Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Eurostar


ciwin

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Jestem nową osobą na forum i bardzo proszę o pomoc. Jestem także całkowitym laikiem w temacie centralnego ogrzewania. Kupiłem dom jednorodzinny. Nieruchomość jest wyposażona w kocioł grzewczy Junkers Eurostar ZSE 24-3 MFK. Jest to piec dwufunkcyjny, jednak obecnie obsługuje tylko instalację C.O. Za podgrzewanie wody odpowiada gazowy bojler (zasobnik?) o pojemności 150 l. Jesteśmy właśnie w pierwszym cyklu grzewczym, i w związku z tym wiele rzeczy jest dla mnie szokiem, a głównie rachunki za ogrzewanie. Dom jest spory (230 m2) i zamieszkują go dwie rodziny, czyli ja z żoną i dziećmi, oraz mamusia żony z mężem:). Teść ze względów oszczędnościowych często wyłącza piec, co jest mało komfortowe dla nas. U teścia (poziom 0) jest ciepło, ale natomiast na poddaszu u dzieci temperatura oscyluje w granicach 16 st. C. Słyszałem od znajomych, że takie oszczędzanie jest pozorne, ponieważ piec by ogrzać wychłodzone pomieszczenia potrzebuje dużo więcej energii niż utrzymywanie już nagrzanego. Postanowiłem to bliżej sprawdzić eksperymentując. Z rachunku za ostatni miesiąc wyszło mi, że średnio mój piec zużył 13,5 m3 gazu na dobę (wyłączanie i włączanie okresowe pieca). Wczoraj postanowiłem utrzymywać stałą temperaturę pieca, nie wyłączając go na noc (chodził na okrągło przez 24 h) i ustawiając w pozycji 2 w skali od 1 do 5 (temperatura na piecu 55 st. C ). Poz zbilansowaniu okazało się, że piec pobrał dwa razy więcej paliwa czyli 26 m3/dobę, więc końcowa prognoza sugeruje 2 krotnie wyższy rachunek :(. Czytałem wiele o nowych picach kondensacyjnych itp jednak nie sobie pozwolić na tak poważne koszty zakupu nowego pieca (spłacam raty za dom itp.), więc póki co muszę myśleć o alternatywnych metodach oszczędzania. Myślałem o zakupie regulatora pokojowego, ale nie mogę znaleźć w sprzedaży poleconego w instrukcji obsługi kotła. Znalazłem natomiast pogodynkę (regulator temperatury zewnętrznej