Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sas Mulit 17 Kw - Ustawenia, Dlaczego Wygasł?


Kamila7x7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ogrzewamy dom 140 m2 piecem SAS multi 17 kw, sterownik ST450, od sierpnia br. Dom nie ocieplony. Tylko grzejniki, żadnego podłogowego ogrzewania. Zabardzo nie znam się na instalacji ale są dwie pompy CO i pompa CWU. Przy wyjściu od pieca jest zawór trójdrożny, jest tam skala 0 -10. Jak palimy na wode to jest na 10 (zamknięty), jak na grzejniki to na 3. Dopiero się wdrażamy w temat palenia ekogroszkiem, nie znam się zabardzo na tych instalacjach,więc niektóre moje pytania mogą być ,,głupie" .

 

Do tej pory piec pracował tylko na tryb letni. Dzisiaj przestawiliśmy na pompy równoległe, żeby zobaczyć jak to będzie jak nie będzie grzał samej wody.

Gdy pracuje na trybie letnim wszytsko jest ok. Groszek się dopala, trzyma temperaturę, szybko dochodzi do zadanej. Spalanie też chyba ok. Cały podajnik groszu starczył tak na około 2 tygodnie. Groszek chyba nie najgorszej jakości dobrze się dopalał jakieś tam spieki były ale nie dużo. Tylko, że okazał się mokry bo na klapie od podajnika skrapla się woda.

Ustawienia:

temp. zdana kotła 50 st

czas podawania: 11 s

przerwa podawania: 45 s

Przerwa podtrzymania 30 minut

Praca podtrzymania 16 s

Nadmuch 35%

Wentylator w podtrzymaniu praca : 60s

Wentylator w podtrzymaniu przerwa: 11 minut

Histereza Co: 2 stopnie

Histereza CWU 5 st

Temperatura załączenia pomp coś ponad 40 st nie pamiętam teraz. 

 

Po przełączeniu na pompy równoległe, daliśmy temp kotła 55 stopni, woda 50. Te same ustawienia co na trybie letnim.

 

Osiagnął to 55 st, grzejnki były gorące, poszliśmy spać. Tak szacuje, że po jakiś 5 godzinach od rozpoczęcia grzania na CO zauważyliśmy, że na piecu 35 st, popielnik cały zawalony groszkiem, jednym słowem piec wygasł.

I moje pytanie czemu tak się stało? co może być przyczyną? dodam że jeszcze do tej pory nigdy sam nie wygasł.