Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Co.(Poprawna Tak Czy Nie)


Milskim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zrobiłem przykładowy schemat instalaji CO+CWU do swojej kotłowni.

Mój dom ma 150m2,jest niepodpiwniczony więc kotłownia jest na parterze.

Na piec jaki się zdecydowałem to SAS UWT 17 KW.

Bojler dwupłaszczowy Ermet w piance 140 litrów żywicowany,poziomy ze względu na małą powierzchnie kotłowni.

Ściany jeden pustak suporex ocieplony 12 cm styropianem.

Grzejniki aluminiowe

Chciałbym się upewnić czy jest poprawnie skonstruowana. Jestem laikiem,więc czekam na komentarze i ewentualne poprawki,na zdjęciu jak zauważycie zasilanie parteru na 3 grzejniki.

Te 3 grzejniki na parterze będą działały grawitacyjnie,dlatego powrót z parteru jest puszczony poza zaworem 4-drogowym(ze względu na lepszy przepływ wody CO w czasie zaniku prądu),gdzie później trafia do kotła CO.

Mam jeszcze problem gdzie mam zamontować zawory zwrotne na instalacji..

Więc czekam na ocene tego co stworzyłem,,

prosze o pomoc!!!!!

post-48763-0-31301100-1361463020_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuć te zawory różniowe i za pompami daj zawory zwrotne. i będzie lepiej, dodatkowo jak grzejniki idą przez zaw 4-drog to powrót też przez zaw 4-D

Trochę to poprawiłem i chyba lepiej, jeżeli masz rozdzielacze to grawitacji w 99% nie będzie.

 

Pozdr.

post-18578-0-06367800-1361519909_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym zestawie grawitacja jest przewidziana tylko na 3 grzejniki na parterze podłączone bez rozdzielaczy dawna metodą,dlatego nie chcę podłączać powrotu z tych właśnie grzejników na zawór 4-drogowy bo mi zdławi przepływ.

A powiedz mi sambor jak nastąpi zanik prądu to przez pompkę C.O.piec mi popchnie,ja bym tu wstawił zawór różnicowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach