Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Dwu Funkcyjny Torus Xwt (Nr Kotła 26Kwxwt)


bor1904

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem absolutnym laikiem w sprawach ogrzewania ale postanowiłem zacząć pozyskiwać wiedzę od tego forum.

 

 

Sprawa wygląda tak:

Opiekuję się dwójką starszych ludzi z rodziny którzy mieszkają w powojennym domu na parterze (pozostałę dwa piętra i piwnica nie są użytkowane). Parter to około 80m^2 [2 wielkie pokoje, jedem mały, kuchnia i łazienka oraz korytarz]

 

Do tej pory w kuchni stał piec węglowy/kaflowy połączony z kaloryferami na tym piętrze + dwa piece w dużych pokojach. Całość widać TUTAJ.

[dom nie ocieplony, okna nieszczelne, stropy drewniane, drzwi nieszczelne, stare kaloryfery i rury, które już nikt niepamięta kiedy były "czyszczone" ]

 

Palono węglem w kuchni + w mieszkalnym pokoju, a w najzimniejsze dni chodził do tego promiennik i farelka.

Węgla w ciągu roku palono od 5,5 do 7 ton + dwie komórki drewna + brykiet + wspomniany prąd+ dogrzewanie kuchni kuchenką gazową (czyli ok 7 tys na ogrzewanie rocznie).

 

Najgorsze jest jednak to że w obecnej chwili kłopotliwe jest palenie w piecu węglowym (noszenie węgla z piwnicy itd.)

 

 

Na podłączenie do miejskiego ciepłociągu raczej mnie nie stać ponieważ to koszt węzła+montażu+modyfikacji instalacji = czyli pewnie 15 ..20 tys... chyba że się myle

 

 

Udało mi się załatwić za darmo sprawny piec dwu funkcyjny TORUS XWT , NR KOTŁA 26kwXWT - czy to w ogóle ma sens ? czy potrzebuje coś modyfikować w mieszkaniu? z jakimi kosztami instalacji i użytkowania można się liczyć?

 

 

 

 

 

Mam na przygotowanie domu do "zimy" jakieś 10-12 tys złotych....

 

 

Jak to najlepiej wydać ?

 

ocieplenie..? wymiana okien ? wymiana drzwi ? wymiana pieca ? podłączanie do ciepłociągu ? na cokolwiek z tego jakieś dofinansowanie da się dostać jako że to ludzi na emeryturze ?

 

 

z góry dziękuje za każdą wskazówke

Edytowane przez bor1904
Odnośnik do komentarza