Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro I Jego "zakres Mocy Nominalnej"


Jame5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem amatorem jeżeli chodzi o ogrzewanie :)

 

W tej chwili mam kocioł na olej opałowy (21kW).

 

Chciałbym zmodernizować kotłownię na paliwo stałe (głównie eko-groszek, ale fajnie byłoby gdyby można było zastępczo palić owsem) i szukam kotła. Przeglądam uważnie ofertty producentów. I jako amatora zainteresowało mnie podejście Defro do określenia mocy kotła :)

 

Podają oni "Zakres mocy nominalnej" np.:

http://www.defro.pl/kotly/seria-defro-eko/defro-eko

 

I teraz kocioł Defro Eko 19 (Zakres mocy nominalnej: 8-26kW). Jak to rozumieć? Czy tak, że jak będę palił koksem to uzyskam powiedzmy 26kW, a jak owsem to np. 10kW? :)

 

Bo np. już SAS podaje jedną moc nominalną, przy GRO ECO, np. 17kW czy 23kW.

 

 

I przy okazji chciałbym się dowiedzieć jakie marki są najczęściej polecane, najpopularniejsze i najlepsze (chodzi o kotły z podajnikiem automatycznym)? Gdzie czytałem, że SAS jest w pierwszej piątce w Polsce, a co jeszcze do tej piątki się zalicza? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz kocioł Defro Eko 19 (Zakres mocy nominalnej: 8-26kW). Jak to rozumieć? Czy tak, że jak będę palił koksem to uzyskam powiedzmy 26kW, a jak owsem to np. 10kW? :)

 

Bo np. już SAS podaje jedną moc nominalną, przy GRO ECO, np. 17kW czy 23kW.

 

I przy okazji chciałbym się dowiedzieć jakie marki są najczęściej polecane, najpopularniejsze i najlepsze (chodzi o kotły z podajnikiem automatycznym)? Gdzie czytałem, że SAS jest w pierwszej piątce w Polsce, a co jeszcze do tej piątki się zalicza? :)

Rozumiem moc nominalną jako taką, która mieści się w zadanych warunkach (np. sprawność >50%, nie gaśnie, nie stopi się ślimak itp.).

Moc kotła można po prostu ustawić i dla tego samego paliwa może mieć różną wartość (zależy od podawania i przerwy).

Sas? Kotły z automatem? Pierwsze słyszę.