tom195 Opublikowano 27 Września 2015 #1 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Witam, zwracam się z prośbą o analizę obecnego układu CO+CWU. Obecnie borykam się z problem iż po przestaniu palenia w piecu woda z bojlera jest wypłukiwana i zasila CO, w skarjnym przypadku dochodzi do grzania CO za pomocą grzałki w Bojlerze :) Proszę o wszytskie sugestie jak zmodernizować ową instalację, po pierwsze by była bezpieczna, po drugie przyjazna w urzytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hajtaler428 Opublikowano 27 Września 2015 #2 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Załóż zawór zwrotny na CWU lub jak woda nagrzana a wygaszasz kocioł to zamykaj zawór na zasilaniu CWU. Jak grzejesz elektrycznie wodę to też zamykaj zawór na CWU - unikniesz grzania CO grzałką i związanych z tym strat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odpowietrznik Opublikowano 27 Września 2015 #3 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Żeby była bezpieczna (kocioł w układzie zamkniętym)-brakuje zaworu bezpieczeństwa oraz urządzenia do odprowadzenia ciepła w razie zagotowania czyli np.wężownicy schładzającej lub zaworu schładzającego np SYR 5067 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom195 Opublikowano 27 Września 2015 Autor #4 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Dziękuję bardzo za wskazówki. Naniosłem na układ wspomniane uwagi. Mam jeszcze parę pytań czy tak wyrysowany układ będzie w tej chwili prawidłowy: 1. chodzi mi o obecne umiejscowienie zaworu bezpieczeństwa z zaworem schładzającym? 2. przy zamocowaniu zaworu zwrotnego w takiej formie według mnie wszystko będzie ok do czasu równoczesnej pracy pompy oraz ognia w piecu, pytanie moje jest jak rozwiązać sytuację by nie było konieczne ręczne zamykanie zaworu z doprowadzenia wody do bojlera po wygaśnięciu ognia? Czy jest to w ogóle możliwe bez użycia układu automatyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odpowietrznik Opublikowano 28 Września 2015 #5 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Schemat podłączenia zaworu SYR 5067 jest następujący.Tak na marginesie to droga zabawka ok.1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom195 Opublikowano 28 Września 2015 Autor #6 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 A ja widziałem jeszcze taki zawór schładzający: Zawór Dwufunkcyjny Schładzający C.O. Regulus DBV 1 Dane techniczne: Temperatura otwarcia: 100oC (+0oC -50C) Maksymalna temperatura robocza: 120oC Maksymalne ciśnienie w kotle: 4 bar Maksymalne ciśnienie wody chłodzącej: 6 bar Nominalny przepływ wody dla Δp 1 bar : 1,90 m3/godz Gwint montażowy: 3/4 " Pomiary gwintu montażowego: - na zewnątrz gwintu: 26,2 mm - wewnątrz gwintu: 24,9 mm - długość elementu pomiarowego wraz z gwintem: 52,1 mm Pomiary gwintów przyłączeniowych (przyłącze wody bieżącej, wyjście na bojler, odpływ wody gorącej z kotła): - na zewnątrz gwintu: 25,9 mm - wewnątrz gwintu: 24,6 mm z tym, że cena na poziomie 300zł. Jakieś opinie na jego temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaSko Opublikowano 28 Września 2015 #7 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Witam Odnośnie wystudzania bojlera to zawór zwrotny załatwi sprawę. jesli chodzi ci o to że po wygasnięciu pompka w kotle pracuje i ci wystudza bojler to masz dwie opcje: 1) podnieś na sterowniku temp. startu pompki 2) załóż zamiast zaworu kulowego na bojler termostatyczny zawór z kapilarą. Kapilarę wpuszczasz w tuleję bojlera lub pod jego izolację, ustawiasz przy jakiej temp. bojlera ma się zamknąć i tyle. Jak zagrzeje ci się woda w bojlerze to ten zawór ci się zamknie. Odnośnie schematu to ja używam zaworów regulus DBV-1 i jest ok. Moim zdaniem szkoda kasy na wężownicę, ten zawór w zupełności wystarczy. Wkręcasz go bezpośrenio w wyjście kotła, podłączasz do niego wodę zimną z sieci, łączysz z powrotem kotła, a wyrzut gorącej wody dajesz na podłogę w kotłowni lub jakiegoś wiadra ( pod warunkiem że masz kratkę odpływową w podłodze). Oczywiście możesz go użyć jeśli masz wodę z sieci miejskiej jeśli z hydroforu to zapomnij. Podstawowy błąd na twoim schemacie to umiejscowienie naczynia przeponowego i zaworu bezpieczeństwa. Zawór bezpieczeństwa ma ci odprowadzić nadwyżkę ciśnienia i parę wodną. W tym położeniu pary ci nie odprowadzi. Musisz go wpiąć bezpośrednio w kocioł. Do naczynia przeponowego nie może być po drodze kocioł-naczynie żadnej armatury i zaworów. U ciebie jest. Musisz je przełożyć albo na zasilanie zaraz za kotłem (jak dasz zaraz za pompą to możesz mieś wahania ciśnienia w układzie). Ja bym dał pompę na zasilanie, a naczynie przeponowe tuż przy kotle na powrocie. Pomyśl o ochronie powrotu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom195 Opublikowano 29 Września 2015 Autor #8 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 KubaSko mam jeszcze takie pytanie co miałeś na myśli przez ochronę powrotu. Jutro zajmę się poprawą schematu. (też wydawało mi się, iż w takiej formie naczynie przeponowe z zaworem bezpieczeństwa nie zadziała odpowiednio). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaSko Opublikowano 30 Września 2015 #9 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Miałem na myśli coś co by ochroniło kocioł przed zbyt niską temp. wody wracającej z instalacji (np. zawór czterodrogowy lub pompę kotłową - pompa w sumie przy dużej ilości podłogówki, na twoich 4 grzejnikach czterodróg by się sprawdził no i w okresach przejciowych trzymałbyś wysoką temp. na kotle nie mając sauny w domu) ale w sumie jeśli zrobisz to na jednej pompce i bojler będzie zawsze otwarty ( nie dasz tego zaworu termostatycznego), to powrót do kotła powinieneś mieć raczej na odpowiednim poziomie. Ja z reguły jeśli robię instalację podobną do twojej to bojler daję wiszący dwupłaszcz i działa on grawitacyjnie. Start pompki od np. 55 stopni i zanim ci pompa ruszy to kocioł ładnie się wygrzeje na grawitacji. A nie masz możliwości zrobić tej instalacji w ukł. otwartym? taniej i bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom195 Opublikowano 30 Września 2015 Autor #10 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Na zdjęciach obecna instalacja. Natomiast nie mam możliwości wykorzystania innego pomieszczenia, a co zatem idzie będę mieć problem z użyciem otwartej instalacji. Może zdjęcia coś pomogą (przepraszam za kiepską jakość zdjęć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom195 Opublikowano 10 Października 2015 Autor #11 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Prosiłbym o informację czy poprawiony schemat jest poprawy czy jeszcze coś należy naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.