Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Vailant Ekotec Plus 306/3-5


Erozja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

jestem posiadaczem kotla gazowego kondensacyjnego Vailant 306/3-5 z pogodówka i regulatorem pokojowym i dalej czytając forum uważam ze jest przewymiarowany... Modulacja mocy w zakresie 10 - 30kW/ Ustawiłem moc na najnizszą 10kW, dziś przy -12C dalej ta moc jest za duża

 

domu do ogrzania 210m2.... powierzchowne obliczenia OZC - 11,3kWh przy -20C.

wiec na dzisiejsze -12C, 10kW to za dużo. Moge coś wiecej zrobić? Krzywą grzewcza ustawiona na 0,60

 

a może na sterowniku przestawić na tryb ręczny np. 20C ? Wtedy odłącza pogodówkę?

 

od niedawna mam do czynienia z tym piecem.

jak piec gazowy powinien pracować (palnik ma chodzić ciągle czy przerwami?) jakie sa zależnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł kondensacyjny ma działać jak najdłużej z jak najniższą temperaturą. Każdy start kotła to są straty. Przestawienie sterownika w tryb ręczny nic tu nie pomoże. W trybie ręcznym i tak kocioł będzie chodził według krzywej grzewczej jaką mu ustawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy niższą to nie wiem bo to u ciebie ma być ciepło. Musisz ustawić taką, która nagrzeje ci dom do ustawionej przez ciebie temperatury i nie będzie przegrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ustawiłem teraz na 0,65 i uzyskuję zadaną temperature, jednak palnik zalącza się dość czesto - grzeje do 44/45C i się wyłącza.. kocioł puszcza wodę, się wychładza i znowu sie włacza palnik, z tego co czytam palnik ma pracować najlepiej cały czas ale z jak najmniejszą mocą. to prawdą? u mnie najmniejsza moc to 10kW i żre chyba przez to gazu nie małe ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz regulator pokojowy? Ustawiony jest jako termostat wł-wył czy jako regulator temperatury obniżając temperaturę wody grzewczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie masz wyszukanej krzywej grzewczej. jest o tym wiele na elektrodzie. Kolego nie obraź się na mnie za tekst ale skopiowałem to z innego postu;

Aby dobrze ten układ pracował musisz poszukać swojej krzywej grzewczej. Nie ma odpowiedzi jaka dla Ciebie jest dobra. Aby upolować swoją krzywą proponuję według mnie najlepszą metodę.

Po pierwsze ustaw tryb ręczny, a nie auto, ustaw temp. pomieszczenia dla trybu ręczny. Drugie, nie wiem czemu masz dziwne ograniczenia temp. obiegu, jako minimalną temp. obiegu ustaw dla HK1 i HK2 ustaw 15 stop., jako maksymalną dla HK1 75 stop. dla HK2 50 stop. ( kto takie głupoty Ci poustawiał?) Po trzecie, raz dziennie najlepiej rano, koryguj krzywą grzewczą. Jeżeli w pomieszczeniu jest za ciepło - zmniejsz krzywą , jeżeli za zimno - zwiększ, zawsze o niewielką zmianę. Czyli, jeżeli ustawiłeś temp.pomieszczenia na 21 stop., to w pomieszczeniach ma być 21 stop. - tak długo zmieniaj krzywa grzewczą aż osiągniesz zadaną temp.pomieszczenia. Jako wyjściową HK1 krzywa 0,8, dla HK2 krzywa 0,4.

A i jeszcze jedno przed po pierwsze - wyłącz tryb temp.- "termostat",i ustaw na "brak".

Jako wyjściową krzywą proponuję dla HK1 - grzejniki ,krzywa 0,8 dla HK2 podłogówka 0,4.

Mam nadzieję, że masz zamontowane sprzęgło hydrauliczne, bo inaczej mój opis na nic się nie przyda. Dla pewności sprawdź w necie opis i schematy podłączeniowe sprzęgła hydraulicznego. Niestety spotykam się bardzo często z omijaniem tego rozwiązania, a bez tego układ nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej mówiąc włącz na sterowniku ręczny i ustaw temperaturę jaką chcesz mieć w domu. Jeśli po dobie grzania będzie temperatura w pomieszczeniu wyższa niż ustawiłeś to zmień krzywą grzewczą na niższą.

Napisz nazwę i typ regulatora. Ja mam calormatic 430 a ty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam mam regulator.

 

ja znam zasadę doboru krzywej grzewczej, jedynie mi chodzi o czas pracy palnika, cykle jego pracy. ustawiłem moc kotla na 10kW ( 10kW - 30kW) i na takich nastawach go testuję. zmieni się cos jak tam np. MOC na 15kW a krzywa grzewcza dalej będzie 0,6? co wpływa na zyzycie gazu?

 

i na jakim parametrze na pracować regulator -termostat , korekta czy brak , jezeli krzywa grzewczą mam juz ustaloona? Podobno na termostatcie ochładza pomieszczenie, na korekcie ciągle lekko dogrzewa a na "brak" grzeje caly czas temp ustalona z krzywej grzewczej + temp na zewnatrz. Co jest najekonomiczniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najekonomiczniejsze jest dla kotła kondensacyjnego ciągłe grzanie, ale ze masz za duża moc minimalną to nie wiem czy korekta lub brak jest dobrym nastawieniem bo kocioł taktuje. Ja mam trochę podłogówki i mi wystarcza krzywa 0,4 i korekta bo nie raz grzeję kominkiem w salonie. Jak dogrzeje kominkiem to mnie wkurza bo kocioł się nie wyłącza tylko obniża tem. i taktuje. Dlatego teraz ustawiłem krzywa 0,5 i termostat. Zobaczymy jak bedzie. Nie wiem czy w twoim wypadku postąpiłeś słusznie obniżając moc do minimum, bo jak będą duże mrozy to może nie dogrzać do wymaganej tem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Może podenieś temperaturę w domu o 1 stopień i włącz termostat. a jak często ci się włącza i wyłącza kocioł przy tych nastawach?

U mnie jest 160 m2 i kocioł kondensat 7- 18 kw i też się wyłącza chociaż tego nie chcę. Dlatego zmieniłem na termostat i teraz dłużej pracuje i dłużej ma przerwę.

Edytowane przez gersik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jest minimalna moc za duża ale kupiłem go z wystawki 4 lata temu i po bardzo dobrych pieniądzach i jak na razie to nie mam co narzekać. Urwało mi się tylko pokrętło od regulacji temp. CO ale wymieniłem sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak uważam że mam za duża moc minimalną i dlatego on mi wariuje...znalazłem w sieci coś takiego odnośnie tego zjawiska

 

Po trzecie jeśli zapotrzebowanie obiektu na ciepło spadnie znacznie poniżej mocy minimalnej kotła, urządzenie zaczyna "taktować". Kocioł wytwarza więcej ciepła niż grzejniki są w stanie przyjąć. Nadmiar energii kumuluje się powodując szybki przyrost temperatury wody w obiegu c.o. i kocioł się wyłącza. Po kilku minutach kocioł włącza się ponownie ...... i tak w kółko. Ponieważ sam moment zapłonu palnika jest mało ekonomiczny - kocioł pracujący w ten sposób zużywa więcej gazu. W idealnej sytuacji kocioł nie powinien mieć więcej niż 3 załączenia na godzinę. Niestety taki wariant występuje bardzo rzadko.

 

podejrzewam że mnie ta sytuacja dotyczy i jedynie co mogę zrobić to zmienić kocioł albo godzić się na nieekonomiczną pracę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego powinieneś włączyć termostat. Kocioł powinien się włączyć i działać do póty dopóki go termostat w pomieszczeniu nie wyłączy. Czyli trzeba mu zadać taką temperaturę wody grzewczej aby się w miedzy czasie sam nie wyłączył.

Kończę zabawę z komputerem i życzę Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz podłogówki to sprzęgło nie jest potrzebne. Ale demontować go też nie ma potrzeby, wystarczy tylko aby pompa na grzejniki była mocniejsza od pompy w kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie to jest wątpliwe,że pompa w kotle będzie slabsza od obiegowej. To jest kocioł 30kW! a więc i pompę ma porządną. teraz pobawiłem się biegami pompy w kotle i obiegowej na instalacji. Sprawa wyglada tak, że te sprzęgło i tak mi ociepla powrót i różnica pomiędzy zasilaniem a powrotem przed sprzęgłem to max 2 - 4C. a na instalacji ok.10C. więc chyba bez demontażu pompy obiegowej i sprzęgła się nie obejdzie?

 

wg. danych technicznych ten kocioł ma limit wody 1300l/min (przepompować), to pokazuje o ile za duży jest kocioł, jak u mnie pojemność wodna instalacji to max maxów 200l. kotlowa pompa tłoczy wodę, a czego nie może odebrać obiegówka to w sprzęgle jest zawracana do kotla. tak to chyba działa?

 

stąd może te ciągle mikro cykle pracy palnika. nagrzeje krótki obieg kocioł - sprzęgło, troche przy okazji puści w instalacje , czujka wyłapuje temp i zatrzymuje

 

przecież pzry kondensie dązymy do jak najniższe powrótu, który w moim przypadku jest ogrzewany przez powrót sprzęgła!

 

Demontaż pompy obiegowej na instalacji i sprzęgła powinien pomóc chyba? ew. jeszcze przydławienie grzejników na powrocie.

chce uzyskac delte T - 10/15C. wtedy kondensacja ma sens

Edytowane przez Erozja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.