Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Enka P+Max + Sterownik Ecomax250


zeluzg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jestem swiezym posiadaczem pieca Enka P+ ze stetownikiem eco max 250. Jest to mój pierwszy sterownik z którym mam stycznosc. Sama jego obłsuga jest prosta i intyicyjna . Przestudiowałem instrukcje obłsugi . Jednak dalej mam watpliwosci jak np ustawic czas przedmuchu i odstepy i na jakie parametry zwrócic szczegolną uwagę . Po pierwszym paleniu i zasypaniu pieca ustawiłem temp zadana na 60 stopni. Rano patrze a tam nadmuch max i na piecu 35 stopni. Wszystko przedmuchało . Proszę o rady doświadczonych kolegów i przepraszam za może banalne pytania ale jestem laikiem .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam włączoną funcke PID . Nie mam termostatu w pokoju . A przedmuch na ile proponujecie ? . Wczoraj ustawiłem 10 sekund co 15 minut . Wypaliło się przywoicie w porównaniu do tego co miałem kiedyś . Ale czy to normalne , że jak temp schodzi na piecu to nadmuch pracuje pełną parą ? Moim zdaniem wydmuchuje ciepłe potwietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz doczytalem;-) Pid S funkcja z czujnikiem spalin obroty went. są dobierane na podstawie odczytu temp. spalin. Oraz Pid -bez czujnika spalin,odczyt na podstawie temp.kotła. Przedmuchy ktore ustawiasz dzialaja wtedy gdy kocioł przekroczy temp.zadana o 5st. Wtedy sterownik przechodzi w stan podtrzymania. Ja używam Pid ale bez czujnika spalin,bo przeciagal mi zadana nawet o 5 St. W ustawieniach serwisowych zmniejszyć wartości max i min wentylatora. Ustaw max 30 min 15 i obserwuje czy są różnice;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci napisałem wyżej min 15 max 30. Też zależy jakim węglem palisz. Ja palę typem 33. On potrzebuje więcej powietrza niż np 32.1 Musisz próbować schodzić do jak najniższych obrotów,ale tak żeby był Ci w stanie osiągnąć zadana temp i dopalal węgiel.