Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany Komin.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem z... no właśnie - nie znam się, zarejestrowałem się na forum bo już skończyły mi się pomysły...

 

Mieszkam w domku piętrowym, kotłownia w piwnicy (to chyba normalne :blink: ) i od jakiegoś tygodnia mam problem z paleniem w piecu, spaliny zamiast do komina lecą każdą możliwą dziurą z pieca na piwnice, 0-zero cugu(czy jak to się tam mówi) piec dokładnie wyczyściłem, rozkręciłem co się dało - szczota i do boju ale nic to nie dało dlatego podejrzewam, że to komin... w zeszłym roku miałem podobny problem ale szwagier wlazł na dach i komin wyczyścił - a teraz szwagra nie ma a ja, niestety na dach (bardzo stromy) nie wejdę :( kupiłem "sadpal" ale nie mam jak tego użyć bo... nie mogę nawet troszkę rozpalić w piecu, zresztą nawet jakby mi się udało to ten sadpal wyczyści maksymalnie piwnicę bo dym nie uchodzi przez komin :wacko:

 

Kominiarza mogę wezwać dopiero w przyszłym tygodniu(ze względów finansowych) a do tego czasu zamarznę, jest jakaś możliwość "przepchania" komina od dołu ? nawet na jakiś czas, żeby chodź trochę się paliło, do wizyty Kominiarza...

 

Z tego co wiem to kocioł z górnym spalaniem a palę węglem...

 

Przepraszam za chaotyczny post ale trzęsę się z zimna pisząc :D

 

Bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc i Pozdrawiam.

 

Kamil.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj wyczystki komina (takie drzwiczki pozwalające zajrzeć do wnętrza komina i wybrać to co nie uleciało przez komin)

zazwyczaj znajduje się poniżej czopucha (połączenia kotła z kominem) jeśli ją znajdziesz to delikatnie otwórz (może się wysypać sadza z pyłem z wnętrza komina)

jak już posprzątasz kotłownie :P to przy pomocy lusterka umieszczonego w kominie sprawdź czy widzisz niebo

czasami na poddaszu umieszczano dodatkowa wyczystkę która pozwala na czyszczenie komina bez wychodzenia na dach

przy pomocy takiego sprzętu