Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimosz Ling Duo 35 Kw Ekonomic Premium, Problemy Z Nastawami.


mariombm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie.

Męczę się już dwa lata ze swoim piecem, a dopiero teraz znalazłem to forum. Większość podpowiedzi (na forach i w google) dotyczy ling duo 25 i mniej KW.

Będę bardzo wdzięczny za wypowiedzi (podpowiedzi) oraz wszelką wymianę zdań właśnie na temat;

KLIMOSZ Ling Duo 35 kw ekonomic premium.

 

Właśnie dwa lata temu wprowadziłem się do nowego domu(powierzchnia 240 m2). Ze względu na zbyt duży metrarz nie oszczędzałem na ociepleniu(steropian 15 a między sufitem a blachą leży w sumie 80 cm wełny)

Absolutnie się nie przechwalam, ale nie oszczędzałem na fachowcach(wbrew pozorom wyszło mnie taniej z profesjonalnymi firmami niż z przysłowiowym panem Stasiem) również do hydrauliki wziołem firmę. I tu jestem mocno zawiedziony, że namówili mnie na ww piec. Nie znam się na tym zbytnio, więc nawsadzali mi jakiś baniek(zbiorniczków) czujników i pełno elektroniki. Nie bardzo mogę sobie z tym wszyskim poradzić. W zeszłym sezonie zimowym spaliłem 8 ton ekoretu. Zwalałem tą ilość na pierwsze grzanie, ale minął kolejny rok i zapowiada się, że 8 ton to chyba mi nie starczy(teraz PIEKLORZ) Co gorsza, że firma montażowa nie zabardzo jest wyszkolona w temacie KLIMOSZA).

Piec zamontowany obok w budynku gospodarczym w układzie zamkniętym, jakieś 15 metrów odległość od samego pieca do roździelaczy w domu(ten łącznik jakiś dobry, wartość utraty ciepła podobno max 3% na 10 metrach, idą w nim cztery rury, zasilanie, powrót, zimna woda i ciepła. Izolacja musi być solidna bo zimna woda jest na prawdę zimna) . Zawór czterodrogowy, czujniki CW,CO, powrotu, zewnętrzny, pokojowy, itp.

Mimo wysoko kalorycznego węgla piec musi chodzić godzinami żeby osiągnąć 65 stopni.

Moje nastawy;

1 - 65 stopni(to chyba temp. ogrzewania)

podawanie 5 s, przerwa 20 s. dmuchawa 95.