sambor Opublikowano 23 Października 2014 #1 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Przeglądając strony dotyczące innego tematu dotyczącego palnika i kotła na pellet prod rosyjskiej https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18093-mini-palnik-na-pellet-kominek-kocio%C5%82/ Znalazłem ciekawe wyroby producenta koreańskiego – KITURAMI. Firma ta chwali się ponad 20 letnią tradycją na rynku i produkcją kotłów na różne paliwa. Ok 10 lat temu ich produkty próbowała sprzedawać firma Cichewicz – najciekawszym produktem oferowanym na polskim rynku był kocioł na olej opałowy i węgiel w sortymencie OII. Poniżej karta z cennika firmy z cenami w 2004r Obecnie ten sam kocioł jest sprzedawany w niektórych krajach UE np. Grecji w cenie ok 2500€ , ale po zmianie unijnych przepisów paliwem jest nie węgiel , tylko drewno. http://www.oikofire.gr/pages/lwood/kituramikrm.php Podobno jak wypali się drewno może automatycznie startować palnik olejowy. Nowa linia kotłów ma ciekawy kształt i jest oferowana na drewno, pellety lub drewno i olej opałowy. W kotłach na pellet producent zastosował fajne rozwiązanie polegające na wbudowaniu w kocioł pompy cyrkulacyjnej ( kotłowej) mieszającej wodę dołem i górą kotła – w celu wiadomo jakim - Przemek pomyśl o takim rozwiązaniu w swoich wyrobach. ;) Pompa załączana jest termostatem. We wszystkich kotłach na paliwo stałe w czopuchu jest kranik spustowy skroplin – bardzo przydatna rzecz. Innym ciekawym kotłem tej firmy jest kocioł KRP-20A z czyszczeniem wymiennika kompresorem oferowany na rynku rosyjskim Najlepsze jest to że kocioł mocy 23kW jest firmowo polecany do ogrzania max 99m2 – ciekawe co na to Kolega @Juzef :) Czyżby nowa pozycja w kalkulatorze czystego ogrzewania - dom z bambusa i papieru? :P :D :lol: Hybrid Firewood Boiler_EN popr.pdf Pellet_boiler KRP 20A.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gondoljerzy Opublikowano 24 Października 2014 #2 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Komplikacja konstrukcji odbija się na cenie, a kotły wyglądają na słabo przemyślane. Ten na olej opałowy w swojej części drewnianej wygląda na zwykłego śmieciucha palonego od góry. Z kolei w kotle na pellet co miało by zmusić gorące gazy do krążenia po dolnej komorze? Polecą prosto w górę, do wymiennika. Tam powinien siedzieć palnik rurowy lub rynnowy z ukierunkowaniem płomienia do wnętrza komory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_M_ Opublikowano 24 Października 2014 #3 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 ,,,, Z kolei w kotle na pellet co miało by zmusić gorące gazy do krążenia po dolnej komorze? Polecą prosto w górę, do wymiennika. Tam powinien siedzieć palnik rurowy lub rynnowy z ukierunkowaniem płomienia do wnętrza komory. Zwężka, pomiędzy komorą spalania a komorą wymiennika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gondoljerzy Opublikowano 24 Października 2014 #4 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Przejście do wymiennika jest bezpośrednio nad paleniskiem. Ciepłe gazy wybierają najkrótszą drogę do góry. Grawitacja jest nieubłagana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 24 Października 2014 Autor #5 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Pewnie dlatego powstała inna konstrukcja kotła na same drewno, ze zwężką, ale chyba bez PW. Nie wiem czy zauważyliście że wylot spalin z kotła jest nie z tyłu lub w górę lecz z boku kotła - dotyczy całej linii kotłów na pellet, drewno lub olej/ drewno temperatura spalin wg danych katalogowych powinna przekraczać 300C !!! a dopuszczane ciśnienie robocze nie powinno przekroczyć 1kg/cm2 lub 1 bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_M_ Opublikowano 25 Października 2014 #6 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Przejście do wymiennika jest bezpośrednio nad paleniskiem. Ciepłe gazy wybierają najkrótszą drogę do góry. Grawitacja jest nieubłagana. Tak to była by prawda, gdyby zamiast palnika wstawić w jego miejsce np. świeczkę. Wtenczas mała ilość ciepłych spalin uformowała by sobie "najkrótszą ciepłą drogę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.