Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dmuchawa Tylko Do Rozpalenia ?


annza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nowy defro potima komfort 25kw, zastanawiam się nad dokupieniem miarkownika unister. Ale wpadł mi do głowy taki pomysł: by wstawić do pieca dmuchawę i używać ja tylko do szybszego rozpalenia. A potem niech miarkownik reguluje pracę kotła. Co o tym sadzicie? Może ktoś to spraktykował? Ja nie mam żadnego doświadczenia z piecami. Dlatego piszę ten post. Czytam forum i dużo się dowiedziałem. Chce palić drzewem i trochę węgla. I może jakaś podpowiedz jaki węgiel kupić do defro optima komfort? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam piec SAS NWT czyli z dmuchawą, i rozpalam go ręcznie, tzn. najpierw drewno, potem węgiel, dopiero jak się dobrze węgiel rozpali, zamykam drzwiczki i załączam dmuchawę. Instrukcja tak mówi i doświadczenie potwierdza. Czyli do rozpalania wykorzystuję naturalny ciąg. Jeśli zaś chcesz rozpalać dmuchawą, to przemyśl, czy to się opłaci. Za ciąg kominowy płacisz 0 zł, za dmuchawę pewnie ok. 400 - 500 zł. Węgiel kup taki, jak zaleca producent, czyli orzech. Mój kociołek lubi drobniejszy i za rok kupię mieszankę orzecha I z orzechem II, w tym roku pierwszy sezon z nowym piecem. Drewno musi być suche czyli z rok przynajmniej sezonowane, jak dębowe czy inne twarde to dłużej nawet. Iglaste daje dużo żywic i niszczy komin i zalepia piec smołą, czyli jak najmniej go używaj, mokre drewno podobnie, może zrobić kwiatki na kominie i ścianach, a wtedy kucie tynku gwarantowane. I remont komina. Pozdrawiam :)

Edytowane przez mlodzieniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach