Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Atmos Na Drewno - Zdjęcia Instalacji I Pytanie: Co Do Czego :-)


MacG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wstawiam kilka zdjęć instalacji CO którą posiada mój ojciec - instalacja nowa, wykonana około 2 tygodnie temu. Piec ATMOS 25 kW, na drewno, zagazowujący ze sterownikiem ATMOSa ACD 01 i CWU.

 

Ponieważ jestem laikiem w tych sprawach, czy mogę prosić o wyjaśnienie na rysunku, do czego są niektóre urządzenia i na co zwracać w nich uwagę ? oraz jak "jakościowo" wykonana jest ta instalacja ?

 

Sezon "palacza" zbliża się wielkimi krokami, ojciec często wyjeżdża za granicę na kilka dni, chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę przy obsłudze kotła, jakie parametry są ważne, co może być niebezpieczne.

 

Nadmienię, że system schładzania kotła (zabezpieczenie wężownicą schładzającą) działa znakomicie ;-) - kilka dni temu, okazało się że zawór na CWU został zakręcony i po rozpaleniu w kotle, temperatura wzrosła do ponad 90* C, system zadziałał (tyle że nie jest jeszcze wpięty do kanalizacji i kotłownia troszkę się zalała). Musimy to wpiąć jak najszybciej, bo to mała niedoróbka na nasze wyraźne życzenie (wykonawca chciał to od razu wykonać, ale jakoś tak wyszło...)

 

Będę wdzięczny za wszelkie komentarze do tematu i sugestie, porady, WAŻNE zalecenia dla mnie - niedoświadczonego palacza ;-)

 

PS. Nie wiem czy zbyt dużo zdjęć nie powrzucałem - ale chciałem w miarę dokładnie zamieścić to co mam w kotłowni, niestety schematu żadnego na papierze/projektu komputerowego nie posiadam :-(

post-30929-0-74399100-1318235599_thumb.jpg

post-30929-0-89676600-1318235623_thumb.jpg

post-30929-0-67478700-1318235638_thumb.jpg

post-30929-0-33701000-1318235657_thumb.jpg

post-30929-0-52276000-1318235682_thumb.jpg

post-30929-0-42293000-1318235700_thumb.jpg

post-30929-0-35742500-1318235727_thumb.jpg

post-30929-0-56061500-1318235756_thumb.jpg

post-30929-0-46060800-1318235776_thumb.jpg

post-30929-0-77150000-1318235811_thumb.jpg