Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Izolacja Kotła


purflux

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam piec CO, który zastałem po kupnie mieszkania w kamienicy.

Prawdopodobnie jest to piec DIY ( samorobka ).

Piec stoi w kuchni i został zabudowany 3 lata temu sciankami z regipsu.

Zaboduwa miała na celu uchronienie dziecka od poparzenia i "schowanie go" bo pomimo że stał w rogu to bardzo rzucał się w oczy.

Po zabudowie okazało się, że lepiej trzyma ciepło. Zabudowa posiada drzei charmonijkowe które można zasunąć.

Ze względu na to iż kamienica nie jest ocieplona , dodatkowo mieszkanie jest nad nieogrzewana piwnicą ( w jednym pokoju wymieniłem już szlakę pod podłogą na 15cm wełny i planuję zrobić to samo w drugim pokoju ) , zastanawam się nad ociepleniem pieca/kotła.

Ciężko utrzymać 20 stopni w mieszkaniu, mając 70 stopni na kaloryferach.

Ciepło które oddaje piec mogłoby "zostać" i "pójść" na kaloryfery.

 

Pytanie jaka wełna i jaka blacha?,

3cm wełny wystarczy ? Blacha 0,5 bedzie ok ?

Blachę myślałem dociąć, pozaginać, kątówką wygładzić ostre krawędzie i skręcic blachowkrętami - tak jak się ociepla rury ( wełna i blacha na wkręty ).

 

Zamieszczam zdjęcie pieca i link do zdjęcia izolacji ( konstrukcji )o jakiej myślę.

http://www.thermal-tech.eu/zdjecia/DSC_0100.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc.

post-63650-0-46183900-1436338771_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moze podpowiedzieć jak uszczelnić rurę idącą z pieca do komina oraz jak uszczelnić drzwiczki?

Naczytałem się że drzwiczki powinny być szczelne to samo polaczenie pieca z kominem.

 

Na wyjściu z pieca mam niby uszczelnione sznurem/wełną ale wiszą kawałki tego sznurka i nie dądzę aby było to szczelne.

przy wejściu w ścianę do komina jest pokruszona pewnie zaprawa szamotowa.

 

Drzwiczki od popiołu pewnie mogę uszczelnić silikonem temperaturowym ( tam nie ma wysokiej temp ).

Ale problem jest z drzewiczkami srodkowymi ( tam gdzie palenisko - nei te gdzie sie dokłada opału ).

One potrafią się mocno nagrzac i nie sądze że da się je czymś uszczelnić - chyba ze ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dobrze osadzić czopuch w kominie trzeba najpierw wmurować w otwór komina metalową rozetę . Rozeta musi być nieznacznie większa od czopucha tak aby zmiany wymiaru na wskutek zmian temperatury nie przenosiły się bezpośrednio na rozetę i komin i nie powodowały wykruszania zaprawy . Po wsunięciu czopucha w rozetę pozostałą szczelinę należy uszczelnić w miarę potrzeb sznurem odpowiedniej grubości i silikonem do 350 C lub samym silikonem .

Drzwiczki paleniska trzeba od wewnętrznej strony zaopatrzyć w ekran zapobiegający nagrzewaniu ( szamot lub wernikulit )

http://bauwer.com.pl/index.php?route=product/category&path=2  http://www.fenixus.pl/plyty-szamotowe.html

do tego przydał by się ruszt przedpaleniskowy jeśli takowego nie ma no i przeróbka samych drzwiczek i zawiasów tak by zmieścić sznur uszczelniający ( sam silikon to rozwiązanie na krótką metę )Bez cięcia i spawania raczej się nie obejdzie .

Mam wrażenie że cała konstrukcja dolnych drzwiczek ma możliwość demontażu . Jeśli Ci się to uda to dobry ślusarz jest to w stanie przerobić bez większych problemów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Rura została uszczelniona - przy wejsciu rury do komina zaprawą szamotową , przy wyjsciu z pieca sznurem.

Obłożyłem piec 30mm wełną z warstwą alu oraz na to blacha 0,5mm.

Został jeden problem.

W piecy szybko wygasa.

np rozpalę o 18 a o 20-21 juz nawet żaru nie ma :/

Teraz jak nie ma mrozów to nie ma tragedii ale w zimie musze non stop dorzucac , utrzymywac ogien itp.

Pali się ok ale jak zamkne drzwo od popielnika to wygasa a jak otworze to szybko się wypala węgiel ( chwałowice orzech 27kj ).

Jedyne co pozostało nie tak to lekka szczelina na klapce rewizyjnej rury z pieca do komina ( uzupełnie to sznurem bo mi trochę zostało ).

i drobne nieszczelności na drzwiczkach.

Te też postaram się uszczelnić sznurem ale cienszym niz mam bo szczeliny w drzwiczkach sa małe.

Jakies pomysły/porady co do szybkiego wypalania się wegla przy otwartych drzwiach popielnika i wygasaniu przy zamkniętych ?

 

Możliwe że za jakiś czas będę wymieniał kocioł.

Na co zwracac uwagę ? Jaka moc ? producent ?

Ceny są zróżnicowane od kilkuset zł do 2-3tys za piec 7-9KW - bo o takim myślałem.

Kamienica mieszkanie parterowe , podpiwniczone, szczytowe,bardzo zimne.

60m.2.

4 kaloryfery , zbiornik na wodę ok 70-80L fabrycznie ocieplony xps'em ( cos takiego: http://instalacjebudowlane.pl/obrazki2/wymiennik_cieplej_wody_uzytkowej_iryd_altech_tadmar_020114.jpg )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpalasz węgiel od góry czy od dołu? Piecyk ten to chyba górnego spalania.

 

Nasyp węgla, na górę drewno + rozpałka i sprawdz stałopalność na takim paleniu.

W linku kompendium wiedzy na ten temat:

http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpalam od dołu.

Miarkownik jest ale do końca nie wiem jak działa i jak go używać.

O rozpalaniu od góry coś czytałem ale na razie nie praktykowałem.

Czy przy rozpalaniu od góry, ogień spokojnie sobie "weźmie" powietrze, przez warstwę usypanego węgla, jak przy rozpalaniu od dołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miarkownik w miare spadania temperatury na piecu stopniowo otwiera dolną klapę, im wyższa temperatura klapka się przymyka.

 

Ustaw miarkownik, rozpal od góry i napisz jak stałopalność.

 

ps: NIE PRZYMYKAJ SZYBRA NA CZOPUCHU !

 

Poczytaj lekturkę czysteogrzewanie.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miarkownika zauważyłem odwrotne zachowanie.

 tzn jak osiagnie temp to przymyka dolną klapke a jak temp spadnie to juz jej nie otwiera ( chyba ze juz nie ma wystarczająco żaru do osiagniecia temp ).

Dzisiaj postaram się przetestować palenie od góry ...

Szybra nigdy nie przymykam.

Dziekuje za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postaram się przetestować palenie od góry ...

 

Działa! A juz na pewno jest lepiej niż wcześniej paląc od dołu.

Gorzej się tylko rozpala ( dłużej ).

Rozpalałem przed 17tą

Dalej o 21 mam żar i prawie 70 stopni na piecu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o podawaniu PW nad zasyp.

Po rozpaleniu jak najwięcej,a w fazie koksu jak żar zejdzie do rusztu minimalnie,za to więcej pow. pod ruszt.

Mam nadzieję,że ta rozeta w drzwiczkach zasypowych jest sprawna?

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pw nad zasyp ??? powietrze nad zasyp drzwiczkami zasypowymi?

rozeta na drzwiczkach zasypowych to to kółeczko?

chodzi ciężko ale można to ruszyć zeby puscic powietrze drzwiczkami zasypowymi.

Miarkownik działa chyba ... tzn zamyka klapke dolna jak osiagnie temp ale chyba nie otwiera jak temp spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW nad zasyp? Tak

Pow. nad zasyp drzwiczkami zasypowymi? Tak

Rozeta to to kółeczko? Tak :)

Nie wykluczone,że Twój miarkownik nie działa prawidłowo i będziesz musiał wymienić to b. ważne.

O ekonomicznym i czystym paleniu od góry przeczytasz tu:

 

http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/

Owocnej lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co sądzicie o izolacji kotła Ogniwo S6WC? Ostatnio jak ściągnąłem blachy to okazało się że pod nimi jest "wełenka" 2cm. Normalna kpina. Tym bardziej że kocioł u mnie stoi w nieogrzewanej piwnicy gdzie straty są olbrzymie. Spokojnie dołożyłem jeszcze do tego 5cm twardej wełny. Mam tam teraz 7cm. Zobaczymy czy będą jakieś korzyści w stałopalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Eko Plus tez jest taka "welenka". Także widać "spółdzielnia" nie przyjmuje znaczącej uwagi do izolacji swoich kotłów ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja kotła to pięta achillesowa nie tylko kotłów polskiej produkcji np Wolf  starsze modele kotłów i zasobników na CWU izoluje miękką wełną skalną iwijaną podczas montażu kotła przez instalatora.

Całe szczęście , że można do tej pseudo izolacji dołożyć wełnę 8-10cm - wtedy jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Eko Plus tez jest taka "welenka". Także widać "spółdzielnia" nie przyjmuje znaczącej uwagi do izolacji swoich kotłów ;).

 

Energotop jeżeli zajrzysz do popularnego poradnika, to przeczytasz tam, że : 

 

"Strata przez promieniowanie, konwekcję i przewodzenie przyjmuje najczęściej wartości w zakresie 1-1,5%, w zależności od jakości izolacji cieplnej kotła. "

 

 

Porównaj tą utratę ciepła z stratą kominową spowodowaną nadmiarem powietrza w spalinach.

 

ps.

Na dodatek te utracone ciepło przez promieniowanie, konwekcję i przewodzenie pozostaje w obiekcie ogrzewanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z calym szacunkiem Panie Andrzeju "izolacja" termiczna w moim kotle wygląda jak odpady wełny szklanej znalezione na śmietniku, a za odpady poprodukcyjne przecież nie płaciłem ;). No ale tu jest Polska :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.