st.Jezeli kolega mi wytlumaczy jak ją odczytać i gdzie to oczywiście podam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gersik Opublikowano 22 Października 2013 #46 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Przy zastosowanym zaworze 4d na powrocie do kotła powinieneś mieć zamontowany termometr i na nim odczytaj wskazania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amber36 Opublikowano 22 Października 2013 #47 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Na dole kotła masz rurę która jest powrotem z instalacji chodzi mi o temperaturę jaka jest na wejściu do kotła . Można to zmierzyć przykładając jakiś czujnik np.od pompy CO . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majschi Opublikowano 22 Października 2013 #48 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Z załączonych fotek wyraźnie widać, że zawór 4d w tym układzie pełni funkcje dekoracyjną więc po co pytać o temperaturę powrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymoszek1986 Opublikowano 22 Października 2013 Autor #49 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Tak jest zamontowany termometr od gory przy zaworze i jak dobrze pamietam bo nie sprawdzam to jest tam ok 40 czy 50stC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amber36 Opublikowano 22 Października 2013 #50 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Przy samym kotle na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.