Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowe Grzejniki W Starej Instalacji


wieczor15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam kilka pytań na temat starej instalacji c.o. w domu piętrowym w z lata 70-tych nieocieplonym, piec węglowy stary  "żywiec" o dużej mocy. na piętrze są stare grzejniki stalowe o dużej pojemności wody(szerokie żeberka). aktualnie wszystkie zawory grzejnikowe są niesprawne i na piętrze jest zawsze cieplej. piony maja bardzo grube rury, aż do piętra. na parterze robię generalny remont, nowe wylewki na styropianie itd. mam tam stare grzejniki żeliwne-sa ok, ale ten wygląd:) chce wymienić na aluminiowe i w łazience chce położyć podłogówkę wraz z grzejnikiem drabinkowym. teraz pytania:

1.jakiej firmy grzejnki aluminiowe - zależy mi na mocnych i dobrych

2.jeżeli na pietrze zostaja stare stalowe grzejniki to czy musze wszędzie montować zawory termostatyczne (instalacja posiada pompe lecz rzadko jej używam:),czy wystarczy że do aluminiowych zamontuje zwykłe kulowe o dużym przepływie?

3.posiadam wnęki na grzejniki, czy to dobry pomysł, aby je zamurować?

4.czy mogę podłączyć podłogówkę od powrotu z grzejnika łazienkowego, czy jest jakieś inne rozwiązanie?

 

w sumie zależy mi na tym, żeby na parterze była podobna temperatura jak na piętrze . Proszę o odpowiedzi i wyrozumiałość. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzejniki alu to wszytkie sa podobne ,co do zaworów to mozesz takie mieć na głowice do układów grawitacyjnych np firmy heimaier a wneki czy zamurowac ja proponuje wpakowac tam wełnę ronkton  ,folia ,płyta gk ze wzpocnieniem pod grzejnik ,podłogówkę mozesz ale koniecznie żeby była tam głowica z zaworem który mozna zryzowac ale wez pod uwagę że bedzie bardzo słabo grzała na grawitacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, słyszałem o zaworach termostatycznych do układów grwitacyjnych ale chyba są droższe, jeśli pompa chodziła by cały czas to czy zwykłe zawory termostatyczne będą ok i czy muszą one być w takim układzie? jak to jest z ta podłogówka na powrocie? nie potrzbuje juz żadnego rozdzielacza w tym wypadku ani dodatkowej pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta podłogówką w łazience to robi sie np tak ,z powrotu drabinki na zasinalie  podłogi a powrót z podłogi na powrót instalacji i wtedy koniecznie głowica na grzejniku z blokada na max 25st i nic więcej nie potrzeba ale to jest takie wykonanie metoda gospodarczą można jeszcze na zaworze rtl ale to się sprawdza jak temp zasilania jest około 40st jak jest wyżej to układ działa tez tak sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tymi zaworami na pozostałych grzejnikach? musza być na wszystkich grzejnikach i tych stalowych i nowych aluminiowych? czytałem, różne opinie dotyczące termostatów w układzie gdzie zasilaniem jest piec na paliwo stałe. czy lepeij zaryzykowac i dac zwykłe zawory kulowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież masz kocioł ze sterownikiem i dmuchawą

... który nadal jest kotłem zasypowym, a jako taki jest straszliwie bezwładny i raz rozpalony najchętniej grzałby ze stałym odbiorem ciepła aż do wypalenia zasypu. Termostaty na wszystkich grzejnikach mu to uniemożliwią - będzie sporo momentów bez odbioru ciepła, kiedy kocioł będzie "kiszony", a wtedy niekorzystnie rozporządza pieniędzmi palacza (ulatnia je w komin).

 

Sterownik i dmuchawa zapewniają tylko tyle, że nawet po długim postoju, gdy zasyp solidnie przestygnie, da się go rozdmuchać z powrotem do stanu używalności. Ale z ekonomiczną pracą to nie będzie miało wiele wspólnego. Pozostaje też pytanie, czy po nagłym zamknięciu wszystkich termostatów kocioł będzie w stanie wyhamować bez podgotowania wody. Duża pojemność instalacji może przed tym chronić, ale czy całkowicie?

 

Dlatego ja u siebie nie instalowałem termostatów w pomieszczeniach, które zwyczajowo są niedogrzane, a założyłem je tam, gdzie zawsze było za ciepło. Efekt jest taki, że temperatura w domu jest bardziej wyrównana, a kocioł ma ciągle zapewniony odbiór ciepła i przeważnie pracuje bez przestojów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przeady ja tak paliłem w kocpiuchu i nie było problemu z utrzymaniem temperatury co do ekonomi to sie zgodzę ,a najważniejszym jest fakt że nikt nie pali w kotle jak jest 30st na zewnątrz żeby nie było odbioru ciepła bo zawsze jest odbiór ciepła jak palisz nawet w okresie przejściowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz daliście mi do myślenia. niestety kocioł jest stary bez dmuchawy i sterownika. (rok prod. 1995) pewnie już długo nie pociągnie, ale puki co musi zostać. Czyli najlepiej zamontować wszedzie zawory ale nie wszędzie głowice, ewentualnie  w klatce w której zawsze jest zimno myśle że nie ma sensu montować termostatów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowice montuje sie wszedzie ale ustawia na dana temp i tyle a nie kreci raz na 5 a raz na 1 bo jak to ma być tak używane to lepiej zawory kulowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wszystkich grzejnikach należy zamontować zawory termostatyczne.

Ale nie na wszystkich zaworach termostatycznych montuje się głowice termostatyczne.

 

Jeśli nie mamy zamiaru montować głowicy to po co zawór termostatyczny ? Wystarczy zwykły zawór.

 

Masz dwie opcje

Albo zamontujesz na parterze zwykłe zawory kulowe ze śrubunkiem a piętro pozostawisz bez zmian

Albo wszędzie (parter i piętro) zawory termostatyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy głowice termostatyczne maja coś wspólnego z tym, że chce mieć w łazience ogrzewanie podłogowe? czy lepiej montować te zawory czy lepiej zwykłe? dodam, że w suterenach też mam grzejniki(fawiry) lecz prawie zawsze są zakręcone. a może w ogóle zrobić na parterze całą podłogówkę i nie bawić się z grzejnikami? czy ma to sens w tak starej instalacji?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wiem że zamontowane zawory termostatyczne na nowych grzejnikach aluminiowych blokują przepływ wody w porównaniu ze zwykłymi zaworami kulowymi co mają większą średnicę. Miałem zamontowane 2 miesiące a później musiałem zdjąć ponieważ grzejnik 2000 x 600 nie dogrzewał pokoju 24m2 i było chłodno. Po wymianie na zwykłe zawory było już bardzo ciepło. Mam w całym domu zawory kulowe i nie mam problemów z grzaniem. Co do podłogówki na układzie otwartym to można taką instalacje zrobić bez rozdzielania na układ otwarty na grzejniki i zamknięty z wymiennikiem na podłogówkę. Instalacja na układ otwarty jest " wymuszona " swoimi przepisami ale ja nie widzę problemów z jej wykonaniem. Pamiętaj tylko o rozdzielaczach na podłogówkę z odpowietrznikami na zasilaniu i powrocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

własnie był u mnie fachowiec i stwierdził, że podłogówke w łazience zrobimy na pojedynczym rozdzielaczu do podłogówki,- czy jest cos takiego w gole i jak to wyglada? a zawory musze zdecydować sam jakie chce czy kulowe, czy termostaty. podpowiedzice, jak najlpiej zrobić, żeby to poprawnie funkcjonowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ok. już wszystko wiem. doradźcie mi tylko proszę jakie grzejniki aluminiowe wybrać? który lepszy:

 

 

http://www.ferroli.com.pl/urzadzenie/82/infiniti

 

http://www.leroymerlin.pl/ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/grzejniki-c-o/grzejnik-aluminiowy-fr2-ragall,p178949,l1007.html

 

 

i jak dobrać ilość żeberek do domu z lat 70-tych  - dom nieocieplony, wewnętrzne ściany z suporeksu okna plastikowe. pokoje około 23-25m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.