Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Początki Z Piecem Eco


szczotkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich palaczy i nie palaczy, jestem tu nowym członkiem i zdecydowałem się dołączyłem do was by skorzystać z waszego doświadczenia i porad, gdyż ja póki co mam znikome.

 

 

Teraz do rzeczy. W tym roku zamontowałem nową instalację CO, grzejniki, rurki, piec. Piec został wykonany prywatnie, ma on palnik typu MR 25, jest na żmijkę, 4 kanałowy. Woda doprowadzana jest do domu przez podwórek (ok 20 metrów, przez specjalne izolowane 2 węzę które znajdują się w jednej dużym plastikowym wężu, oblane pianką.

Dom z ok. 1950 roku, ściany prute, ok. 35 cm z pełnej cegły, nie ocieplony, pow ok. 105m2 .

 

Jak mówiłem piec 4 kanały, MR 25, sterownik: Tango Negro.

 

Jak mówiłem jestem laikiem jeśli chodzi o to jak mam piec ustawić i nie oczekuję tu gotowych ustawień gdyż czytałem trochę już tu na forum i wiem że u indywidualnie od każdego są inne,

ale proszę mi powiedzieć do czego ma dążyć tzn.

 

-od jakich ustawień co zależy

-jak ma wyglądać popiół

-co zrobić żeby gazy (o których tu dużo czytałem) zostały dopalane

-jaki wpływ ma prędkość dmuchawy stanie praca

-co mi daje przysłonięcie wentylatora gdy piec jest w podtrzymaniu

-jaki ma być kopczyk bo filmik w którym to było przedstawione w jednym z postów jest już nie aktywny

-czy w stanie podtrzymania ma być płomień na palniku czy tylko żar

 

W sterowniku mam takie coś:

Pra - czas pracy podajnika

Pau - Czas pauzy podajnika w stanie PRACA

CdP - Czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu

PPo - Krotność podawania paliwa w podtrzymaniu (tego też nie bardzo rozumiem przecież temperatura może raz krócej raz dłużej się utrzymać więc podtrzymanie też będzie raz krótsze raz dłuższe i skąd sterownik wie jak długo trwa i ile razy ma podać paliwo żeby osiągnąć żądaną ilość)

CoC - Czas czekiwania w podtrzymaniu (nie bardzo rozumiem co to jest)

OFS - obroty dmuchawy w stanie praca

bPo - bieg dmuchawy w podrzymaniu