Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura W Domu - Ogrzewanie Gazowe A Retorta


Fejb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem laikiem więc proszę o pomoc;)

200m2 powierzchni użytkowej - całość ogrzewana/ pozostała część 60m2.

Mam dwa piece w układzie:

- Vitopend 100

oraz

- http://www.wroblewski-kotly.pl/pliki/kociol_retorowy.htm

Grzejniki:

- 8 żeliwnych starych i dobrze trzymających temperature

- 2 konwektorowe nowe

Instalacja:

- Cała instalacja z miedzi.

Dom:

- Dom poniemiecki z podwójną ścianą, a między nią 9m3 styropianiu pod ciśnieniem

- Dodatkowo ocieplony styropianem 10cm

 

Kiedy grzeję w gazowym i mam na piecu 60 stopni to w domu jest sauna.

Natomiast kiedy grzeję retortowym piecem z ekogroszkiem (ok 70 stopni na piecu) w domu jest ledwo 21 stopni. Dodam, że nie mam problemów z opałem bo jest sprawdzony i nie ma spieków. Na całą zimę z 4 ton mam duży kubeł popiołu (ok 200l). Oczywiście zawór trójdrożny mam otwarty na 100%.

 

Gdzie szukać przyczyny? Czy ten typ tak ma?:)

Z góry dziękuje!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za piecem z podajnikiem mam pompę WILO TYP STAR RS25/4 z regulacją prędkości - 3 stopnie/ pracuje na drugim.

Za gazowym jest pompa VIESSMANN WILO, ale bliższych parametrów nie znam gdyż jest nieźle zabudowana.

 

Jak ustawię pompę za piecem z retorem na 3 stopień to w domu, aż huczy, ale jakiejś specjalnej różnicy w temperaturze nie ma. Nawet jak dam 80 stopni na piecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeję, ale sporadycznie bo jest on połączony z solarami na dachu i rzadko kiedy uruchamia się druga pompa na obieg zasobnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dość dziwne bo grzejniki są gorące przy paleniu groszkiem, ale temperatura odczuwalna i rzeczywista jest niższa niż podczas grzania gazem i 60 stopniach na piecu.

Mogę zrobić 80 stopni na piecu z groszkiem, a i tak jest zimniej w domu niż na gazie.

Odnośnik do komentarza