Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejniki Radson Integra


Vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam w nowym mieszkaniu zamontowane (przed developera) grzejniki Radson Integra typ 11, niestety są nie dopasowane względem pomieszczeń - wg tabeli są za słabe na powierzchnie (licząc +/- 100 W / m2). Chcę je wymienić na identyczne Radsony Integra tylko typ 22 - wymiary identyczne. Czy ktoś, może mi pomóc - ponieważ nie mam do końca pewności czy wszystkie przyłącza będą pasować ? Nie chciałbym wydać 1000 zł na 3,4 grzejniki, a okazało się że przyłącza są nie odpowiednie - chodzi mi o długości rurek które wychodzą z ściany itp. Nie znam się na tym kompletnie, dlatego proszę fachowca o pomoc :) Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie jakich przesłanek przyjmujesz +/- 100 W/m2 ? Jak mieszkanie nowe to powinieneś od dewelopera otrzymać świadectwo energetyczne min z zapotrzebowaniem na energię dla mieszkania, wtedy można mówić o doborze grzejników. Aby w ogóle mówić o doborze, poza zapotrzebowaniem musisz znać parametry czynnika dla którego dokonano doboru. Kolejna sprawa to regulacja hydrauliczna (nastawy wstępne na zaworach termostatycznych) zmieniasz grzejnik trzeba zmienić nastawy bo taka samowolka może zakłócić pracę całego układu, czyli musisz uzyskać zgodę administratora. Te 100 W które chcesz zamontować może być nawet 2 - 2,5 raza za dużo. Budowane dziś mieszkania nie potrzebują 100 czy 120 W/m2 jak te w latach 70 czy 80. Chyba że mieszkasz już i masz mieszkanie niedogrzane, i wtedy obowiązkiem administratora jest zapewnienie właściwej temperatury w mieszkaniu. Samowolki proponuję unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach