Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy Takie Co + C.w.u Zadziała?


jan101010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie jestem hydraulikiem ale oglądałem na forum różne schematy i naszła mnie taka myśl.

 

Czy może prawidłowo działać instalacja co + cwu w takim układzie, że:

1. z pieca 20kw na paliwo stałe gorąca woda ok 65stopni płynie do rozdzielacza i dalej alu-pex do grzejników

2. woda o tmp. powiedzmy 50stopni powraca z grzejników do rozdzielacza i z powrotu rozdzielacza płynie jeszcze do zbiornika 100l c.w.u. z podwójną wężownicą

3. z tego zbiornika c.w.u powraca do kotła

4. oczywiście będzie naczynie wzbiorcze otwarte, pompa, zawór zwrotny i różnicowy

5. byłoby również obejście z zaworami przed rozdzielaczem aby woda z kotła poza okresem grzewczym płynęła bezpośrednio do zbiornika c.w.u z pominięciem rozdzielacza.

 

Nie załączam graficznego schematu ponieważ chodzi mi o samą ideę działania.

 

Chodzi o to czy woda powracająca z rozdzielacza może przed powrotem do kotła wpływać jeszcze do zbiornika c.w.u?

 

Proszę o opinię z uzasadnieniem dlaczego nie może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie załączam graficznego schematu ponieważ chodzi mi o samą ideę działania.

 

Chodzi o to czy woda powracająca z rozdzielacza może przed powrotem do kotła wpływać jeszcze do zbiornika c.w.u?

 

Proszę o opinię z uzasadnieniem dlaczego nie może?

Idea jest prosta - zbiornik to zwykły grzejnik (w sensie wpinania w instalację). Można go wpiąć wszędzie tam gdzie grzejnik.

Nieraz widziałem grzejniki zamontowane na powrocie i działały.

 

Inną kwestią jest optymalne umiejscowienie go w instalacji [jego zadanie jest trochę bardziej skomplikowane niż zwykłego grzejnika].

No i to jest pokazane na różnych schemtach, są też do nich specjalne sterowniki oraz dodatkowe pompy, to wszystko w celu optymalizacji.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie "optymalne" nic nie oznacza.