Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł A Podgrzewacz Przepływowy - Kwestie Związane Z Poborem Prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Obecnie posiadam przepływowy podgrzewacz wody, którego moce energetyczne wyglądają jak poniżej:

 

1 MPa (10 bar)

220 V - 240V

6,0 kW 220V

6,6 kW 230V

7,2 kW 240V

 

Czy jest jakakolwiek możliwość aby przy podobnych mocach poboru prądu zainstalować jakikolwiek kocioł lub innego rodzaju urządzenie, które grzałoby zarówno c.w.u jak i c.o? 

Wiem, że zadanie nie jest łatwe ale niestety w grę wchodzą raczej podgrzewacze elektryczne, lecz niestety możliwości czerpania prądu również są ograniczone.

 

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź

Pozdrawiam

Katarzyna

 

PS. Mam nadzieję, że umiejscowienie wątku na forum jest w porządku. Jeśli nie to proszę o wyrozumiałość, jestem początkującą forumowiczką :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko kaasiaa09 niema takiej opcji aby pobrać 6,6kW mocy po jednej fazie przy zabezpieczeniu B20  max 230*20=4600 W  4,6 kW  można natomiast w układzie gwiazdy 3*230 V wtedy zabezpieczenie B16 przy prądzie znamionowym 10A na fazę.Przy pomocy takiego podgrzewacza można w ciągu zimy  200 dni x24 godziny x 6,6 kW wytworzyć 30 MWh energii cieplnej wystarczy do ogrzania średniego  domu.Niestety będzie to wydatek rzędu 19 tysięcy złotych więc może warto pomyśleć o alternatywnym zródle    .poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmuszasz mnie do wróżenia ze szklanej kuli na pojedyncze gniazdko typowe można maksymalnie podłączyć 2300 W  (10 A obciążenia)