Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Do Oceny


lucas100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy na forum.Nie jestem hydraulikiem jedak chciałbym centralne zrobić samemu ze wzgledu na koszty.Cały układ ma być otwarty,piec tzw wszystkożerny,Zamontowana pompa z baypasem,bojler 140litrów ,2 rozdzielacze na grzejniki oraz podłogówke w łazienkach.

Piec w piwnicy,na parterze 6 grzejników oraz 1 podłogówka w łazience,na poddaszu użytkowym 5 grzejników i 1 podłogówka w łazience,pompa grunfoss 25/60.Od rozdzielacza do grzejników pex/al/pex 20mm,podłogówka pex/al/pex16mm.Na bojlerze na wyjsciu ciepłej wody urzytkowej chce wstawic trójnik i zawór elektromagnetyczny który sie otworzy przy 90 stopniach celcjusza i upusci ciepła wode dotad az temperatura nie spadnie na piecu do bezpiecznej.Na kotle bedzie zamontowana grupa bezpieczeństwa.Co tym myslicie ,prosze mnie poprawic jesli jest cos zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kilka uwag.

1. Naczynie musi być wpięte jako pierwsze. Ma być przed pompą, nigdy za.

2. Zamiast grupy bezpieczeństwa załóż sam zawór bezpieczeństwa gdzieś na rurze bezpieczeństwa lub kotle. Zawór 1,5 bara. Odpowietrznik zbędny, termomanometr lub manometr wedle uznania. Wskazania muszą być dokładne (podziałka), ponieważ roboczo operował będziesz poniżej 1 bara.

3. Pompa za duża. Spokojnie 25/40.

4. Podłoga na RTL-ach rozumiem.

5. Sposób zabezpieczenia mało skuteczny i bardzo nieekonomiczny. Takie pośrednie schładzanie kotła potrwa bardzo długo i pochłonie duże ilości wody. Przy układzie otwartym jaki to ma cel? Chyba, że praca wyłącznie na ciągu kominowym bez sterowanego nadmuchu. Jeśli jednak sterowanie będzie, to zabezpieczenie termiczne raczej zbędne.

6. Z rozdzielaczy do grzejników wystarczy fi 16. Nie liczysz chyba na grawitację.

7. Jeżeli śmieciuch nie będzie miał sterownika, to nie wolno ci zakładać termostatów. Ewentualnie miarkownik ciągu w ramach kompromisu.

Odnośnik do komentarza