Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zainstalowałem nowy piecyk w swoim domu. Fachowiec dał jakiś zbiornik(chyba10l) obok pieca wraz z dwoma zaworami bezpieczeństwa. Ten zbiornik to chyba jakiś wyrównawczy czy coś takiego(nie znam się). Kiedyś na starej instalacji nie było żadnych problemów a teraz, teraz mam problem z ciśnieniem. Kazał mi na zimnym piecu uzupełnić wodę w centralnym aż ciśnienie wzrośnie do 1,2 bara. Zapaliłem w piecu a tu zonk, ciśnienie na 60 stopniach wynosiło już 2 bara, woda leciała z zaworów (WTF?). Jakoś to opanowałem.. Ale problem istnieje cały czas. Teraz na zimnym piecu mam moze 0.2 bara, a gdy rozpalam powoli wzrasta ciśnienie. Najgorsze jest to że gdy osiąga już nawet 60 stopni to ciśnienie wskazuje 1,5 bara i z zaworów zaczyna lecieć woda. 70 stopni, już gdzieś 1,8-1,9 bara(masakra). Pompka na pierwszym biegu. Lece na strych, w grzenikach syczy( zapowietrzone), musze dolewać wode. Gdy to robie znowu wzrasta ciśnienie. Mam 16 grzejników w domu. Piec 25kw, max cisnienie 1,5 bara. Kiedyś miałem ten zbiornik na strychu i nie było zadnych problemów a teraz jest w piwnicy, sa te zawory i cyrki swiata się dzieją. Prosze o pomoc bo tak się nie da funkcjonować. Kiedyś temperatura musiała osiągnąć 100 stopni żeby były problemy a teraz mam 60-70 stopni i ciśnienie wysoki, woda leci. Aż strach pomyśleć co się stanie jak temperatura wzrośnie mi do np 90 stopni (3-4 bary?!) ehh. Please, help me :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach