Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejniki Żeliwne+Łazienkowy? Czy Zadziała?


julciak1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam poważny problem i przyznam,że jestem totalnym laikiem. Mieszkamy w domu gdzie są grzejniki żeliwne (dom 2 piętrowy). Obecnie po przeprowadzeniu remontu zostawiliśmy wszystko bez zmian z wyjąkiem grzejnika na górze w łazience. Tam kupiliśmy łazienkowy grzejnik Reto Instal Projekt. Sytuacja wygląda tak,że wszystkie grzejniki są gorące a ten jeden lodowaty. Hydraulik powiedział,że wystarczy kupic pompkę i po kłopocie. Ale czy tak będzie? Proszę o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co zrozumiałem, to instalacja pracuje grawitacyjnie (bez pompy).

Do takiej instalacji muszą być dobrane odpowiednie grzejniki, czasem wystarczy usunąć zawór termostatyczny lub zamienić go na odpowiedni.

Czy nowy grzejnik ma taki zawór? - jeśli tak, to nalezy go zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, wg mnie on się do grawitacji nie nadaje.

Kto to przyłączał? Trzeba takie rzeczy sprawdzać przed zakupem lub instalacją.

Zadzwoń do producenta i spytaj czy ten grzejnik będzie pracował na grawitacji.

 

Dołożenie pompy... jeśli to takie proste, to umów się z hydraulikiem, który tak twierdzi na załatwienie problemu i ustalcie od razu cenę [ZAŁATWIENIA PROBLEMU a nie instalacji pompy]. Problem da się rozwiązać za pomocą pompy, ale może to być uciążliwe do ustawienia i wymagać dodatkowych elementów instalacji, niech się pomęczy trochę za darmo, to się nauczy. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, tyle że miała miejsce nie zamiana, ale dołożenia stalowego grzejnika płytowego do instalacji z grzejnikami żeliwnymi. Wyjściem z sytuacji było przytłumienie największych grzejników usytuowanych na piętrze, które rozgrzewały się najszybciej. Dopiero wtedy pomogło, a bez tego czy to z włączoną pompką czy bez grzejnik płytowy był zimny.