Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Vaillant Ecotec 246 Jak Optymalnie Ustawić?


rozgrywajacy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od niedawna mieszkam w domu (wcześniej tylko w mieszkaniach w blokach) więc jestem laikiem jeśli chodzi o ogrzewanie piecem. Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc.

 

Posiadamy piec gazowy Vaillant EcoTec 246 2-7-H, który służy jedynie do ogrzewania domu.

W przedpokoju mamy regulator temperatury VRC 410.

 

Przy piecu pokrętło od wody skręciłem do minimum, natomiast te od C.O. (wg rysunku na pokrywie) dałem na max gdyż posiadamy regulator. Czy tak jest ok? Czy zmniejszając pokrętło na piecu by temperatura była niższa wody zaoszczędzę coś czy wszystko już zależy od regulatora?

 

Regulator znajdujący się w przedpokoju nie posiada ustawienia temperatury do której ma grzać. Oczywiście programuje sobie godziny grzania domu (teraz ustawiłem od 7:30-10:00, 12:30-14:30 i 19:00 21:30 mamy małe dziecko więc musimy dogrzewać nawet jak nie ma mrozu). Na regulatorze jest tylko pokrętło (dolne) ale właśnie bez określonej temperatury. Jak je ustawić by było optymalnie i niezbyt drogo za gaz. Domyślam się, że jak w przedpokoju zrobi się pewne temperatura regulator to odczuje i może wcześniej wyłączyć piec, tak? Czy w zależności od temperatury zewnętrznej będzie on np. w tym samym położenia pokrętła dogrzewał do innej temperatury w przedpokoju czy zawsze do stałej?

 

Na grzejnikach dałem MAX gdyż skręcenie ich nie ma chyba znaczenia skoro wszystko zależy od regulatora i temperatury pomieszczenia gdzie się znajduje, prawda?

 

Liczę na odpowiedź, która mi pomoże w oszczędnym ogrzewaniu domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...