Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena Instalacji Dwa Kotły Gaz I Paliwo Stałe Co I Cwu


gmail

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich formułowiczów. Nie jestem hydraulikiem a z tymi w mojej okolicy bywa różnie. Od jakiegoś czasu przeglądałem różne fora i szukałem schematu odpowiedniego do tego co chciałem zrobić u siebie. W końcu zdałem się na fachowość hydraulika i masz babo placek. Instalacja spięta i tylko działa nie do końca tak jak było w założeniach.

 

A założenia były takie: dwa piece jeden gazowy drugi na paliwa stałe (nie kominek, tylko zwykły piec węglowy tzw. śmieciak). Piecem gazowym chcę przy mniejszych mrozach i w lecie ogrzewać wodę cwu i CO. Po rozpaleniu w pieca na paliwo stałe miał podgrzewać CWU i CO. Po wygaśnięciu pieca na paliwa stałe i spadku temperatury miał załączać się piec gazowy.

 

Jako podstawowe źródło ciepła mam zamontowany piec kondensacyjny Vaillant eco TEC VC 246 jako śmieciak piec stalowy SAS UWT z dmuchawą i sterownikiem. W instalacji CWU zamontowany zbiornik 300l dwu wężownicowy (w przyszłości planuję podłączyć solary) W instalacji CO 120 żeberek grzejników aluminiowych i ok. 80m2 podłogówki (ok 500mb rury PEX).

 

Instalacja podłączona wg schematu załączonego poniżej. Z wyczytanych informacji na forum już wiem, że piec SAS powinien pracować w otwartym układzie a tak nie jest (hydraulik twierdził, że będzie dobrze, a nie jest).

 

Przez jakiś czas ok. 1 miesiąca pracował sam piec Vaillanta, bez instalacji pieca SAS, wszystko działało ok. woda CWU i CO grzane były bez zarzutów. Dopiero od momentu wpięcia SAS-a zaczęły się problemy:

 

1. Grzejąc wodę CWU piecem Vaillanta zaczęły grzać kaloryfery, w lecie niekoniecznie wskazane (sam po przestudiowaniu różnych forum i swojej instalacji wpadłem na pomysł by zamontować dodatkowy zawór kulowy oznaczony 1. na schemacie, pomogło, trzeba tylko pamiętać aby go otwierać przy rozpalaniu pieca SAS do ogrzewania domu).