Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimny Mur


koks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

wiem, że forum to zajmuje się głównie problemami ogrzewania a nie izolacji cieplnej, ale z powodu braku informacji w internecie i ponieważ wiem, że nie jedna tęga głowa jest użytkownikiem tego forum postanowiłem zapytać:

Mieszkam w domu z lat 50 - tych mur ceglany 40cm mocno sfatygowany (braki w spinach, kiepskiej jakości cegła ale okna nowe:). Największym problemem na chwilę obecną jest słaba izolacja termiczna ścian zewnętrznych. Zdaję sobie sprawę, że prędzej czy później trzeba będzie położyć styropian lub wełnę (na razie brak funduszy), ale zastanawiam się co mógłbym poradzić w najbliższym czasie (tzn na wiosnę) i niewielkim kosztem. Czy uzupełnienie spoin i zaimpregnowanie muru od strony zewnętrznej impregnatem do cegły i kamienia przyniesie jakieś wymierne efekty?

Właściwie problem sprowadza się do zależności przewodności cieplnej takiego muru w zależności od jego wilgotności co mogło by pomóc ocenić sensowność takich działań. Niestety brak takich informacji w googlu.

Może ktoś dysponuje takimi danymi ewentualnie przerabiał podobny temat na własnej lub cudzej skórze?

Jest tych ścian sporo [ściana północna + wschodnia (bo tylko te biorę pod uwagę jako najbardziej narażone na wilgoć) to ok 150m2] i choć koszt niewielki to roboty kupa a nie chciałbym się narobić na darmo:)

Będę wdzięczny za porady,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta gk na zimną ścianę w domu i grzybek murowany . Szczeliny w murze na pewno należy uzupełnić. Należy zadbać o to żeby mury zewnętrzne były również suche. Możliwe że masz kiepską izolacje ścian od strony fundamentu i dostaje se do nich wilgoć. Wilgotne ściany to zimne ściany i potrzeba więcej energii żeby takie ściany zagrzać. Docieplenie stropu też dużo daje najwiecej ciepła wlanie takim niedocieplonym stropem może uciekać Szczelne okna i drzwi zewnętrzne top też podstawa jednak, gdy wentylacja budynku kiepska może wtedy pojawić się grzybek. Wiec najpierw musisz określić czy ściany masz suche i w domu nie panuje zbyt duża wilgotność jeżeli jest wilgoć to trzeba ja w pierwszej koleniowaci wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego.

 

cegła dobra rzecz. jednak wszystko zależy od faktycznie jej jakości - wypalenia. bo mam nadzieję , że to nie "cementówka". bo i takie się spotyka.

cegła chłonie wilgoć i to jej wada. im słabiej palona tym bardziej.

zawilgocony mur jest idealnym mostkiem termicznym dla przenikania ciepła. a ponad to nawet w wygrzanym pomieszczeniu, wilgoć powoduje uczucie chłodu.

uzupełnienie spoin i ew lakierowanie po zewnątrz coś da. ale jest to, zdecydowanie półśrodek. a tak na prawdę to raczej nazwał bym to "utykaniem słomą dziurawego wiadra" - dalej pozostaje dziurawe!

 

roboty na wilgotnych ścianach nie odizolują cię od wilgoci, a tylko narażą na dodatkowe koszty. bowiem żadna chemia tak na prawdę nie nadaje sie do jej kładzenia na wilgoć.

zawilgocone mury, będą miały tendencję do przemarzania. a jakiegolwiek ruchy ocieplające od środka i tak będą podtrzymywały sytuację, że mur przemarzł.

jedynym więc sensownym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do głowy, to znalezienie środków i kiedy ściany wyschną w okresie letnim, rozpoczęcie prac docieplających.

musisz wiedzieć o tym, że nie jest to trudne i nie musisz robić tych robót jednoetapowo. a decydując się na styropian inwestycję zamknąć "klejowaniem siatki" i pokryciem gruntem pod ostateczną wyprawę tynkarską sama wyprawa może poczekać pod warunkiem pokrycia kleju gruntem.

 

gruba sciana, sprawdz jak jest stawiona - długie wiertło i możesz jechać. jeśli jest stawiana z "pustką" powietrzna w środku zaryzykował bym szukanie informacji o ocieplaniu ścian pianką poliuretanową. to możesz robić na lekko wilgotne mury. polega to na zawiercaniu dziur i nastrzykiwaniu pustki powietrznej poliuretanem. nie znam cen, aczkolwiek czytałem kiedyś o tej metodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mógłbym poradzić w najbliższym czasie (tzn na wiosnę) i niewielkim kosztem.

Ocieplić od zewnątrz styropianem lub wełną jedną całą ścianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w przedwojennym budynku i posiadam zimną ścianę. Kiedyś przykleiłem w pokoju na tę ścianę tapetę ze s t y r o p i a n u o grubości 5mm ( w rolkach z NRF-u czyli Niemiec) , a na nią pospolitą tapetę. Zrobiło się przyjemnie. Tak było 8 lat, aż zrezygnowałem z wierzchniej tapety i konsekwentnie ze styropianu. Do dzisiaj gorzko żałuję. Żadnego grzyba, wilgoci ani innych wad. Chętnie bym wrócił do tamtego styropianu ale go nigdzie nie ma.

Skąd ten cud? Wydaje mi się, że 5 mm to właściwa grubość na wewnętrzną izolację, która nie wywołuje punktu rosy (zapewne taka grubość posiada odpowiednią przenikalność) . Jeśli to prawda, to korzystałem z tego zupełnie nieświadomie.

Będę wdzięczny za namiary na taki styropian.

Edytowane przez def
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

wiem, że forum to zajmuje się głównie problemami ogrzewania a nie izolacji cieplnej, ale z powodu braku informacji w internecie i ponieważ wiem, że nie jedna tęga głowa jest użytkownikiem tego forum postanowiłem zapytać:

Mieszkam w domu z lat 50 - tych mur ceglany 40cm mocno sfatygowany (braki w spinach, kiepskiej jakości cegła ale okna nowe:). Największym problemem na chwilę obecną jest słaba izolacja termiczna ścian zewnętrznych. Zdaję sobie sprawę, że prędzej czy później trzeba będzie położyć styropian lub wełnę (na razie brak funduszy), ale zastanawiam się co mógłbym poradzić w najbliższym czasie (tzn na wiosnę) i niewielkim kosztem. Czy uzupełnienie spoin i zaimpregnowanie muru od strony zewnętrznej impregnatem do cegły i kamienia przyniesie jakieś wymierne efekty?

Właściwie problem sprowadza się do zależności przewodności cieplnej takiego muru w zależności od jego wilgotności co mogło by pomóc ocenić sensowność takich działań. Niestety brak takich informacji w googlu.

Może ktoś dysponuje takimi danymi ewentualnie przerabiał podobny temat na własnej lub cudzej skórze?

Jest tych ścian sporo [ściana północna + wschodnia (bo tylko te biorę pod uwagę jako najbardziej narażone na wilgoć) to ok 150m2] i choć koszt niewielki to roboty kupa a nie chciałbym się narobić na darmo:)

Będę wdzięczny za porady,

Pozdrawiam.

Witaj

Jeżeli powodem wilgoci w ścianie jest wilgoć z zewnątrz (np. opad deszczu) jak najbardziej pomogą preparaty impregnujące głęboko penetrujące dostępne w większości sklepów z chemią budowlaną zamykają pory i wiążą lużną zaprawę zapobiegając nasiąkaniu i łuszczeniu się materiału ściany . Pod taką powierzchnią ściana będzie stopniowo wysychać a to z kolei spowoduje iż stanie się mniej wrażliwa na przemarzanie w okresach zimowych mrozów . Sciana z pełnej cegły ma jednak niewielką izolacyjność temperaturową i należy spodziewać się przy silnych i długotrwałych mrozach przemarzania ściany a wiąże się to z przesunięciem punktu tzw przemarzania na powierzchnię wewnętrzną ściany i zawilgocenia pomieszczeń od wewnątrz . Aby tego uniknąć nie obejdzie się bez ocieplenia ściany od zewnątrz choć jej impregnacja zdecydowanie powinna pomóc i zachować materiał ściany suchym co z kolei utrudni jej przemarzanie .

Pozdrawiam

Dodam jeszcze że impregnacja ściany w przypadku niestabilnego podłoża i tak będzie konieczna przed położeniem ewentualnego ocieplenia np. styropianu gdyż przyklejanie płyt i innych materiałów do niestabilnego podłoża mija się z celem bo po prostu mogą odpadać wraz ze zwietrzałym materiałem ściany . Tak że ewentualne prace impregnacyjne wcale nie są niepotrzebne a wręcz mogą być potraktowane jako jeden z etapów przewidywanego docieplenia budynku .

Edytowane przez mac65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeżeli powodem wilgoci w ścianie jest wilgoć z zewnątrz (np. opad deszczu) jak najbardziej pomogą preparaty impregnujące głęboko penetrujące dostępne w większości sklepów z chemią budowlaną zamykają pory i wiążą lużną zaprawę zapobiegając nasiąkaniu i łuszczeniu się materiału ściany . Pod taką powierzchnią ściana będzie stopniowo wysychać a to z kolei spowoduje iż stanie się mniej wrażliwa na przemarzanie w okresach zimowych mrozów

 

Najlepszym srodkiem dostepnym na rynku POLSKIM jest srodek tzw SUCHY MUR srodek jest rewelacyjny tylko dosc kosztowny.Ja tez mialem problem z mokrym murem na parterze podciagaly mi mury z fundamentow wode i caly czas mialem mokre sciany(WILGOC)po zastosowaniu tego srodka nie mam juz takich problemow.Izolacje tym srodkiem wykonuje sie w nastepujacy sposob.Najlepiej jak masz dostep do fundamentow im glebiej tym lepiej,ja dokopalem sie do 85 cm glebokosci fundamentow,pozniej robisz otwory wierlem pod katem co iles cm nie pamietam jest napisane na tym srodku co ile wykonywac taki otwor i na jaka glebokosc, wkladasz do otworu taki specjalny lejek wlewasz do niego ten plyn i tak robisz z kazda dziura im czesciej sa otwory tym efekt lepszy ale takze drozej bedzie cie to kosztowalo :( tu masz strone jednej z najlepszych firm ktore produkuja ten srodek http://www.ultrament.pl/produkty jak masz nie daleko od siebie CASTORAME to podejdz sobie do nich oni maja te srodki w ofercie z tej firmy.Podaje ci zastosowanie ze strony producenta do czego sluzy ten srodek '' Gotowy do użycia płyn przeznaczony do iniekcji w mury podciągające wodę. Po wniknięciu w kapilary muru blokuje podciąganie wody; tym samym tworzy doskonałą izolację poziomą, a w konsekwencji wywołuje proces osuszania muru'' naprawde rewelacja !!!

Edytowane przez jendrej83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyklejanie płyt i innych materiałów do niestabilnego podłoża mija się z celem bo po prostu mogą odpadać wraz ze zwietrzałym materiałem ściany .

Styropian do ściany mocuje się klejem i kołkami rozporowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w przedwojennym budynku i posiadam zimną ścianę. Kiedyś przykleiłem w pokoju na tę ścianę tapetę ze s t y r o p i a n u o grubości 5mm ( w rolkach z NRF-u czyli Niemiec) , a na nią pospolitą tapetę. Zrobiło się przyjemnie. Tak było 8 lat, aż zrezygnowałem z wierzchniej tapety i konsekwentnie ze styropianu. Do dzisiaj gorzko żałuję. Żadnego grzyba, wilgoci ani innych wad. Chętnie bym wrócił do tamtego styropianu ale go nigdzie nie ma.

Skąd ten cud? Wydaje mi się, że 5 mm to właściwa grubość na wewnętrzną izolację, która nie wywołuje punktu rosy (zapewne taka grubość posiada odpowiednią przenikalność) . Jeśli to prawda, to korzystałem z tego zupełnie nieświadomie.

Będę wdzięczny za namiary na taki styropian.

 

 

Witam,

Podobny (chyba) system izolacji "ścian od wewnątrz" produkuje firma Saarpor, a dystrybutorem jest Climapor. Można zapoznać się z nim w artykule https://www.info-ogrzewanie.pl/artykul,id_m-100086,t-cieple_sciany.html, a także bardziej aktualne informacje http://www.info-budownictwo.pl/artykul,id_m-140478,t-energooszczedna_izolacja_wewnetrzna_scian.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian do ściany mocuje się klejem i kołkami rozporowymi.

Cenna uwaga niestety kołkowanie a może bardziej fachowo kotwienie izolacji zewnętrznej nie jest panaceum na niestabilne podłoże a to właśnie klej powinien być spoiwem ze ścianą budynku a kotwy są elementem dodatkowym który powinno się stosować od określonej wysokości warstwy izolacji zewnętrznej w metodzie lekkiej mokrej izolacji budynków bo o takiej w tej chwili rozmawiamy . Ale nie będę opisywał całej technologi bo nie w tym rzecz .

 

 

 

jendrej83

 

Jak najbardziej dobra metoda choć w tej chwili już bardziej dla majsterkowicza co oczywiście jej nie dyskwalifikuje .Metoda dobra w przypadku naprawy izolacji poziomej ścian fundamentowych od podsiąkania wód gruntowych w tej chwili wykonuje się to metodą ciśnieniowo próżniową , dość drogie rozwiązanie ale czasami konieczne . W takim przypadku jednak aby osiągnąć max % zabezpieczenia często to nie wystarcza a jest tylko elementem systemu polegającego na ułożeniu drenaży budynku i izolacji pionowej ścian fundamentowych wzbogaconej o dodatkową izolację termiczną .

 

def

 

W twoim przypadku prawdopodobnie spełniłeś podstawowy warunek przy wykonywaniu izolacji wewnętrznej tj izolację hermetyczną ocieplenia , wilgoć z pomieszczenia nie przedostawała się w warstwę ocieplenia i to mogło wystarczyć ale to naprawdę mógł być przypadek .

 

Mam nadzieje że te ogólniki się komuś przydadzą a zwłaszcza inwestorom którzy często liczą na fachowość i wiedzę wykonawcy a z tym bywa różnie .W obecnych czasach pogoni za pieniądzem często jedyną ochroną przed nieuczciwymi wykonawcami jest polecenie osoby trzeciej lub możliwość obejrzenia wyników pracy wykonawcy jeśli ma się czym pochwalić .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro nie potraficie liczyć to izolujcie sobie 4 mm werstwą nawet jak ona ma opór cieplny 2 razy większy od styropianu to efektywna wartość dla której warto rozpoczynać jakieś prace to 40 mm ,chyba że te 4 mm to między plecami a koszulą.poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wilgotnym murze izolowanie go z zewnątrz styropianem spowoduje tylko tyle że wilgoć wejdzie do środka. Żeby cokolwiek izolować styropianem najpierw trzeba pozbyć się wilgoci i być pewnym że mur nie podciąga jej z fundamentów. Jeżeli jest to podciąganie kapilarne wilgoci przez mur od strony fundamentu po przykryciu muru styropianem od zewnątrz problemu nie rozwiąże, a wręcz przeciwnie pogłębi problem, gdyż nieosłonięta ściana szybciej wysycha gdy jest na bieżąco wentylowana przez wiatr, a kiedy ja osłonimy styropianem jedyną droga ucieczki dla tej wilgoci będzie wnętrze domu. . W takim wypadku trzeba najpierw odkopać dom zaizolować fundamenty, zrobić drenaż, lub próbować robić zastrzyki tak jak już pisałem jeden kolega środkami powodującymi nie podciąganie wilgoci. Styropian można montować tylko wtedy gdy mamy pewność że wilgoć nie jest podciągana kapilarnie. Dlatego przeważnie każdy remont starej chaty zaczyna się właśnie od odkopania fundamentów i od usunięcia najczęstszej przyczyny wilgoci w starym domu jaką jest właśnie podciąganie kapilarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podobny (chyba) system izolacji "ścian od wewnątrz" produkuje firma Saarpor, a dystrybutorem jest Climapor. Można zapoznać się z nim w artykule http://www.info-ogrz...ple_sciany.html, a także bardziej aktualne informacje http://www.info-budo...rzna_scian.html

Pozdrawiam

 

słyszalem o tym systemie konkretnie akurat o tym samym produkcie ze podobno jest bardzo dobry,mankamentem tego systemu podobno jest to ze te płyty nadaja sie tylko na rowne powiechrznie.(Mówie oczywiscie o duzych nierownosciach scian)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jendrej83

 

Jak najbardziej dobra metoda choć w tej chwili już bardziej dla majsterkowicza co oczywiście jej nie dyskwalifikuje .Metoda dobra w przypadku naprawy izolacji poziomej ścian fundamentowych od podsiąkania wód gruntowych w tej chwili wykonuje się to metodą ciśnieniowo próżniową , dość drogie rozwiązanie ale czasami konieczne . W takim przypadku jednak aby osiągnąć max % zabezpieczenia często to nie wystarcza a jest tylko elementem systemu polegającego na ułożeniu drenaży budynku i izolacji pionowej ścian fundamentowych wzbogaconej o dodatkową izolację termiczną .

 

.

 

Mam nadzieje że te ogólniki się komuś przydadzą a zwłaszcza inwestorom którzy często liczą na fachowość i wiedzę wykonawcy a z tym bywa różnie .W obecnych czasach pogoni za pieniądzem często jedyną ochroną przed nieuczciwymi wykonawcami jest polecenie osoby trzeciej lub możliwość obejrzenia wyników pracy wykonawcy jeśli ma się czym pochwalić .

Pozdrawiam.

 

 

Oczywiscie sie zgodze z tym co piszesz ale tak naprawde ten system jest drogi w postaci kupna tylko tego srodka,folia izolacyjna jest tania,reszta to piasek,kruszywo i masa izolacyja,noi oczywiscie checi zrobienia tego samemu i oczywiscie łatwy dostep do fundamentow :)

Edytowane przez jendrej83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi.

W woli uściślenia dodam, że ściana jest bez pustki powietrznej a wilgoć w ścianie nie jest raczej efektem podciąganie wody od fundamentu ponieważ sprawa dotyczy głównie pierwszego piętra (parter na razie nie zamieszkany), dom jest podpiwniczony na całości, brak odwodnienia, ale jest izolacja pozioma w postaci papy na wysokości stropu piwnicy.

Dodatkowo po dużych deszczach 2 lata temu na ścianie na klatce schodowej pojawił się widoczny wzór cegły co sugerowało by , że ściana przemaka na wylot.

Dodatkowym problemem w domu jest niestety grzyb. Na razie go opanowałem przez poodsuwanie mebli od ścian, używanie środków antygrzybicznych i częste wietrzenie.

Co mi pozostaje:

Ocieplenie od wewn. styropianem - obawiam się wilgoci i grzyba,

płyty klimatyczne - 160zł/m2........

Pozostaje styropian na zewn. na jednej lub dwóch ścianach albo impregnowanie np: http://allegro.pl/plyn-impregnat-do-kostki-brukowej-cegly-nowosc-i1990281047.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje styropian na zewn. na jednej lub dwóch ścianach albo impregnowanie np: http://allegro.pl/plyn-impregnat-do-kostki-brukowej-cegly-nowosc-i1990281047.html

 

jesli nie masz kasy, to zastanów się jak etapami przez kilka lat zrobić docieplenie.

jedz, zaczynając od scian newralgicznych, wychodząc "schodkiem" z jednej lub 1/2 plyty na pozostale sciany, ktore zrobisz w "lepszych" czasach

w impregnat bym nie wierzyl. robilem lakierowanie podobna chemia na kostce. dziala super jak powtarzasz zabieg regularnie raz do roku. inaczej zwykle wietrzenie preparatu powoduje zanik dzialania.

wg mnie szkoda kasy

plyta klimatyczna, czy jakikolwiek inny system docieplenia od wewnatrz nie odizoluje cie od wilgotnych scian i jak wspomnialem wyzej traktowal bym to jako polsrodek.

musisz walczyc z przyczyna, a nie chronic sie od skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens impregnowania ścian opierał się na domniemaniu, że cegła sucha lepiej izoluje niż mokra. Ciężko znaleźć dane na temat różnicy przewodności cieplnej mokrej i suchej cegły, ale zdziwiło mnie, że przewodność cieplna cegły jest większa niż wody - odpowiednio 0,8 i 0,6 [W/(m*K]. (dane z Wikipedii). Jeśli dobrze to rozumiem to jest odwrotnie niż zakładałem tzn mokra cegła powinna izolować lepiej niż sucha????? A może znalazłem złe dane?

Chyba jednak zostanę przy docieplaniu etapami styropianem 10cm + siatka klej i grunt.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś dobre dane z tym że cegła składa się z gliny+powietrze co daje wypadkową przenikalność 0,8 w cegle mokrej w miejsce powietrza wchodzi woda mająca 30 krotnie większą przewodność cieplną od powietrza więc podnośi wypadkową przewodność cegły o ile to zależy od stopnia przemieszania ośrodków (zawilgocenia).poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś dobre dane z tym że cegła składa się z gliny+powietrze co daje wypadkową przenikalność 0,8 w cegle mokrej w miejsce powietrza wchodzi woda mająca 30 krotnie większą przewodność cieplną od powietrza więc podnośi wypadkową przewodność cegły o ile to zależy od stopnia przemieszania ośrodków (zawilgocenia).poz Hermogenes

 

 

Dzięki. Słuszna uwaga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro nie potraficie liczyć to izolujcie sobie 4 mm werstwą nawet jak ona ma opór cieplny 2 razy większy od styropianu to efektywna wartość dla której warto rozpoczynać jakieś prace to 40 mm ,chyba że te 4 mm to między plecami a koszulą.poz Hermogenes

Od razu poznać inżyniera. Albo albo. Jeńców nigdy nie bierzesz Kolego ?

Nie dam głowy za to co u siebie zrobiłem, że to było dobrze. Wiem ponad wszelką wątpliwość, że spełniało znakomicie swoją rolę. Tak jak to zauważył MAC 65 , w tej części mieszkania było sucho (pierwsze piętro, duży metraż, daleko od kuchni w której i tak się nie wiele działo ). Styropian w rolkach udało mi się zdobyć w 1984 roku. Wtedy ocieplanie budynków było tylko dla towarzyszy i to przynajmniej średniego szczebla. Mój sąsiad w dość małym metrażu dał od środka 20mm styropianu i w krótkim czasie miał czarne wykwity. Dzisiaj też nie wszystkim jest lekko, ponieważ obiekty zabytkowe nie wolno zewnętrznie ocieplać. Technologia wewnętrznych ociepleń jest bardzo droga i koncesjonowana. Pewnych rzeczy nie kupisz inaczej jak tylko z usługą. A to już idzie w tysiące za byle co , firma przyjeżdża z W-wy, Poznania, Gdańska, Śląska. Tę technologię zamawiają tylko państwowi użytkownicy budynków za pieniądze z podatków lub z UE.

Urodziłem się "przedwczoraj " i śledzę takie nowinki (prowadzę aktualnie rewitalizację zgliszcz ) ale mogę tylko pomarzyć o zastosowaniu większości nowych technologii.

Panowie RYSZARD i HENRYK, Wasze linki to światełko w tunelu. Zagapiłem się i do tego nie doszedłem , w Castoramie nie bywam, bo daleko. Teraz wiem, że warto pojechać.

Edytowane przez def
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podobny (chyba) system izolacji "ścian od wewnątrz" produkuje firma Saarpor, a dystrybutorem jest Climapor. Można zapoznać się z nim w artykule http://www.info-ogrz...ple_sciany.html, a także bardziej aktualne informacje http://www.info-budo...rzna_scian.html

Pozdrawiam

 

Teraz sam sie zastanawiam nad tym systemem czy go u siebie nie zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. blady78 koks radził się jak zrobić to tanio.Sucha ściana to podstawa ciepłochronności .Cokolwiek byś położył na mokrą -nic nie da,więc nie mów mi że grzybek murowany.Takie płyty są z powodzeniem stosowane do lekkiego i taniego ocieplenia ścian.Można również pod płytę wsadzić wełnę min. lub styropian.-trzeba tylko wtedy zadbać o lepszą wentylację pomieszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Jeśli to tylko możliwe, najlepsze ocieplanie to tylko zewnętrzne. Wewnętrzne w ostateczności. Prawdą jest, że wydziały budownictwa nas dręczą z błachych powodów i karzą nas za robienie czegokolwiek a dopuszczają kicz i inne nieuctwo poparte dokumentacją. Hermogenes w zasadzie ma rację, Jego podejście (może nieco przesadne akurat w odniesieniu do spóźnionego ocieplania) na codzień jest gwarancją bezpieczeństwa konstrukcji nośnych, wytrzymałości materiałów i innych inżynieryjnych problemów. Nic nie jest tylko białe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.