Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy Naczynie Wzbiorcze Jest Konieczne....


toxik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy ktos mi może odpowiedzieć na 2nurtujące mnie pytanie. Ponieważ jestem laikiem w tym temacie,zwracam się o pomoc do was. Otóz

 

W domu o powierzchni 170m2,mam na parterze ogrzewanie podłogowe + 2 grzejniki,na 1 piętrze w łazience podłogówke,a w pokojach razem 7 grzejników. Od dłuższego czasu czyli ok.2 miesięcy , pojawił się problem z wysokim ciśnieniem na piecu pow.3bar,przez co ciągle otwiera się zawór który spószcza wodę. Dochodzi do tego że gdy kocioł przestaje pracować i niepracuje ok. 2 godzin ciśnienie spada poniżej 1bar. więc ją uzupełniam. I tak codziennie. Wiem że tak niemoże być więc skontaktowałem się z serwisantem od kotła,który stwierdził że brakuje mi naczynia przeponowego lub wzbiorczego. Firma instalatorska twierdzi że wszystko zainstalowała tak jak należy??

 

Moja instalacja to: kocioł kondensacyjny DE DIETRICH MCR24II + KOMINEK Z PŁASZCZEM WODNYM firmy MAKROTERM (plus te integratory itp.)+ZASOBNIK CIEPŁEJ WOD+PODŁOGÓWKA.

 

Pytanie to się tyczy pracy samego kotła kiedy nie włączam grzania kominkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma instalatorska twierdzi że wszystko zainstalowała tak jak należy??

Czyli rozumiem, że firma twierdzi, że wzrost ciśnienia powyżej 3 bar a potem spadek do 1 bara jest "jak należy"?

O to ich się musisz spytać.

Jeśli powiedzą, że nie, to niech zrobią tak, żeby tego nie było - wszak nie wprowadzałeś zmian w instalacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jeśli składniki instalacji są takie jak twierdzisz, to brakuje naczynia wzbiorczego.

Kocioł jaki posiadasz, ma zabudowane naczynie wzbiorcze przeponowe i tu nic dziać się nie powinno. Natomiast układ kominka powinien być zabezpieczony naczyniem wzbiorczym typu otwartego.

Instalacja powinna mieć kształt 2 układów.

Na przykład: