Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Co- Podłogowka Problem Z Istniejącym Rozdzielaczem


ted666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

przepraszam ze niepokoję szanownych forumowiczow jednakże mam problem z kolektorem do podłogowki i nie wiem jak go rozwiązać

(dodam ze chciałbym naprawić istniejący kolektor a nie wymieniać go na nowy )

problem moj polega na tym ze kolektor nie działa nie jestem w stanie podgrzac wody w obwodach podlogowki

jako zawor troj drozny zostal zastosowany zawor ESBE VTA 372

to o czym sie dowiedzialem to przeszukując forum i instrukcje tego zaworu to sytuacja ze brakuje mi zaworu zwrotnego na wejsciu z wody powrotnej z kolektora ,

Zamierzam go tam zamontować ponadto zamierzam zamontować zawor termostatyczny na zasilaniu z kapilarą na powrocie calego rozdzielacza i wyzucić wowczas zawor esbe

jednakze nie wiem co zrobić aby pompa podlogowa nie mieszala tylko na samym kolektorze ale by zapewnić doplyw cieplej wody

 

zasilanie podlogowki wychodzi z jednego z wyść kolektora grzejnikowego przed ktorym jest pompa 6Metrow podnoszenia problem w tym ze ta pompa nie jest w stanie wypchnąń wody na kolektor podlogowki poniewaz mniejsze opory są na grzejnikach

czy jest cos takiego jak zawor zwrotny termostatyczny? on zalatwil by moj probem - zamontowalbym go w miejsce planowanego ZZ (zaworu zwrotnego)

 

 

Bardzo proszę szanowne grono o pomoc

post-22215-0-04824700-1353275553_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o czym sie dowiedzialem to przeszukując forum i instrukcje tego zaworu to sytuacja ze brakuje mi zaworu zwrotnego na wejsciu z wody powrotnej z kolektora ,

Zamierzam go tam zamontować ponadto zamierzam zamontować zawor termostatyczny na zasilaniu z kapilarą na powrocie calego rozdzielacza i wyzucić wowczas zawor esbe

jednakze nie wiem co zrobić aby pompa podlogowa nie mieszala tylko na samym kolektorze ale by zapewnić doplyw cieplej wody

Czemu zamierzasz jeszcze bardziej zepsuć ten układ?

Fakt, te termometry to dość nowatorski rodzaj pomiaru temp. pomieszczenia ale reszta powinna działać bez przeróbek.

Ten ZZ to lepiej oddaj do sklepu i kup jakie piwo.

Z tym zaworem może jest coś nie tak albo wszystko zapowietrzone, to sprawdź najpierw.

Temperaturę sprawdzaj ręką a nie tymi termometrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , tak jak kolega Vernal już napisał nie ma sensu nic tu przerabiać no chyba że samo to zasilanie tego całego układu . Czy to kiedyś działało . ?? Jaki jest przekrój zasilania ?

Pozamykaj wszystkie grzeniki i zobaczysz czy problem leży w zasilaniu . ( trzeba zrównoważyć te opory ) A jak to wcześniej działało to może zawór się podwiesił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTA372 to zawór termostatyczny i wyglada że jest poprawnie zamontowany (wystarczy poprawnie ustawić wymaganą temperaturę zasilania podłogówki. Pomiędzy powrotem a 3D wogóle nie ma potrzeby montowania zaworu zwrotnego. Przyczynę problemów sam wskazałeś cytat "...zasilanie podlogowki wychodzi z jednego z wyść kolektora grzejnikowego...". Woda ma to do siebie że płynie tam gdzie ma łatwiejszy przepływ a na grzejniki ma zdecydowanie łatwiej jak na tą podłogówkę. Poza tym to powinieneś przyjrzeć się średnicy zasilania, zaworu 3D i pompy ( ze zdjęcia trudno powiedzieć jaka ale wygląda skromnie) Jak nie ma co pompować to ani zawór z głowicą ani pompa nic nie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Bardzo dziekuję za odpowiedzi , wszelkie konstruktywne porady zamierzam wprowadzić i chetnie poinformuję o ich efektach, dlatego gdyb ktoś z szanownego grona mial jeszcze jakis pomysl to chetnie wyslucham.

 

odnośnie termometrow to fakt nie jest to za szczesliwe rozwiazanie ponieważ zamiast na kolankach powinienem je dać na trojnikach i zamontować odpowietrznik automatyczne ( w obecnej chwili podejzewam ze na koankach jest powietrze i temperatura jest przeklamana)

zasilanie jest zrobione rurką 28 mm

to jest nowa instalacja i ostatnio dopiero probowalem ja uruchomić

przeprowadzilem próbę ktorą zasugerował tomekb tnz zamknolem wszystkie wejscia na grzejniki zostawiajac jedynie podlogowke

to co zaobserwowalem to ze ciepla woda zaczela przechodzić przez zawor esbe , c

ciepla woda wplywająca przez zasialnie zaczela wyplywać powrotem - ponieważ obie rurki byly gorące ( temperatura wody zasilajaca 75 C)

natomias sam kolektor mial moze ze 35 C ( dlatego wydaje mi sie ze zawor zwrotny w zaznaczonym miejscu ma sens nie pozwolilby wodzie gorącej od razu wyplywać przez powrot )

dodam tylko ze zmiana ustawienia temperatury na zaworze esbe nie przynosila zbytniego efektu.

nie wiem czy pompkana podlogowce nie powinna być mocniejsza poniwaz obecnie jest zainstalowana LFP efekta 25/40

z tego co sie doczytaem to przy zaworze ESBE cisnienie jest wymagane na zasilaniu cieplej wody w innym przypadku konieczne jest zastosowanie bypasu

 

ponizej schemat zaworu

 

 

w momencie gdy pootwieralem zasilania grzejnikow to rura zasilajaca kolektor zaczela stygnąć a pompa podlogowki zaczela mieszać tylko wode znajdujacą sie wewnątrz ukladu podlogowki

ponieważ rurka na wyjściu esbe zaczela być bardzo zimna na poziomie 10 C

 

 

czy zmiana podlaczenia rury zasilania podlogowki coś zmieni ? czy jezeli wypne ją z kolektora to w ktore miejsce ją wpiąć ? bezposrednio na wyjsciu zaworu 4D czy moze jeszcze przed zaworem tak jak podpiety jest zasobnik CWU

zapomnialem dodać ze zrodlo ciepla to piec protech karo duo 25 KW opalany obecnie mialem weglowym

de facto tez mam z nim pewne problemy ponieważ bardzo zarasta mi sadzą

nie wiem czy to wina samego opalu czy moze parametrow ustawienia

z tego co sie orientuje to sadza jest efektem niedopalania węgla ( mala ilość tlenu) jednakze w momencie podawania przez podajnik porcji wegla przez pewien okres czasu podajnik jest czesciowo zasypywany mialem i zamiast ognia wydziela sie dym - nie wiem jak ten efekt wyeliminować - wydaje mi sie ze pomoglo by zmniejszenie porcji podawanego wegla i zwiekszenie czestotliwosci podawanych porcji ale nie mam pojecia jak tego dokonać na tym piecu bez przerobki podajnika

 

ale to raczej historia na calkiem nowy temat

pozdrawiam i czekam na wasze konstruktywne rady

post-22215-0-35061500-1353427275_thumb.jpg

post-22215-0-39056600-1353428367_thumb.jpg

Edytowane przez ted666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz Kolego na ten rysunek zaworu, który załączyłeś własnoręcznie.

Tam są kierunki przepływu wody.

A to co narysowałeś czerwonym pisakiem to zupełnie co innego.

Macałeś ten zawór ręką gdy pompa podłogówki jest załączona? Czy rzeczywiście gorąca woda płynie tak jak narysowałeś?

ZZ oddaj do sklepu i kup 2 piwa, jedno wypij a drugie przelewem tu wyślij.

 

 

Kocioł nie może wydzielać dymu gdy podawana jest nowa partia paliwa, trzeba to zminimalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Bardzo dziekuję za odpowiedzi , wszelkie konstruktywne porady zamierzam wprowadzić i chetnie poinformuję o ich efektach, dlatego gdyb ktoś z szanownego grona mial jeszcze jakis pomysl to chetnie wyslucham.

 

odnośnie termometrow to fakt nie jest to za szczesliwe rozwiazanie ponieważ zamiast na kolankach powinienem je dać na trojnikach i zamontować odpowietrznik automatyczne ( w obecnej chwili podejzewam ze na koankach jest powietrze i temperatura jest przeklamana)

zasilanie jest zrobione rurką 28 mm

to jest nowa instalacja i ostatnio dopiero probowalem ja uruchomić

przeprowadzilem próbę ktorą zasugerował tomekb tnz zamknolem wszystkie wejscia na grzejniki zostawiajac jedynie podlogowke

to co zaobserwowalem to ze ciepla woda zaczela przechodzić przez zawor esbe , c

ciepla woda wplywająca przez zasialnie zaczela wyplywać powrotem - ponieważ obie rurki byly gorące ( temperatura wody zasilajaca 75 C)

natomias sam kolektor mial moze ze 35 C ( dlatego wydaje mi sie ze zawor zwrotny w zaznaczonym miejscu ma sens nie pozwolilby wodzie gorącej od razu wyplywać przez powrot )

dodam tylko ze zmiana ustawienia temperatury na zaworze esbe nie przynosila zbytniego efektu.

nie wiem czy pompkana podlogowce nie powinna być mocniejsza poniwaz obecnie jest zainstalowana LFP efekta 25/40

z tego co sie doczytaem to przy zaworze ESBE cisnienie jest wymagane na zasilaniu cieplej wody w innym przypadku konieczne jest zastosowanie bypasu

 

ponizej schemat zaworu

 

 

w momencie gdy pootwieralem zasilania grzejnikow to rura zasilajaca kolektor zaczela stygnąć a pompa podlogowki zaczela mieszać tylko wode znajdujacą sie wewnątrz ukladu podlogowki

ponieważ rurka na wyjściu esbe zaczela być bardzo zimna na poziomie 10 C

 

 

czy zmiana podlaczenia rury zasilania podlogowki coś zmieni ? czy jezeli wypne ją z kolektora to w ktore miejsce ją wpiąć ? bezposrednio na wyjsciu zaworu 4D czy moze jeszcze przed zaworem tak jak podpiety jest zasobnik CWU

zapomnialem dodać ze zrodlo ciepla to piec protech karo duo 25 KW opalany obecnie mialem weglowym

de facto tez mam z nim pewne problemy ponieważ bardzo zarasta mi sadzą

nie wiem czy to wina samego opalu czy moze parametrow ustawienia

z tego co sie orientuje to sadza jest efektem niedopalania węgla ( mala ilość tlenu) jednakze w momencie podawania przez podajnik porcji wegla przez pewien okres czasu podajnik jest czesciowo zasypywany mialem i zamiast ognia wydziela sie dym - nie wiem jak ten efekt wyeliminować - wydaje mi sie ze pomoglo by zmniejszenie porcji podawanego wegla i zwiekszenie czestotliwosci podawanych porcji ale nie mam pojecia jak tego dokonać na tym piecu bez przerobki podajnika

 

ale to raczej historia na calkiem nowy temat

pozdrawiam i czekam na wasze konstruktywne rady

 

Witam , a może ten zawór jest odwrotnie założony . popatrz na strzałki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

niestety zawor jest zamontowany prawidlowo

Drogi kolego Vernal powiedz mi proszę jaka funkcja/ element zaworu esbe (ktorego schemat zalaczylylem) powoduje ze woda ciepla nie moze poplynąć wejsciem przeznaczonym dla wody zimnej

skoro tą drogą jest najmniejszy opor? a na wejsciu wody zimnej nie ma zaworu zwrotnego .

Chętnie postawię Piwko za konstruktywne wyjaśnienie

 

pozdrawiam

Edytowane przez ted666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste, bo wygląda tak:

 

Jak to wyczaiłeś, że tą drogą ma najmniejszy opór? Nie potrafię sobie tego wyobrazić...

Odnieśmy się do zdjęcia tej instalacji.

Jak dla mnie, to najmniejszy opór ma na króćcu od strony pompy a nie na tym bocznym.

Dlaczego?

Bo pompa ciągnie wodę i powoduje na jej króćcu (ten górny w zaworze) podciśnienie (ciągnie).

Tam jest najmniejszy opór dla wody wpływającej do zaworu z dołu i również jest najmniejszy opór dla wody płynącej DO zaworu z boku.

 

Czyli z boku woda płynie do zaworu.

 

Jeśli jest inaczej, to znaczy, że w innej części instalacji jest coś poknocone.

Zauważ, że ZZ w tym miejscu nie zmieniłby i tak kierunku przepływu na prawidłowy a jedynie nie puszczałby wody w prawo, co z zaworu 3D robi kawałek rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór działa tak że jak jest otwarty na maxa to strona powrotu jest zamknięta dopiero jak zaczyna się zamykać od strony zasilania otwiera się powrót wiec ZZ jest nie potrzebny , może widziałeś zawory 3 d z kapilarą one działają trochę inaczej .

 

PS . Jak masz takie objawy jak piszesz wyżej to ten zawór jest zablokowany wewnątrz , trzeba go rozkręcić i przeczyścić ( sprężyna nie odbiła ) jak tak jest to pokrętło od regulacji tem. bardzo lekko chodzi ( nie jest wyczuwalny opór jaki stawia sprężyna )

Edytowane przez tomekb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Vernal

wlaśnie ze wzgledu na budowe tego zaworu woda nie ma najmniejszego oporu od strony wlotu ceplej do wylotu na zmieszaną

to ze mam taki przeplyw a nie inny wyczailem sprawdzajac ręką temperature na zasilaniu i powrocie kolektora oraz na wylocie zaworu mieszajacego.

Jeżeli myslisz w ten sposob ze pompa podlogowki powoduje podcisnienie , to nie zapominaj o pompoe ktora jest zamontowana ponizej i pompując w tym momencie wode na zasilanie kolektora z drugiej strony powoduje podcisnienie na powrocie kolektora.

I dokladnie dotarliśmy do sedna sprawy ktora byla wspomniana przeze mnie w pierwszym poście

poszukuje czegoś takiego jak kombinacja zaworu zwrotneo z termostatycznym to by rozwiozalo moj problem.(przynajmniej tak mi sie wydaje )

a ten zawor esbe to bym wymienill na zwykly trojnik :)

 

Do kolegi tomekb.

byc moze zawor faktycznie sie zawiesil rozkrece go i zobacze co sie bedzie dzialo .

 

mam taką osobistą teorie ze na ktorej nie mam wprawdzie dowodow ze na tym zawoze mam w tym momencie dwie strogi jedna wplywa przez zasilanie (woda ciepla) i przeplywa przez dolna czesc wejscia wody zimnej i wyplywa powrotem kolektora .druga struga przeplywa przez gorna czesc w miejscu zasilania wodą zimną zaworu esbe i wyplywa przez wylot w wody zmieszanej.

z pewnościa następuję częściowe zmieszanie obu strug ale nie jest ono zbyt duże.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Vernal

wlaśnie ze wzgledu na budowe tego zaworu woda nie ma najmniejszego oporu od strony wlotu ceplej do wylotu na zmieszaną

to ze mam taki przeplyw a nie inny wyczailem sprawdzajac ręką temperature na zasilaniu i powrocie kolektora oraz na wylocie zaworu mieszajacego.

Jeżeli myslisz w ten sposob ze pompa podlogowki powoduje podcisnienie , to nie zapominaj o pompoe ktora jest zamontowana ponizej i pompując w tym momencie wode na zasilanie kolektora z drugiej strony powoduje podcisnienie na powrocie kolektora.

To Ci napisałem przecież, że instalacja jest sknocona w innym miejscu niż ten zawór.

Na tym polega mieszanie, że podciśnienie pompy mieszacza ma być większe niż nadciśnienie na wejściu ciepłej wody do zaworu - to jest podstawa, którą Ci wczesniej wyjaśniłem.

I tak musi być.

Jak masz inaczej to napraw instalację w miejscu gdzie jest wadliwie zrobiona a nie czepiaj się zaworu i nie kombinuj z ZZ.

 

Są teorie naprawiania usterek poprzez leczenie skutków i do nich należy właśnie kombinowanie z dodatkowym ZZ.

Tak leczą np. konowały, co niestety w Polsce jest nagminne.

To do niczego nie prowadzi, daj sobie spokój, zadziałaj bardziej profesjonalnie (wiedzę już masz jak ma być).

Napraw instalację tam gdzie przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam jeszcze takie pytanie- ten zawór termostatyczny powinien mieć taką plastikową obudowę ze strzałkami co się z nia stało ? Nie żebym się tym bardzo interesował ale jak jej nie ma to jak masz prawidłowo odwrócony ten zawór to powinno być widać logo ESBE wybite na zaworze z przodu jak jest z tyłu to jest odwrotnie. Na zdjęciu nie widać zbyt wyraźnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ową sytuację już przerabiałem z tym zaworem

Zawory VTA 372 są trochę inaczej zbudowane od zaworów VTA 322

Zamiast zaworu zz wstaw zawór regulacyjny (może być grzejnikowy lub kulowy)

Zamknij go, ustaw temperaturę wychodzącą za zaworem termostatycznym(w zależności jaki masz zamontowany trójdrogowy np 35-60)

czyli na skali zaworu ustawiasz 1 i temperatura powinna być ok. 35 stopni jeżeli jest wyższa to popuszczasz zawór regulacyjny

Będziesz miał problem ze zmierzeniem tej temp, musisz te termometry przerobić żeby spełniały swoje zadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

przepraszam ze niepokoję szanownych forumowiczow jednakże mam problem z kolektorem do podłogowki i nie wiem jak go rozwiązać

(dodam ze chciałbym naprawić istniejący kolektor a nie wymieniać go na nowy )

problem moj polega na tym ze kolektor nie działa nie jestem w stanie podgrzac wody w obwodach podlogowki

jako zawor troj drozny zostal zastosowany zawor ESBE VTA 372

to o czym sie dowiedzialem to przeszukując forum i instrukcje tego zaworu to sytuacja ze brakuje mi zaworu zwrotnego na wejsciu z wody powrotnej z kolektora ,

Zamierzam go tam zamontować ponadto zamierzam zamontować zawor termostatyczny na zasilaniu z kapilarą na powrocie calego rozdzielacza i wyzucić wowczas zawor esbe

jednakze nie wiem co zrobić aby pompa podlogowa nie mieszala tylko na samym kolektorze ale by zapewnić doplyw cieplej wody

 

zasilanie podlogowki wychodzi z jednego z wyść kolektora grzejnikowego przed ktorym jest pompa 6Metrow podnoszenia problem w tym ze ta pompa nie jest w stanie wypchnąń wody na kolektor podlogowki poniewaz mniejsze opory są na grzejnikach

czy jest cos takiego jak zawor zwrotny termostatyczny? on zalatwil by moj probem - zamontowalbym go w miejsce planowanego ZZ (zaworu zwrotnego)

 

 

Bardzo proszę szanowne grono o pomoc

Mieszacz ten masz za pompą co czy jako niezakleżny obwód.Na zasilaniu mieszacza powinno występować ciśnienie jak masz zastosowany mieszacz VTA372 lub jak kolega wyżej pisał zawór dławiący na podmieszaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego orzech - swietny pomysl z zaworem kulowym , na poczatek powinien wystarczyc

KOlego dawid 77db- kolektor jest na jednym z wyjść rozdzielacza grzejnikowego przed ktorym jest pompa

Kolego Tomekbb obudowe zdjolem ale zawor jest zamontowany zgodnie ze strzaleczkami na obudowie :)

Kolego vernal w tym wypadku nie wydaje mi sie aby moja instalacja byla sknocona gdzie indziej - wydaje sie ze kolega orzech dotknol sedna sprawy - ale teoria musi zostac sprawdzona w praktyce

dziekuję za wszelkie uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.