Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolektory Czy Warto Za 6 Do 7 Tyś


tomus790

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nowy na forum to nowy temat. Zamierzam założyć choć jeszcze nie jestem do końca zdecydowany kolektory słoneczne.

Kolektory lokalnej firmy EKOJURA były by to 3 kolektory płaskie o powierzchni 5,5 lub 6 m2 oczywiście do tego całe oprzyrządowanie potrzebne sterowniki czy co tam tylko jeszcze(nie znam się na tym).do tego zbiornik o pojemności 400l. Cały zestaw ma służyć na potrzeby 7 osobowej rodziny tylko CWU(w okresie lata). Kwota jaką podałem jest kwota jaka zapłacę za kolektory(z wszystkimi innymi kosztami) ponieważ 60% daje urząd gminy. Moje pytanie brzmi czy warto się w to mieszać czy nie lepiej poszukać kotła który będzie zużywał mało paliwa(surowca) i latem będzie mi grzał wodę a zimom cały dom(~180m2).

 

Dodatkowo na okres zimowy zamierzam założyć nowy piec SAS ECO 23KW.

Jeśli możecie mi cos podpowiedzieć lub doradzić odnośnie tego zestawu bądź zasugerować coś innego, będę bardzo wdzięczny za każdą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Używam kolektory próżniowe. dają ciepło nawet w pochmurne i zimowe dni - wtedy ogrzeją wodę o 20 -30 stopni.płytowe podobno nie grzeją bez słońca????

Jak masz dotację to kup jak najwięcej kolektorów próżniowych też do wspomagania c.o. /zbiornik dostosowany do wspomagania/

dziś było u mnie zero słońca, pada deszcz, a na kolektorze było 33 stopnie !!! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach