Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasypanie Wkładu Kominkowego Keramzytem ?


sniadypl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem zapytać czy mogę zastosować keramzyt jako izolator miedzy wkladem a obudową kominka? Czy mogę go po prostu zasypać? czy lepiej nie eksperymentować i wnętrze obudowy wyłożyć Firewool-em?

W załączniku foto mojego kominka.

Pozdrawiam.

post-38272-0-28375900-1343410462_thumb.jpg

Edytowane przez marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wkład konwekcyjny to jak będzie ta konwekcja?

Przez keramzyt? ;)

Polecam stronę www.kominek.info.pl/kominki-konwekcyjne/

Musi być przestrzeń na swobodny przepływ powietrza wokół kominka od dołu do góry.

Prześpij się z tematem, dziś było 35C to trochę przymula.

Pozdr.

 

 

PS

Skąd taki pomysł? Keramzytem zasypuje się kominy a nie kominki,

jedynie w przypadku kominka z płaszczem wodnym można keramzytu użyć jako izolacji cieplnej.

Edytowane przez sambor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie albo kupiłeś za duży wkład albo ktoś Ci to bez pojęcia wymurował . Gdzie ty tam na boki wciśniesz izolacje . Ta cegła rozlecisię po jednym dobrym sezonie a ściany po drugiej stronie nie dotkniesz a tynk prawdopodobnie odpadnie . Albo wkład do wymiany albo komora powietrzna do przebudowy wybierz sam . Komora ma pomieścić w sobie izolację termiczną i jednocześnie zapewnić taki przepływ powietrza żeby nie nagrzewać nadmiernie izolacji i ścian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozdobny czy nie jeżeli będziesz w nim palił to musisz to zrobić z głową . . Mają powstać dwie komory na dole gorąca a powyżej wejścia spalin do komina druga izolująca . Komorę gorącą po wymurowaniu trzeba wyłożyć materiałem izolującym jest do tego specjalna wełna kominkowa z ekranem (folia alu) wełnę mocuje się na kleju ( też jest specjalny do tego celu) . Miejsca połączeń izolacji uszczelnić również folią alu (jest w rolkach samoprzylepna ) Zabudowę powyżej belki nad paleniskiem możesz wykonać z płyt gipsowo - kartonowych , najlepiej czerwonych rółwnież muszą być pokryte izolacją od środka (paleniska ) Komora izolująca będzie u samej góry i jej nie musisz izolować byle była izolacja na przegrodzie od dolu od strony paleniska . Na kocu pozostaje dobór kratek wentylacyjnych , im większa moc wkładu tym muszą być większe no i oczywiście metalowe bo wszystko inne się roztopi ( są bardzo ładne i w wielu fasonach musisz to dobrać do swojego gustu )

Po wykonaniu całej zabudowy płyty gipsowe możesz pokryć tynkiem ozdobnym cienkowarstwowym . Nie zapomnij również o dostępie powietrza od dołu bo nie będzie to działalo jak trzeba . Technologia w zasadzie jest kompeletnie opracowana i nic nowego wymyślać nie ma potrzeby a wszystko co potrzeba kupisz w składzie budowlanym albo markecie .

Pozdrawiam i owocnej pracy

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre kominki wymagają doprowadzenia niezależnego powietrza do palenia z zewnątrz budynku - zobacz w instrukcji kominka.

Pozdr.

 

PS

Nie obraź się ale jak to ma być kominek tylko do ozdoby to możesz go zasypać trocinami i też będzie ok. ;)

Kominek ma być tak wykonany aby jego użycie, zgodnie z przeznaczeniem nie spowodowało pożaru lub zagrożenia życia, niezależnie czy ozdobny czy nie ozdobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna zabudowa bedzie wykonana tak jak napisał "Mac65" natomiast chciałbym by ktoś mi jeszcze podpowiedział w temacie izolacji obudowy.

Mój wkład ma doprowadzenie powietrza od dołu z zewnątrz budynku. Przerwa pomiedzy wkładem a obudową z cegły (zaprawa klinkierowa do kominów) wynosi 8cm. Raczej nie ma możliwości by wyłożyć ją Firerock-iem. Dlatego pytanie o zasypanie go keramzytem. I czy jeśli nie wykonam żadnej izolacji to obudowa z cegły rozsypie się po kilku miesiącach użytkowania?

Może ja się się mylę ale przecież temperatura w kominach, które również sa z cegły i również z takiej zaprawy pali się latami. Wiec dlaczego obudowa miałaby nie wytrzymać.

ps. dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleiły się dwa więc jeden trochę zmienię Możesz zrobić mix akumulacyjno konwekcyjny na zasadzie starych pieców kaflowych z tym że rura spalinowa grzeje krązki akumulacyjne a wkład płyty szamotowe a przez ten wąski kanał między obudową a szamotem pieco kominek będzie rozładowywany, z tym że to ma wtedy zajebistą wagę i nie będzie ozdobne tylko upierdliwe.poz Hermogenes

Edytowane przez Hermogenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna zabudowa bedzie wykonana tak jak napisał "Mac65" natomiast chciałbym by ktoś mi jeszcze podpowiedział w temacie izolacji obudowy.

Mój wkład ma doprowadzenie powietrza od dołu z zewnątrz budynku. Przerwa pomiedzy wkładem a obudową z cegły (zaprawa klinkierowa do kominów) wynosi 8cm. Raczej nie ma możliwości by wyłożyć ją Firerock-iem. Dlatego pytanie o zasypanie go keramzytem. I czy jeśli nie wykonam żadnej izolacji to obudowa z cegły rozsypie się po kilku miesiącach użytkowania?

Może ja się się mylę ale przecież temperatura w kominach, które również sa z cegły i również z takiej zaprawy pali się latami. Wiec dlaczego obudowa miałaby nie wytrzymać.

ps. dzięki za wszelkie sugestie.

 

Ten wkład jest przeznaczony do konwekcji jeżeli nie będzie prawidłowo chłodzony obiegiem powietrza to może ulec uszkodzeniu.

Co do wytrzymałości obudowy z cegły to zależy od jakości samej cegły, piszesz o wytrzymałości murowanego komina - tam są dużo mniejsze temperatury.

Chociaż prędzej pęknie przegrzany wkład kominkowy niż jego obudowa.

Przemuruj jeszcze raz będzie lepiej.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominek działający na zasadzie konwekcji to nic innego tylko koza z szybką i jaka temperatura w palenisku taka sama na obudowie . Obudowa to radiator albo jak kto woli chłodnica powietrzna o dużo większej płaszczyźnie wymiany ciepła niż płaszczyzna, która to ciepło przyjmuje i zachowa się tak samo jak ruszt żeliwny poddany wysokiej temperaturze bez chłodzenia przy paleniu koksem, czyli po prostu ulegnie odkształceniu i o ile w przypadku rusztu można go po prostu wyrzucić o tyle w przypadku wkładu staje się to niebezpieczne . Odkształcony wkład zazwyczaj traci swoją szczelność, a przez to tracisz kontrolę nad procesem spalania ( dodatkowe niepożądane powietrze ) i temperaturą w palenisku . Brak izolacji komory gorącego powietrza niestety prowadzi do wzrostu temperatury ścian w jej otoczeniu do prawie takiej samej jak w palenisku . Jak chcesz sprawdzić do czego to prowadzi, to wrzuć taką samą cegłę do ogniska na kilka godzin i zobaczysz w jakim będzie stanie.To samo tyczy się tynków cementowo wapiennych. Jeżeli chcesz się w to bawić to do izolacji można również użyć szamotu , wytrzyma znacznie więcej niz wełna do kominków, ale i tak obudowe górną prawdopodobnie będziesz musiał wyłozyć wełną kominkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy jest WERMIKULIT,

Ale kolega ma 8cm odstępu, jak da 3-4 cm werminkulitu to będzie słabsza konwekcja

Niech lepiej postawi nową komorę to chyba nie majątek, można użyć zwykłej zaprawy cementowo - wapiennej kl M10, następnie 5cm wełny z folią Alu, z zewnątrz zwykły tynk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.