Skocz do zawartości


Zdjęcie

Projekt Instalacji C.o. - Proszę O Porady



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   zetwu

zetwu

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 15 styczeń 2013 - 23:01

Witam forumowiczów, mam zamiar własnymi siłami stworzyć instalację C.O. z teoretyczną pomocą osób które twierdzą, że znają się na takich instalacjach. Prosiłbym również Was o poradę. Na załączonym rysunku jest schemat poglądowy.Instalacja będzie z rur PP Stabi 20 mm,długość ok. 14m. zasilanie + 14m. powrót, chyba że sugerujecie inna łatwą w montażu i finansowo przystępną (chociaz do grzejnika drabinkowego i bojlera jest już ona wykonana z tych rur). Rura do naczynia wzbiorczego oczywiście 1-calowa stalowa bez zaworu po drodze, podłączenia wokół pieca również ze stali. Ocieplone naczynie wzbiorcze umiejscowione na nieocieplonym strychu. Mam kilka pytań dotyczących mojego zamierzenia a mianowicie :
- czy pompę lepiej zainstalować na powrocie niż na zasilaniu ? słyszałem, że na powrocie ma ona dłuższą żywotność, gdyż woda jest chłodniejsza i nie wytwarzają się pęcherze powietrza przy dużej temperaturze wody, jak ten sposób instalacji pompy ma się również do wysokości zainstalowania zbiornika wyrównawczego ?
- czy przy zamiarze podłączenia przetwornicy (zasilacza awaryjnego) na wypadek zaniku napięcia w sieci jest potrzeba montowania tzw. by-pass'u z zaworem zwrotnym ?
- czy tak narysowany układ wogóle ma możliwość pracy tylko grawitacyjnie (jedyną rurą idącą do góry od wyjścia z pieca jest rura do naczynia wzbiorczego) ?
- czy na 5-cio metrowym odcinku rury PP Stabi jest potrzeba robienia kompensacji ze względu na rozszerzalność cieplną ?
- w których miejscach instalacji oprócz grzejników jest konieczność instalowania odpowietrzników ?
- czy podana moc pieca i grzejników nie spowoduje groźby częstego gotowania się wody w układzie przy mocnym rozpaleniu pieca ? (nie znam niestety mocy wężownicy w bojlerze)
- czy oprócz ustawienia wyższej temperatury załączania się pompy istnieje inny niedrogi w montażu sposób na zapobieganie "wyciągania" ciepła z bojlera do układu ?
- czy ogólnie schemat jest poprawny ?

Z góry dziękuje za informacje.

Załączone pliki


  • 0



#2 OFFLINE   zetwu

zetwu

    Nowy Forumowicz

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 17 styczeń 2013 - 16:42

Nikt nic nie poradzi , nic nie pomoże w temacie ? :(
  • 0

#3 OFFLINE   sambor

sambor

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 7022 postów
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: okolice Warszawy

Napisano 17 styczeń 2013 - 19:33

Jeżeli stabi to już min fi 25
Przy samym kotle zrób stalą lub miedzią.
  • 0

#4 OFFLINE   danel

danel

    Nowy Forumowicz

  • Forumowicz
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 20:09

Moim zdaniem jeśli kocioł ma około14 kw w grzejnikach masz niecałe 7 ( moc gzrejnika przy parametrze 90/70 ?) bojler około 3 kw, dom ocieplony z małymi stratani ciepła to jak dobrze napalisz może zagotować. Grawitacja przy takim układzie i średnicach rur nie pójdzie. Sam pomysł wykonania instalacji na paliwo stałe z rury pp stabi nietrafiony.
Pzry kotle zrobisz ze stali i jak piszesz do naczynia 1" dalej przydławisz rura PP to spędzisz kilka godzin na kryzowaniu instalacji ,jeśli dasz zawory na gzreajnikach bo bez tego sie nie obejdzie. Piszesz że chcesz tanio zrobić , przelicz ceny rury stabi 25 a miedzi 18 np.
  • 0

#5 OFFLINE   krisk

krisk

    Stały Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPip
  • 152 postów

Napisano 20 styczeń 2013 - 00:06

O grawitacji zapomnij
Wodę napewno zagotujesz więc bufor wody około (25 do 40dm3/1kw ) przyjmij 400 dm3
Pompy niewileki typu UPS 15-30 jeszcze dostaniesz ... to maksymalne pompy przy tym systemie
Pompa wg mojego rysunku...
Moc wężownicy to wg proporcji około 1m2 to 10kW (80/60)
z danych technicznych zasobnika powinieneś znależć powierzchnie wezownicyZałączony plik  schemat nr1 poprawka.jpg   89,6 KB   37 Ilość pobrań
Rury stalowe .. wysokie parametry pracy... nie baw się w plastiki przy małej instacji - /rury stalowe kompensacja dla 10 metrów/
Nie mieszaj metali /stali z miedzią/ /aluminium z miedzią - masakra/
z miedzią tylko kwasówka...
Zrób na stali będzie hulać
oczywiście pamiętaj o filtrach przed pompą, i uPS do pompy przy kotle na krótkim obiegu
Odpowietrzniki .. ręczne przy grzejnikach i to wszystko
będzie na tyle duże nadciśninenie że nie bedzie wydzielania tlenu
Będzie dobrze .... tylko na tym nie oszczędzaj
Pozdrawiam

Użytkownik krisk edytował ten post 20 styczeń 2013 - 00:15

  • 0

#6 OFFLINE   zetwu

zetwu

    Nowy Forumowicz

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 20 styczeń 2013 - 12:46

Dziękuje za podpowiedzi i schemacik ale niestety tak jak już pisałem w moim pierwszym poście, instalacja do grzejnika drabinkowego i bojlera jest już wykonana, akurat tego kawałka instalacji nie mam możliwośći żeby coś przerobić. Co do instalacji z miedzi, to musiałbym pomieszać ją z tym kawałkiem zrobionym z PP o którym pisze wyżej, a miedź trzeba jakoś lutować ja nie umiem tego robić, system zgrzewany jest o wiele łatwiejszy w montażu wg mnie. Skoro uważacie ze PP jest złe do instalacji to poproszę o jakieś wnioski dlaczego jest to złe
  • 0





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych