Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie elementy ogrzewania wybrać - doradźcie.


MarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie,

 

Na wstępie przepraszam, jeśli podobny temat już był, ale niestety nie mam czasu czytać całego forum, a z tego co przejżałem (kilka minut) nie znalazłem nic podobnego. Może żle szukałem. W takim razie prosze o link do tematu.

 

W czym rzecz. Otóż planuję instalację centralnego ogrzeewania, ale jestem w tej dziedzinie laikiem i nie chciałbym aby ktoś wcisnoł mi jakiś "kit".

Jest to wolnostojący murowany dom. Budowany w latach 70'tych. Okna plastikowe. Do ogrzania jest około 120m2.

Jakiś czas temu poprosiłem pewnego "majstra" który zrobił rozeznanie w tym domu i zrobił wykaz podstawowych elementów jednak chciałbym zasięgnąć Waszej opini w kwesti wyboru tych elemetnów. Głównie chodzi mi o:

 

A) Grzejniki aluminiowe 80 żeberek. Czy aluminiowe są dobre ? Może lepiej wybrać jakieś inne ?

B) Kocioł 120/150m2 (20kW). Na jaki opał go wybrać ? Jaki będzie najbardziej opłacalny ? Słyszałem opinie że dobrze (tanio) wychodzi ogrzeewanie drewnem i miałem, to prawda ? Niektórzy mówią też że są piece na wszystko (drewno, miał, węgiel) ? Jaki ew. polecacie piec (ew. firmę) ?

C) Pompka (firmy Leszno lub Grundfos) 25/40. Może być?

D) Bojler emaliowany z podwójną wężownicą na 140 l. Docelowo będzię on służył 5-6 osobom.

E) Hydrofor 50 litrów.

F) Rurki miedziane (ze 4 rodzaje). Czy miedziane będą najlepsze ? Może pownienem wybrać z jakiegoś innego tworzywa ? Co polecacie ?

G) Inne: mocowania, zawór, uchwyty do grzejników, filtr, itp.

 

Bedę wdzięczny za wszelkie opinie na temat tej instalacji. Głównie chodzi mi o to jaki wybrać kocioł (na jaki opał i jakiej firmy) oraz z jakiego tworzywa grzejniki i rurki?

Z góry dziękuje z odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach