Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosta Instalacja Cwu (Terma Elektryczna) - Rury, Złączki Etc.


TomiTurbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

 

jestem nowy na forum i to Mój pierwszy post.

Mam pytanie odnosnie instalacji CWU opartej o terme elektryczną. Prawdopodobnie będą to proste pytania, ale jestem zielony w tym temacie i staram się stworzyć jakąś sensowną i w miarę prostą koncepcję na elektryczną CWU.

Ze względu na niewielki "rozmiar" instalacji chciałbym ją położyć sam (do pomocy mam hydraulika - "złotą rączkę" :-)

 

Mam dom drewniany z bala, piętrowy ok. 140m2.

Dom jest ocieplony i ogrzewany elektrycznie + kominek DGP. Nie mam kotła, w pobliżu nie ma także gazu.

W domu nie ma jeszcze w tej chwili żadnej instalacji wodnej. Wewnątrz trwają prace wykonczeniowe.

Rozwiązanie CWU także chiałbym oprzeć na termie elktrycznej. W domu będe mieszkał z żona, nie mamy dzieci jestesmy tylko w dwie osoby. Przewiduję termę/ogrzewacz elektryczny o pojemnosci ok. 80 litrów, może 100 litrów. Podejrzewam, że powinno to z zapasem wystarczyć.

Wybrałem wstepnie kilka ogrzewaczy - choć najbardziej skłaniam się ku GALMET - HEROS 80 litrów z elektronicznym dziennym/tygodniowym sterowaniem (przez większość dnia, a czasami tygodnia nie ma Nas w domu).

 

W zimną i ciepła wodę muszę zasilić 3 pomieszczenia: kuchnie (zlew, zmywarka), wc na dole (wc i umywalka) i łazienkę na górze (wc, umywalka i prysznic).

Do domu mam doprowadzoną wodę z wodociągu.

 

Chciałbym wykonać to dośc prosto.

Od rury z wodociągu znajdującej się w "pomieszczeniu gospodarczym" zastosować rodzielacz na dwie linię wody.

Jedną linię zimnej wody poprowadzić do kolejnego rozdzielacza na 3 rury z zimną wodą do kuchni, łazienki na górze i wc na dole (trójnikami rozdzielać je np. do wc i umywalki)