Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Zawór Regulacji Przepływu


keradP

Rekomendowane odpowiedzi

post-35785-0-98708200-1381485232_thumb.jpg

Witam chcialbym zapytac kolegow znajacych temat o zawory regulacji przeplywu,tzn. jakis czas temu zamieszczalem temat odnosnie zamontowania w obiegu kotlowym dodatkowej pompy ze wzgledu na slabe dzialanie obiegu z powodu zbyt malych przekrojow rur, jeden z kolegow napisal ze za pompa powinien byc wlasnie zawor regulacji przeplywu i stad maje pytanie... Czy taki zawor jest niezbedny czy moge go sobie odpuscic a jezeli nie moge to co to ma byc za zawor bo nigdzie nie moge znalezc informacji na ten temat, w sklepach tez sie srednio orientuja, bardzo prosze o konkretne odpowiedzi, dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory regulacji przeplywu służa do równoważenia hudraulicznego instalacji

 

w Twoim przypadku nie wiem jaki jest przepływ na obwodzie głownym i obwodzie małym trzeba by zastosowac rotametry na tych obwodach i dopiero potem bawic sie z zaworem regulacji przepływu

 

Pytanie czy zawór czterodrony jest z napedem i sterowaniem czy tylko nastawy reczne

mysle ze najpierw zacząłbym od 4d i sprawdził jaka jest temp na powrocie kotla

 

http://www.danfoss.c...20d942574b.html

 

 

 

u mnie podobny schemat ale nie instalowałem 4d ,ochrona niskotemperaturowa realizowana przez pompe cyrkulacji bardzo małej mocy, załaczana przez czujnik temperaturowy przylgowy zamontowany na powrocie przy kotle i całosć wysterowywana impulsem załaczenia pompy głownej obiegowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu krótki obieg kotłowy wprowadził przez zaworem 4d i włączył w kocioł za wszystkimi powrotami, nie dawno ja u siebie to przerabiałem tylko ja mam zawór 3d, poniżej link do mojego tematu napewno tam sporo wyczytasz odnośnie krótkiego obiegu

 

 

http://forum.info-og...ni/#entry154354

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór 4d tylko czujnik pogodowy? to troche za mało sterownik powinien miec do porównania temp zasilania i powrotu na kotle, temperaturę zasilania i powrotu instalacji wtedy to ma sens

i oczywiście jak najmniejsza bezwladność na zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze temp zasilania i powrotu myslalem ze to oczywiste chodzilo mi ze pogodowo sterowany a nie np pokojowo tutaj wszystko jest ok chodzi mi tylko o ten zawor regulacji przeplywu czy moge np:jakis inny zawor zamontowac ktory pozwoli mi np: zmniejszyc predkosc przeplywu w malym obiegu moze jakis grzybkowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu sie zaczynaja schody zawór w pełni automat

 

musi sam dobierac regulować parametry przepływu, powód: zmiana przepływu zwiazana z praca 4d i pomp c.o ,,c.w.u. i pompa malego obiegu

 

tak więc schody dla domowej instalacji

 

nie wiem jakie ponósłbys koszty i czy jakis byłby z tego zysk ,trzeba by magika od dokumentacji hydraulicznych niech pomierzy policzy i sie okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zaworze regulacji przepływu chodzi u ustalenie punktu pracy pompy. Ponieważ mały obieg kotłowy ma niewielkie opory pompa będzie chodziła w niekorzystnym dla siebie punkcie pracy. Aby to wyregulować należy zastosować kryzę lub zawór regulacyjny. Do tego można wykorzystać jakikolwiek zawór który może pracować w pośrednich położeniach od zamknięcia do pełnego otwarcia (odpada większość kulowych). Można wykorzystać do tego np. zawór grzejnikowy grzybkowy lub z nastawą wstępną. ustawienie polega na tym aby temperatura powrotu rosła do zadanej po przekroczeniu której pompa się wyłączy. zawór spowoduje powstanie różnicy ciśnień przed i za pompą która będzie leżała w charakterystyce pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do " AdamGuitar" myslisz ze w moim ukladzie ma to sens?praktycznie pompa na malym obiegu bedzie chodzila caly czas ewentualnie latem przy grzaniu cwu i w okresach jesieni i wiosny kiedy przechodze na strowanie pokojowe i wtedy jak za cieplo w pokoju to zamyka obieg i powrot jest na tyle goracy ze wylaczy pompę.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kombinować z pompą i jej sterowaniem oraz zaworem regulacyjnym prościej jest wymienić zawór 4D i rury na większą średnicę ( maksymalnie o jeden wymiar mniejsze niż wyjście z kotła) i skończą się twoje problemy. Ale oczywiście twoja robota i pieniążki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zamiast kombinować z pompą i jej sterowaniem oraz zaworem regulacyjnym prościej jest wymienić zawór 4D i rury na większą średnicę ( maksymalnie o jeden wymiar mniejsze niż wyjście z kotła) i skończą się twoje problemy. Ale oczywiście twoja robota i pieniążki "

 

Jeżeli twoim zdaniem to jest prostsze niż montowanie w układ pompy co zajmie mi pewnie godzinke to sory ...ale bez komentarza .Policz kolego koszt rur i zaworu nie licząc robocizny dzięki za twoje rady ale nie skorzystam poza tym pytanie dotyczyło rodzaju zaworu ...ale dzięki rozumiem że "starałes" się pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś policzył wszystkie koszty to pewnie wyszło by że to ja mam rację. Ta godzina na zamontowanie pompy to oczywiście tylko część kosztów a warto by do tematu podeść kompleksowo Zamontowanie pompy zajmie godzinkę a przeróbka całości obiegu kotłowego może 2 h koszt pompy od 150 do 350 zł a zawór4D 5/4" to wydatek 220 a 6/4" 360 zł, Koszt zaworu regulacji przepływu trudno oszacować bo właściwie takie zawory w instalacjach ciepłowniczych współpracują z słownikami koszt samego zaworu o średnicy 3/4" to ok 400 zł netto o siłowniku nawet nie ma co nawet pisać bo najtańszy to koszt ponad 2000 zł czyli jego montaż na pewno odpada bo z twoich oszczędności będą nici. Musisz szukać jakiegoś zamiennika lub innego rozwiązania czyli pewnie jakiś zawór regulacyjny grzybkowy wtedy cena 3/4" to ok 130 zł. Możesz również założyć że uda Ci się sprzedać 4D który masz zamontowany to cały biznes może wyglądać jeszcze lepiej. Ołówek w rękę i proponuję policzyć wszystko, zsumować koszty obu opcji i uwzględnić koszt energii zużytej przez pompę i sam wyciągniesz wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "mak" jeżeli już się uparles żeby na siłę forsować swoje zdanie to trudno niektórzy tak mają w temacie chodziło o rodzaj zaworu a nie o koszty przerobienie instalacji ,ale jeżeli już musisz koniecznie udowodnić że masz rację to trudno , a tak na marginesie :koszt pompy 105 pln koszt zaworu grzybkowego 35 pln(skąd i po co ten silownik wytrzasnales nie mam pojęcia chodzi tylko o prosta i ewentualną mała korektę prędkości przepływu a nie o hydrauliczne sterowanie silownikami?...) i to wszystko w temacie więc jak możesz to rady zostaw innym użytkownikom... ja za nie dziękuję pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wcale nie upieram. Jestem zdania że jak coś się robi to powinno się robić dobrze, a Ty na siłę chcesz usprawnić układ który jest zły. Ja w tym sensu nie widzę ale Ty oczywiście możesz mieć inne zdanie. Napisałem post bo myślałem że może zwykła ekonomia Cię przekona ale jak nie, to z tego powodu świat się nie "zawali". Twój wybór, twoje pieniądze i twoje...... problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda pompa powinna być z oporowana. regulacja elektroniczna tylko dopasowuje pompę do wielkości układu i maksymalnego wymaganego przepływu. Dławienie jednak ustawia pompę w odpowiedniej charakterystyce. przy braku oporów w instalacji pompa może mieć praktycznie zerowe ciśnienie na tłoczeniu ale bardzo duży przepływ. Praca poza charakterystyką pompy może zakończyć się jej uszkodzeniem. Z tym ,że należy jeszcze rozróżnić ,że regulacja temperatury zaworem trójdrożnym nie oznacza rezygnacji z zaworu regulacji przepływu. przy grzejnikach mamy zazwyczaj zawory z nastawą wstępną , natomiast w obiegu c.w.u. lub kotłowym opory są bardzo małe i tu należy zadbać o odpowiednią regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ,ze tak. Tu nie chodzi o regulację ciągłą utrzymującą temperaturę tylko o z oporowanie pompy. Regulacja temperatury za pomocą zwykłego termostatu wyłączającego pompę. Ograniczamy też przepływ a co za tym idzie zużycie energii elektrycznej i wielkość pompy. Przy regulacji należy się kierować uzyskaniem temperatury po ok. 20 lub powyżej sekundach i tym aby pompa nie włączała się więcej niż 2 razy w ciągu minuty. zbyt częste włączanie się pompy może być dla niej szkodliwe. Zbyt mały przepływ powodować będzie zbyt wolne uzyskanie temperatury, zbyt duży dużą bezwładność i zawyżanie temperatury zadanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. ze regulacja przeplywu bedzie miala wplyw na zalaczanie pompy tak zeby wlaczala sie cyklicznie podwyzszajac temp. powrotu a nastepnie wylaczala i tak w kolko...? Zakladalem ze pompa bedzie chodzila non stop a ograniczajac przeplyw bede mial tylko wplyw na ilosc pobranego z pieca ciepla i oddanie tego ciepla powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.