Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc W Doborze Odpowiednich Urządzeń


kammill

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem na etapie dachu na nowym domu. 

 

Powoli myślę  już o ogrzewaniu i kolejnych etapach. Kompletnie nie znam się na działaniach pieców etc. Obecnie mieszkam u rodziców i palimy drzewem na co jak i cwu - co jest męczące szczególnie w takie upały jak dziś.

 

Buduję dom około 160m2 z garażem i poddaszem użytkowym. Docelowo będzie styropian 20 cm ocieplenie, na górze wełna co najmniej 20 cm. Dom budowany jest z pustaków 25cm. Okna 3 szybowe, 6 komorowe. Ogrzewanie myślę - cały parter (nie licząc garażu) podłogówka plus łazienka na górze. Pozostałe pokoje grzejniki. 

 

Wymyśliłem sobie by móc palić ekogroszkiem i drzewem z racji, że mam sporo własnego lasu - ale podejrzewam, że na starość będę leniwy i nie będzie mi się chciało kilka razy dziennie chodzić do kotłowni (stąd piec z podajnikiem). Zastanawiam się nad pompą ciepła powietrze-woda do cwu i na okres w którym nie trzeba chodzić do pieca. 

 

Coś poradzicie, opiszecie? Bardzo proszę o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam praktycznie taki sam dom jak Ty. Do tego podobnie myślę o instalacji mieszanej, góra kaloryfery a na dole podłogowe. Sposób ogrzania c.o podobnie węgiel i drzewo bo mam swój las a w lecie do cwu pompa powietrza.

Co się dowiedzialem na forum. Nie pchać się w węgiel itd tylko zakładać gaz i tylko podłogowe. Ekogroszek to żadna oszczędność i sporo problemów z nim i problemy z ustawieniem. Myślałem o dolniaku mpm ale to też jak się już zorientowałem bez sensu do takiego domu. Wiec wszystko inaczej jak chciałem. Teraz mętlik w głowie i nie mam zielonego pojęcia jak z tego wybrnąć. Poczytaj moje tematy.

Daj znać co wymyślisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach