Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Galmet Gt Kw 7 Kw W+S


taylandya

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
przetrząsnęłam forum i ogólnie już wiem, że kotły Galmetu to "***" i że sie do niczego nie nadają ale mimo wszystko mam parę pytań. Nie znam się na tym kompletnie- doradzono mi właśnie ten piec 7kw ponieważ moje mieszkanie ma 48m,jest jak narazie nieocieplone,ze starymi oknami. Okna będą wymieniane w przyszłym roku, Mówiłam, że zależy mi na jak najdłuższej stałopalności, ponieważ pracuję 11h kilka dnia w tygodniu a nie chcę wracać do lodówki. (Dodam, że kocioł zostanie zamontowany w kuchni bo nie mam możliwości ' wrzucenia' go do piwnicy - ciągnięcie instalacji na piętro itp) Napisałam więc do Galmetu z tymże pytaniem i to odp: (paliwo to oczywiście węgiel):
Kocioł 7 KW posiada komorę spalania o pojemności 10dm3. Zakładając, że odpowiada to ok. 8 kg węgla (zależne od granulacji paliwa) i przyjmijąc kaloryczność opału na poziomie 22 000 kJ - kocioł „wyprodukuje” ok. 37 kW energii (przy założonej sprawności kotła 75%).
Dzieląc otrzymaną energię 37 KW na czas 11 h otrzymamy średnią 3,36 kW.
Czy jest to wystarczająca ilość, żeby utrzymać odpowiednią temperaturę w budynku – tego nie jestem w stanie pani zagwarantować, ponieważ nie znam zapotrzebowania cieplnego budynku.
Moim zdaniem warunek ten nie zostanie spełniony – ale mogę się mylić. Żeby być tego pewnym należałoby wykonać audyt energetyczny budynku.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć po polsku co to znaczy? Nie mam zielonego pojęcia jak to zinterpretować.
Przy okazji chciałabym się teraz zapytać jak palić w tym kotle? http://czysteogrzewanie.pl/ranking-kotlow/galmet-gt-kw/
Czy to jest kocioł górno dolny czy górnego spalania? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne sprzedawca brał miare kotla na powierzchnię uzytkową i na pewno nie wiedzial jakie jest zapotrzebowanie energetyczne wszystkich pomieszczeń,