Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozliczenie Kosztów Gazu Na Co I Cwu W Domu Jednorodzinnym


jakub1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

jako że jestem nowy na tym forum, chciałem się serdecznie przywitać i wyrazić uznanie dla działalności forum. Jestem skończonym laikiem w sprawach ogrzewania, ale po wstępnej lekturze forum, parę spraw mi się rozjaśniło. Mam jednakże problem z podziałem kosztów ogrzewania domu w którym zamieszkuję.

Budynek składa się z piwnicy i dwóch pięter. na każdym pietrze mieszka obecnie 2 osobowa rodzina. Ciepło do ogrzania wody w kranach i kaloryferach dostarczane jest przez kocioł kondansacyjny z zamkniętą komorą spalania -"Cerapur" firmy junkers. Na każdym piętrze za instalowany jest ciepłomierz elektroniczny ( nie znam marki/modelu), do którego podłączone są kaloryfery. Ciepłomierz podaje odczyt ilości przepływającej wody w [m3], temperaturę na "wejściu" i na "wyjściu" [stopnie Celsjusza] oraz ilość zużytej energii [GJ].

Mój problem dotyczy tego jak w sposób rzetelny dokonać podziału kosztów za zużycie gazu służącego do podgrzewania CO i CWU?

 

W sezonie letnim nie było problemu, ilość m3 gazu obliczałem z proporcji na podstawie odczytów z wodomierzy ciepłej wody na parterze i piętrze.

Stosunek ilości m3 zużytej ciepłej wody użytkowej pozwalał łatwo rozdizelić koszty.

 

W sezonie zimowym sprawa się komplikowała.