Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Eko Komfort 20Kw


skalnyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

od 3 dni jestem, mam nadzieję, szczęśliwym posiadaczem kotła defro eko komfort 20kw. Mam nim do ogrzania ok 180m2 + ciepła woda. Powiem szczerze, że jestem baaardzo początkujący w tym temacie i nie mam bladego pojęcia odnośnie ustawień, dzięki którym udałoby mi się osiągnąć ekonomiczne spalanie ekogroszku. Zakupiłem ekogroszek za 845 zł, więc jakościowo powinien być OK.

Obecne ustawienia, które pozostawił instalator to:

temp nadana: 52

czas podawania: 20 sek

przerwa: 3 min

siła nadmuchu: 4

praca wentylatora w podtrzymaniu: 5 sek

przerwa wentylatora w podtrzymaniu: 20 min

histereza c.o.: 2

histereza c.w.u.: 5

priorytet: bojler

 

Węgiel niestety nie spala się: pozostaje jakby popcorn, no i połyka dosyć sporo paliwa... Proszę o pomoc osób, które mają doświadczenie z takim lub podobnym piecem odnośnie jak najlepszych ustawień dla temperatury obecnej (jesiennej) i już trochę późniejszej, czyli zimy :-)

pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

dziś niedziela, po rosołku było trochę czasu, żeby pobawić się ustawieniami :-)

przy obecnej pogodzie ustawiłem piec następująco:

temp. zadana: 51

czas podawania: 5 sek.

przerwa w podawaniu: 50 sek.

histereza c.o.: 2 st.

histereza c.w.u.: 3 st.

praca wentylatora w podtrzymaniu: 6 sek.

przerwa w podtrzymaniu: 8 min.

 

po osiągnięciu temp. zadanej, piec przechodzi w stan podtrzymania na 13 min. następnie potrzebuje 9 min., aby znów osiągnąć temp. zadaną.

 

mam pytanie: obecnie w stanie podtrzymania razem z wentylatorem włącza się również podawanie ekogroszku. czy można ustawić, aby po tym podaniu w stanie podtrzymania wentylator pochodził chwilę dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach