Skocz do zawartości


Z naszego sklepu

Cena: 129,00 zł (z VAT)
(zamiast 155,00)
Cena: 109,00 zł (z VAT)
(zamiast 119,00)
Cena: 329,00 zł (z VAT)
(zamiast 339,00)
Cena: 639,00 zł (z VAT)
(zamiast 699,00)
Cena: 549,00 zł (z VAT)
(zamiast 655,00)
Cena: 249,00 zł (z VAT)
(zamiast 270,00)
Zdjęcie

Wykwity Na Kominie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 08:12

Witam wiem że temat już był poruszany lecz chciałbym go odnowić bo własnie spotkał i mnie

komin długości 12m o przekroju 11-11,5x22-23 (miał być 24x27) wymurowany z cegły pełnej do wysokości 8m w środku mieszkania , później reszta komina wymurowana z cegły klinkierowej dziurawki (odcinek 1,5m przechodzi przez nieogrzewany strych a reszta 2,5m jest na zewnątrz) brak daszka na kominie

piec na ekogroszek 16KW z zawirowaczami palone ekogroszkiem od stycznia, temperatura ustawiona na piecu 60 - 70st, 3 tygodnie temu (na tydzień)przełączyłem na auto-lato gdzie zasilany jest tylko zbiornik 140l a od 2 tygodni niepalone. Do ogrzania 205m na razie same tynki

problemy to :

najbardziej poważny to śmierdząc wykwit z komina dymnego na korytarzu i w łazience (od stropu w dół jakieś 40cm)

poza tym na kominie ponad dachem i na strychu są białe wykwity solne (nie tylko na części z kominem dymnym ale tez na szybach wentylacyjnych, widać jak te wykwity wychodzą z fug między cegłami


do tej pory skułem tynk z komina w mieszkaniu i czekam aż wyschnie oraz zamówiłem nakładkę kominową (strażaka)

teraz pytanie
- znacie może jakiś sprawdzony środek do neutralizowania zapachów,
- co może być przyczyną białych wykwitów na kominie
- czy jedyną przyczyną przemakania fug jest zła robota murarzy
- czy to że komin jest namoknięty i przesiąka jest równoznaczne że muszę go czyścić dać wkład i go szlamować czy może miałem po prostu pecha i starczy jak nam nasadkę i ocieplę cześć komina na strychu
  • 0



#2 OFFLINE   Hermogenes

Hermogenes

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 592 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 08:48

Kocioł na paliwo stałe może mieć komin murowany, pod warunkiem jednak, że kocioł jest tradycyjny, wysokotemperaturowy. Nowoczesny kocioł na paliwo stałe wymaga już komina wykonanego z kamionki lub stali kwasoodpornej.
Kwestia białych zacieków klinkier powinien być stawiany na specjalną zaprawę to białe to wapno można podobno usunąć octem
Zaciek od stropu w dół najwięcej ciepła od komina pobierał nie " ocieplony" strop i tam następowała kondensacja pary wodnej zawartej w spalinach.poz Hermogenes
  • 0

#3 OFFLINE   jameess

jameess

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 410 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 13:20

Pogratulowac komina ;). Zaoszczędziłeś z 500 zł dałeś kratówkę, to teraz wydasz o wiele więcej.

Komin na bank przecieka, powód CEGŁA KRATÓWKA, ( ale to dotyczy deszczu ). Na pewno jest też niedogrzany i stąd kondensat i i smród.
Białe plamy są od soli a nie od wapna!! I te zacieki będą bo do środka kratówki dostała się woda i cały czas będzie je wyciskać na zewnątrz.


Rada to wkład metalowy który też nie jest wieczny no i wymiana cegły kratówki na pełną.

Jeżeli dasz tylko samą rurę to problemu nie pozbędziesz się całkowicie bo woda z opadów i tak pociśnie smród z cegły niżej do mieszkania.

Jeżeli zrobisz jak mówię będzie ok.

Co do smrodu to najpierw zrób jak piszę wyżej a następniej skucie tynków, schnięcie, gruntowanie środkami np. do kamienia, moze być jakiś środek atlasa ( kilka razy) póżniej folia w płynie (3 razy) i na to tynk i juz będzie cacy.

Co do strażaka to szkoda kasy, bo to poprostu wyzucanie kasy w błoto.

I nie wierz w jakieś cudowne półśrodki tylko się bierz do roboty ;)


pozdrawiam
Jameess
  • 0

#4 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 13:29

czyli nie ma sensu zadaszać komina

i najpierw rura a później ściana

kurde już głupiej

jak włożę rurę i za szlamuje to jak doczyszczę i osusze ścianę
  • 0

#5 OFFLINE   vernal

vernal

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 6359 postów
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Małopolska

Napisano 20 kwiecień 2012 - 13:55

Na przyszłość wyjmij zawirowywacze z kotła.
  • 0
7NTXX
Raining Blood

#6 OFFLINE   Hermogenes

Hermogenes

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 592 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 14:23

Między rurę a ścianę komina nasyp wermikulitu albo keramzytu wtedy rura będzie miała wysoką temperaturę pracy i woda poleci w postaci pary do atmosfery a komin zyska na ciągu.

Jeśli chodzi o sole wapnia ,magnezu które są składnikami wapna i cementu to w tym punkcie zgoda z
jameess"em
poz Hermogenes
  • 0

#7 OFFLINE   jameess

jameess

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 410 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 14:23

@bigber, co nie jasno napisałem? Bo nie kumam co z tym szlamowaniem.

Jeszcze raz krok po kroku:

1. Wymiana cegły na pełną
2. Wstawienie wkładu metalowego ( w tym przypadku zakładamy zadaszenie)
3. Skucie tynków w miejscach śmierdzacych i nich się suszy i wietrzy ze 2 tyg, moze być więcej, ma być suche.
4. Impregnacja środkiem do kamienia (kilka razy),
5. Nałożenie foli w płynie.
6. Zatynkowanie


@ Hermogenes

Z zasypywaniem czegokolwiek wkładu jest pozbawione sensu bo się go uszkodzi, wkład pod wpływem temp pracuje i ma mieć miejsce, amen.Wkład i tak zwiekszy ciąg i będzie ogrzewał cegły.
Po drugie jak kiedyś przyjdzie czas na wymianę wkładu to moze być dupa blada, a po co sobie zycie utrudniać?
  • 0

#8 OFFLINE   SONY23

SONY23

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 1241 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2012 - 19:43

Pytanie do autora wątku, czy spece od komina do zaprawy dodawali szkła wodnego ?
  • 0

#9 OFFLINE   tqlis

tqlis

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 485 postów

Napisano 20 kwiecień 2012 - 20:29

Pomaluj sciany szkłem wodnym. Do kupienia na składach albo Castoramie. Smrod zniknie.

Jak pisali koledzy - najlepiej zamontuj wkład i pilnuj, aby temp spalin byla wyższa. Dodatkowo ustaw, aby pompa włacza sie przy 50 stopniach
  • 0

#10 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 23 kwiecień 2012 - 08:25

Pytanie do autora wątku, czy spece od komina do zaprawy dodawali szkła wodnego ?


nie było dodawane szkło wodne

jeszcze pytanie czy szyszenie komina w miejscu wykwitów farelką to dobre rozwiązanie
  • 0

#11 OFFLINE   jameess

jameess

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 410 postów

Napisano 23 kwiecień 2012 - 13:14

Do póki nie zlikwidujesz przyczyny, to takie czynności jak malowanie szkłem wodnym, czy suszenie farelką możesz potraktowac tylko i wyłacznie jako "dziwne" spędzanie czasu wolnego.
Nie łudź się chłopie że pacianie czymkolwiek komina ci pomoże, najpierw zrób tak jak napisałem wyżej.
  • 0

#12 OFFLINE   SONY23

SONY23

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 1241 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 kwiecień 2012 - 14:30

W sprawie białych wykwitów wychodzących z fug między klinkierem. W ubiegłym roku wymurowałem sobie nowe zakończenie komina też z kratówki klinkierowej ( ostatnie dwa rzędy z cegły klinkierowej pełnej). Zaprawa cementowa z dodatkiem plastyfikatora, barwnika (czerni) i odrobiną szkła wodnego (od 3 do 5%), po pierwszych mrozach na fugach też pojawiły się białe wykwity, nalot jak puder na pączkach. O zaciekaniu wody do wnętrza cegieł raczej nie może być mowy, dym idzie wkładem z kwasówki a nalot jest po zewnętrznej stronie zarówno na przewodach wentylacyjnych jak i spalinowym. Ja winą obarczam za to dodatek szkła wodnego. Kolega ma komin wymurowany w taki sam sposób, tylko że bez szkła i białego nalotu nie ma. Drugi znajomy też podobnie tylko, że zaprawa do klinkieru i też białego nalotu brak ( co ciekawe u niego nawet ostatnie rzędy cegły to kratówka, tylko zasmarowana od góry zaprawą ). Całe szczęście, że nalot jest skutecznie spłukiwany przez deszcz i sądzę że problem w końcu sam się rozwiąże.
Co do wykwitów wewnątrz domu, to tu już żartów nie ma. Najpierw trzeba pomyśleć o wkładzie do komina a potem jak zacieki przyschną zastanowić się jak się ich pozbyć. Jeśli nie są to masywne przecieki (cała grubość komina nasiąknięta jak gąbka kawą ) może po osuszeniu pomóc zastosowanie specjalnego środka w sprayu do neutralizacji takich kwiatków ale jeśli jest już bardzo źle to może trzeba będzie zrobić to co pisał Ci jameess... :(
  • 0

#13 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 24 kwiecień 2012 - 07:42

kilka dodatkowych informacji

tynki w domu były robione w grudniu (wilgoć)

grzać zaczęliśmy dopiero pod koniec stycznia w mrozy -28st w domu było +26st okna pozamykane jedynie otwierało się dziwi wejściowe (w czasie wchodzenia)

doszło do tego że w 3 kanałach wentylacyjnych przy wylotach zrobiły się bryły lodu ( wilgotne powietrze które uciekało z domu zamarzało na szczycie komina) pomogło dopiero ich udrożnienie

Wczoraj zamontowałem daszek na kominie, poprzeglądałem pozostałe szyby kominowe i okazało się że w kotłowni jest zawalony kanał wentylacyjny ( na sklepieniu zaprawa i styropian) zero ciągu

nie wiem czy to nie będzie jedną z przyczyn

wiem że wielu z was mówi o wkładzie tylko że wkład wytrzyma max 10lat i co dalej

dlatego właśnie szukam przyczyny dlaczego się tak stało by ją wyeliminować i spać spokojnie
  • 0

#14 OFFLINE   jameess

jameess

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 410 postów

Napisano 24 kwiecień 2012 - 13:39

Możesz jeszcze wymienić piec, na taki który daje ostro w komin i go ogrzewa, no ale to jeszcze bardziej kosztowne ;),
Przyczyną jest niska temp. spalin, wyciągnij jeszcze zawirowywacze z pieca jak radził wcześniej vernal.
Generalnie teraz jak juz będzie ciepło problem ci zniknie, a pojawi się znów jak sie zima zacznie.
  • 0

#15 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 24 kwiecień 2012 - 14:05

wymiana pieca - wymiana komina na pełny klinkier (700szt cegły + robota + koszta dodatkowe tj. dachówka obróbki komina piorunochrony, wkład itp.)

piec śmieciuch 2tys wymiana 1 dniówka (z 500zł max) nawet jak policzę stary jako złom to i tak wyjdzie za wszystko 9tys

a na poważnie to zaczyna mnie to przerażać bo po rozmowie i kilkoma osobami są trzy możliwości

1. jak pisałem wcześniej czyli przyczyna to wilgoć i zapchany komin oraz wsteczny ciąg (wszystko wyszło jak przestało się palić

2. poprawienie fug, zagruntowanie, założenie czopy, ocieplenie kawałka na strychu, wyjęcie zawirowaczy, skucie tynku, zabezpieczenie ściany folią w płynie, karton-gips, i malowanie

3. rwanie komina z klinkieru i zrobienie z cegły pełnej + czyszczenie komina + szlamowanie

każdy z kim rozmawiałem mówił że rura w komin to tylko wyrzucenie kasy i zrobienie sobie z jednego problemu za 10lat kilku problemów

kurde myślałem że tutaj znajdę osoby które miały podobny problem i sobie poradziły

masa jest wątków o kominkach ale z żadnego nic nie wynika
  • 0

#16 OFFLINE   jameess

jameess

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 410 postów

Napisano 24 kwiecień 2012 - 15:04

Jak nie dasz rury to kazda inna opcja jest do kitu bo nic ci nie da.
To ze cegła pełna ma być wynika z tego że "kratówka" po jakims czasie przesiaka od strony fug i i od góry i masz poprostu mokro w pomieszczeniach przy deszczu, no i komin będzie zamakał, a przy naszych zimach to go w końcu rozsadzi.

Komin z kratówki zawsze przemoknie to tylko kwestia czasu.


A rura to jaki problem? jak coś to ją wymieniasz 3 godzinki roboty i po problemie.

Najtańsza opcja to kup jak napisałem wcześniej rurę kwasówkę w castoramie ( symbol 1.4404) o średnicy 150mm, grubość 0,6mm, zrób z niej jajo ( można spokojnie ją rękami na ziemi dogiąć ) tak żeby weszła do komina. Koszt to ok 1100 zł + robota twoja.

Przynajmniej będziesz miał pewnośc że kondensat nie bezie wyłaził.



@SONY23

Gratuluję komina, niezgodnie z normą budowlaną, tez zaoszczedziłeś z 500 zł?
Nie wiem doprawdy skad się biora takie bzdury budowlane, oszczędność niewielka, a póżnie wydaje się tysięce żeby poprawić fuszerkę.

pozdrawiam
Jameess
  • 0

#17 OFFLINE   SONY23

SONY23

    Doświadczony Forumowicz

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 1241 postów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2012 - 18:44

Mnie cała inwestycja (tylko to co wystaje ponad dach) kosztowała z 350 zł. Robiłem sam i muszę nieskromnie przyznać, że żaden sąsiad nie ma ładniejszego komina z klinkieru :P . Najciekawsze jest to, że sąsiadom kratówkę polecali właśnie murarze, bo niby cieplejsza ( w sumie nawet logiczne). A ta woda to skąd, skoro w środku siedzi wkład z kwasówki, gdyby tak łatwo się dostawała do muru to wszystkie ściany z kratówek dawno by się rozsypały. Pożyjemy zobaczymy. A jeśli już mamy trzymać się norm, to chyba żaden klinkier nawet pełny nie nadaje się na komin tylko cegła pełna wypalana z gliny a to chyba nie to samo ?
  • 0

#18 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 25 kwiecień 2012 - 19:45

Jeszcze jedno pytanie bo już pozakładałem daszki na komin i teraz zastanawiam się czy mogę na czop komina przykleić tą taśmę http://folnet.pl/tow...ska-100mm-x-10m (by uszczelnić dodatkowo zarówno cegły jak i fugi przed przemakaniem )
  • 0

#19 OFFLINE   bigber

bigber

    Bywa od czasu do czasu

  • Autor tematu
  • Forumowicz
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 14 luty 2013 - 11:13

Witam po prawie roku, problem powrócił i wygląda to tak

przez lato i jesień było ok problem pojawił się od 3 tygodni i wygląda jak na zdjęciach

wczoraj ociepliłem cześć komina która znajduję się na strychu, uchyliłem okienko w kotłowni

wcześniej wyciąłem płomieniówki teraz temperatura spalin w czopuchu to 100-200st

teraz zacząłem zastanawiać się nad wkładem lecz przeraza mnie kucie płytek by połączyć wkład z piecem lecz i tak muszę usunąć przyczynę zacieków i tu robi się problem na co wskazują takie zacieki bo mnie wydawało się że na winę murarzy lecz najczęściej słyszę że to wina obróbki

Załączone pliki


  • 0

#20 OFFLINE   Vlad24

Vlad24

  • Forumowicz
  • PipPipPipPipPip
  • 2953 postów
  • Płeć: Brak informacji

Napisano 14 luty 2013 - 11:57

widać wyraźnie, że brązowy kondensat wypływa z zaprawy pomiędzy cegłami
nie jest to wina, ani obróbki, ani muraży, tylko palacza i inwestora
  • 0
R-290 pod strzechy!





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych