Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Dragon 38 Kw Z Pleszewa - Jak Ustawić?


jasko1969

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na wstępie napiszę, że jestem laikiem piecowym i od około tygodnia czytam to forum i zaczynam trochę się uczyć.

Ale do rzeczy. Potrzebuję wszelakiej pomocy w ustawieniu mojego pieca. Latem fachowcy założyli mi piec Dragon 38 kw z podajnikem ślimakowym. Piec ma też zakładane ruszta, aby palić np. drewnem. Sterownik Lider.

Do tej pory paliłem drewnem, rozpalane było ok. południa, palone do ok. 22 i wygaszane na noc. Dmuchawa była odłączona, paliło się ciągiem naturalnym komina. Temperatura wachała się w przedziale od 40 do 60 st.C. Przy piecu jest bojler na 120l.

Dane mojego domu: Powierzchnia ok. 280 m kwadratowych, dom jednopiętrowy, stara instalacja (grube rury). Na dole potężne stare kaloryfery (zaworami raczej nie da się regulować - przykręcać). Na piętrze nowe kaloryfery (zawory normalne, bez termoregulacji). Dom nieocieplony, okna na parterze stare drewniane (dobrze się trzymają), na piętrze plastiki. Dom ma poddasze nieocieplone, komin wysoki (od piwnicy w kotłowni ponad strych nad piętrem) ...Sorry za lamerski opis, ale staram się być w miarę dokładny. Na dole 4 pokoje i łazienka, góra to samo plus klatka schodowa.

Teraz dane pieca.

Ustawienia fabryczne były takie (w nawiasie będę pisał co przez ten tydzień zmieniłem)

Temperatura zadana 55 st.C (zmniejszyłem na 46st. C w dzień bo było za gorąco w chałupie i korekcja na noc na 38 st.C) Wiem, że takim ustawieniem źle robię dla żywotności pieca ,ale nie mam na piecu tego zaworu trójdrożnego czy jakoś tak, którym powinienem regulować sobe temperaturę w domu, żeby na piecu było owe dobre min. 55 st.C. Założę go chyba latem po sezonie grzewczym. Myśle, że mi tak doradzicie. Latem nie używam pieca, ciepłą wodę mam z bojlera elektrycznego.

Temp. załączania pompy CO to 35 st. C

Temp. wyłączania pompy CWU 35 st.C